• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ROCK MACHINE Rock Machine MTB Blizzard 50-297

Rock Machine MTB Blizzard 50-297
Kuvaus

Huippuunsa viritetty enduro tehokkaalla kinematiikalla ja brutaalilla etenemiskyvyllä poluilla

Haluatko kokea sen upean tunteen mahtavasta flow'sta, jonka vain todella anteliaat joustomatkat voivat tarjota? Jos harkitset siirtymistä joustavampaan enduropyörään, joka nauttii kaikista vuoren tarjoamista mahdollisuuksista, kannattaa sinun tutustua tarkkaan Rock Machine Blizzard 50-297 -malliin. Tämä pyörä on uskomattoman hauska vuoristoratapyörä, joka karkottaa kaikki happamat ilmeet – ja parasta, sen hankkiminen ei vaadi koko perheen lomabudjetin tuhlaamista. Kyseessä on moderni enduro pyörä, joka on suunniteltu vuorille, puistoihin ja metsiin. Mikä tekee siitä erityisen, on nopea reagointikyky yhdistettynä kaikkeen tarvittavaan kurssivakautta, mikä mahdollistaa tiukan linjan pitämisen poluilla ja haastavien teknisten osuuksien hallinnan… ja kaiken tämän päivän jokainen tunti.

Menestyksen avain!

  • Veistoksellinen alumiinirunko (AL-6061 T6 Custom Tubing) Floating Pivot Suspension -kinematiikalla
  • Etujousitus DVO:lta (Diamond D3) 160 mm joustomatkalla
  • Takajousitus DVO:lta (Jade R Coil) 160 mm joustomatkalla
  • Tehokas 1x-voimansiirto 11 vaihteella ja virheettömällä suorituskyvyllä Shimanolta (Deore)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut 4-mäntäisillä satuloilla vastaamaan nopeuden tarpeisiin
  • Dynaaminen pyöräsarja 29"/27.5" ja leveillä (2.50"/2.60") laaturenkailla WTB:lta (Vigilante/Trail Boss)
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka estää rungon vahingoittumisen tapaturmissa
  • One1:n säädettävä sadulatolppa 150/170 mm joustomatkalla (riippuen runkokoosta)

Veistoksellinen täysjousitettu runko korkealaatuisesta alumiinista ja tehokas kinematiikka

Veistoksellisen rungon muodostaa lujatekoinen kehys, jolle vain korkealaatuinen alumiini (AL-6061 T6 Custom Tubing) voi antaa matalan painon. Suunnittelussa erottuvat erityisesti rungon puhtaat linjat ja tehokas kinematiikka, mutta parhainta on tarjotun ensiluokkaisen polkemistehokkuuden ja välittömän reaktiokyvyn kun poljet täysillä. Sen selkeästi muotoiltu runko on käytännöllinen ja herättää voimakkaan halun omistaa. Modernin Boost-teknologian ansiosta saavutetaan korkea jäykkyystaso, mikä mahdollistaa lihastesi (ja tarvittaessa sähkömoottorin) tuottaman voiman suoran siirtymisen takapyörään – pääset ohittamaan helposti niin naapurit kuin kilpakumppanitkin. Lisäksi sisäinen kaapelointi ja tasapainotettu geometria takaavat sen, että voit ajaa nopeasti ja pitkään vakuuttavalla hallinnalla, niin alamäessä, ylämäessä kuin tasaisellakin alustalla. Haastavissa maastoissa lähes välttämätön dropper post -teknologia takaa säädettävän satulatolpan ONE1:ltä, jossa on 150 tai 170 mm joustoa (riippuen runkokoosta).

Jousitusasettelu, joka tehokkaasti imee itseensä kaikki alustan epätasaisuudet

Jousitukset toimittaa amerikkalainen DVO, jossa etujousitus (Diamond D3) ja takajousitus (Jade R Coil) tarjoavat joustomatkan 160/160 mm, mikä lisää mukavuutta ja turvallisuutta poluilla. Jousitukset imevät tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja takaavat, että voit ajaa täydellisellä hallinnalla myös, kun maasto tai kaltevuus käy haastavaksi. Niiden merkittävät joustomatkat takaavat, että sinun ei tarvitse murehtia pidon menettämisestä, ja monipuolisten säätömahdollisuuksien ansiosta voit ajaa tehokkaasti millä tahansa alustalla.

Tehokas 1x-voimansiirto ja paksut levyjarrut 4-mäntäisillä satuloilla

Komponenteista puhuttaessa kyse on luotettavasta voimansiirrosta, jossa on 11 tehokasta vaihdetta Shimanolta (Deore), 32-hampainen yksittäiskiekko ja 11-51T kasetti, mikä antaa pyörälle laajan vaihteistoalueen ja nopean reagoinnin. Koska pyörä on suunniteltu korkeisiin nopeuksiin, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (MT420), joiden 4-mäntäiset satulat ja paksut jarrulevyt (180/180mm) takaavat erinomaisen hallinnan ja varmistavat aina maksimaalisen jarrutehon alustasta, säästä tai vuodenajasta riippumatta.

Dynaaminen pyöräsarja, josta löytyy pitoa kaikille alustoille

Tukevan pyöräsarjan muodostaa dynaaminen yhdistelmä, jossa on 29-tuumaiset renkaat edessä ja 27.5-tuumaiset takana. Sen vahvistetut alumiinivanteet on varustettu WTB:n (Vigilante TCS/Trail Boss TCS) laaturenkailla, leveydeltään 2,5"/2,6", jotka ovat valmiit mihin tahansa ja loistavat kaikessa - kovasta maasta aina irtonaiseen mutaan. Renkaat takaavat luotettavan pidon melkein kaikilla pinnoilla, mikä mahdollistaa nopean ajamisen myös vaikeassa maastossa.

Urheilullinen täysjousitettu enduropyörä, jonka manööverikyky on huippuluokkaa

Pyörässä yhdistyvät vahvat komponentit, jotka ylittävät keskiarvon selvästi – voidaan puhua suoraan huipputason varusteista Shimanolta, DVO:lta, ONE1:ltä ja WTB:ltä. Mikä on sitten käytännön lopputulos? Terävä enduropyörä, joka yhdistää upean manööverikyvyn ja anteliaat joustomatkat pyörässä, joka on valmis nopeaan kiipeämiseen ja laskemiseen – ja kaikki tämä hintaan, joka on meidän tavallisten kuolevaisten ulottuvilla.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069081
EAN-koodi-
TuotemerkkiROCK MACHINE
VäriMattegrey/Black/White
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaRock Machine Blizzard
MallisarjaRock Machine MTB Fully Enduro
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaRock Machine MTB Fully Enduro
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko65-584, 66-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Rock Machine Blizzard

-36%
Rock Machine MTB Blizzard Trl 30-29
€ 2 776,61
€ 1 784,61
Tarjous
  • L
  • M
  • XL
Rock Machine Sähkö Maastopyörä Blizzard Int E30-29
€ 3 867,81
alkaen € 2 975,01
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
-28%
Rock Machine Blizzard Xcm 70-29
€ 3 173,41
€ 2 280,61
Tarjous
  • L
  • M
  • XL
-37%
Rock Machine Blizzard Xcm 30-29
€ 2 677,41
€ 1 685,41
Tarjous
  • L
  • M
  • XL

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-18%
Merida Ninety-Six 6000
€ 5 194
€ 4 248
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
-13%
Merida Ninety-Six 6000
€ 5 194
€ 4 532
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO