• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ROCK MACHINE Rock Machine El MTB Blizzard Int E70-297

Rock Machine El MTB Blizzard Int E70-297
Kuvaus

Mielenkiintoinen täysjousitettu pyörä vahvalla dynaamisella voimansiirrolla ja erinomaisella maasto-ominaisuudella

Haluatko kokea sen mahtavan tunteen, jonka vain todella anteliaat iskunvaimennusmatkat voivat tarjota? Haluatko samanaikaisesti maailman tehokkaimmat reisilihakset muodossa, jonka vain tehokas sähköinen keskimoottori voi tarjota? Jos mietit päivitystä joustavaan pyörään, joka hallitsee sekä haastavat pystysuorat polut että vaativan pyöräilyn tasaisilla alueilla, tutustu täysjousitettuun Rock Machine Blizzard INT e70-297 -malliin. Tämä on uskomattoman viihdyttävä ja yllättävän helppoajoinen vuoristorata-ajokki, joka yhdistää ketterän reaktion kykyyn pysyä vakaana, mikä on välttämätöntä sekä tiukkojen linjojen pitämiseen poluilla että hallitsemiseksi teknisesti haastavampia osuuksia. Lisää siihen nälkäinen amerikkalainen jousitus, dynaaminen pyöräsetti ja alansa johtava, aina dynaamista voimaa sekä upeaa ajotuntumaa tarjoava japanilainen voimansiirto, joka toimii moitteettomasti riippumatta jäljellä olevasta tehostasi, ja saat käsiisi varman voittajan.

Menestyksen avain!

  • Taideteoksellinen alumiinirunko (AL-6061 T6 Custom Tubing) ja Floating Pivot Suspension -kinematiikka 
  • Jousitettu etuhaarukka DVO:lta (Diamond E3) 160 mm iskunpituuksilla 
  • Takaiskunvaimennin DVO:lta (Jade R Coil) 140 mm iskunpituuksilla 
  • Shimano'n tehokkain sähkömoottori (STePS EP8) 85Nm väännöllä ja johtavalla dynamiikalla
  • Tehokas 630Wh akku, tyylikkäästi integroitu runkoon ja tarjoaa jopa 150 km kantaman
  • Voimakas 10-vaihteinen voimansiirto luotettavalta Shimano'lta (Deore), laajalla välitysskaalalla
  • Hydrauliset levyjarrut Shimano'lta (M6120) 4-mäntäisillä satulalla, jotka vastaavat nopeuden tarpeeseen 
  • Dynaaminen pyöräsetti 29"/27.5" paksuilla (2.50"/2.60") laaturenkailla WTB:ltä (Vigilante/Trail Boss)
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka suojaa runkoa vaurioilta onnettomuudessa
  • Korkeussäädettävä satulatolppa ONE1:lta 150/170 mm iskunpituuksilla (runkokoon mukaan)

Taideteoksellinen täysjousitettu alumiinirunko korkealaatuisesta alumiinista 

Rungon muodostaa kestävä ja kevyt rakenne, jonka vain korkealaatuinen alumiini (AL-6061 T6 Custom Tubing) voi tarjota. Designiltaan erottuvin piirre voi olla rungon puhtaat linjat taidokkaasti integroidun akun kanssa, mutta sen tarjoama vertaansa vailla oleva polkuteho ja välitön vastaus polkemiseen ovat sen parhaita ominaisuuksia. Modernein Boost-tekniikka mahdollistaa suuren vääntöjäykkyyden, mikä käytännössä tarkoittaa, että lihaksistosi ja moottorin tuottama voima välittyvät suoraan takapyörään, jolloin ohitat vaivattomasti sekä naapurit että tallikaverit. Lisäksi sisäinen vaijerireititys, upea kinematiikka ja tasapainotettu trail-geometria takaavat, että voit ajaa nopeasti ja pitkään halliten ajovälineesi sekä ala- että ylämäissä että tasaisilla osuuksilla. Kun maasto muuttuu vaikeaksi, säädettävä satulatolppa on nykyään lähes standardi, siksi pyörässä on korkeussäädettävä satulatolppa ONE1:lta, 150 tai 170 mm iskunpituuksilla (rungokoon mukaan).

Tehokas sähkökäyttö suurella vääntömomentilla ja miellyttävän dynaamisella tuntumalla

Pyörän sydämen muodostaa markkinoiden mahdollisesti paras ajotekniikka, Shimano STEPS (EP8), joka yhdistää erittäin tehokkaan sähkömoottorin (85 nm) tehokkaaseen ja tyylikkäästi suunniteltuun akkuun, tarjoten lyhyessä muodossa 630 Wh ympäristöystävällistä tehoa, joka yhteensä mahdollistaa loistavan 150 km toimintasäteen ja antaa paljon lisäpuhtia sekä jaloillesi että keuhkoillesi. Dynaaminen sähkömoottori toimii yhteistyössä 10 voimakkaan vaihteen kanssa Shimano'lta (Deore), ja koko prosessi on tehokasta, hiljaista ja suoraa vetoa veiviakselille (ainoa oikea vaihtoehto meidän mielestämme). Koska koko voimansiirto on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan myös kadehdittavan matala painopiste, joka takaa virheettömän ohjattavuuden kaikentyyppisessä maastossa. Lisäksi saatavilla on neljä eri ajotilaa (Off, Eco, Trail ja Boost) ja selkeä näyttö, jonka ansiosta saat kaiken tarvittavan tiedon hallintaasi.

Tehokas iskunvaimennusjärjestelmä, joka ahmii kaikki epätasaisuudet 

DVO:n iskunvaimentimet edessä (Diamond E3) ja takana (Jade R Coil) tarjoavat iskunpituuksia 160/140 mm, mikä lisää mukavuuttasi ja turvallisuuttasi poluilla. Iskunvaimentimet nielevät tehokkaasti kaikki maaston epätasaisuudet, varmistaen, että pystyt ajamaan täydellä hallinnalla myös, kun alusta tai kaltevuus muuttuu haastavaksi. Niiden vaikuttavat iskunpituudet takaavat, että sinun ei tarvitse huolehtia pidon menettämisestä, ja niiden monipuolisten säätömahdollisuuksien ansiosta voit aina löytää sopivan asetuksen kulloinkin vallitseviin olosuhteisiin.

Dynaaminen pyöräsarja ja tehokkaat levyjarrut varustettuina 4-mäntäisillä satulalla 

Pyörän tukeva pyöräsarja koostuu dynaamisesta yhdistelmästä, jossa on 29-tuumaiset etupyörät ja 27.5-tuumaiset takapyörät. Vahvoille alumiinivanteille on asennettu laadukkaat WTB:n renkaat (Vigilante TCS/Trail Boss TCS) 2,5"/2,6" koossa, jotka ovat valmiita kaikkiin olosuhteisiin aina kovasta pinnasta löysään mutavelliin saakka. Renkaat tarjoavat varman pidon lähes kaikilla alustoilla, mikä mahdollistaa nopean ajon myös erittäin vaativassa maastossa. Nopeiden nopeuksien vuoksi pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimano'lta (M6120), joissa on 4-mäntäiset satulat ja paksut levyt (203/203mm), tarjoten täydellistä hallintaa ja varmistavat, että jarruteho on maksimaalinen kaikissa olosuhteissa, säässä ja vuodenajassa.

Urheilullinen täysjousitettu pyörä, joka muuttaa käsityksesi pyöräilystä

Pyörässä on tasapainoinen yhdistelmä vankkoja komponentteja, jotka ovat selvästi keskiarvoa terävämpiä. Käytännössä tämä tarkoittaa huippulaatuisia varusteita merkeiltä kuten Shimano, DVO, Darfon, ONE1 ja WTB. Mikä sitten on käytännön lopputulos? Sähköavusteinen trail-/enduro-pyörä, joka tarjoaa vertaansa vailla olevan ohjattavuuden yhdistettynä erittäin anteliaisiin iskunpituuksiin sellaisella pyörällä, jonka kiipeämis- ja laskettelukyvyt ylittävät suurimman osan kahdella pyörällä... ja kaiken tämän kohtuuhintaan, joka on saavutettavissa meille tavallisille kuolevaisille! Täysjousto eMTB, joka mullistaa tapasi kokea pyöräilyn ja vie sinut nopeammin, tehokkaammin ja helpommin sinne minne haluat.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069086
EAN-koodi-
TuotemerkkiROCK MACHINE
VäriGlossred/White/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusMaastopyöräily
MallisarjaRock Machine E-Mountain Fully
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan verkkosivutrockmachinebikes.com/se
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriGLOSSRED/WHITE/BLACK
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoAlloy Al-6061 T6 Custom tubing, RME01 630Wh, Floating Pivot Suspension, 130-140 mm travel, Trail Advanced Geometry, Shark Spine EVO 29er&27.5+, 2nd Gen. Battery Integration, BOOST 148x12, Disc Brake Post Mount, Inner Cable Routing, Adjust. seatpost ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaDVO Diamond E3, LSC, Rebound, Tapered, 15x110mm axle, 160mm travel
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

160 mm
TakaiskunvaimenninDVO Jade R Coil, external rebound, LS Spring: 500lbs, 550lbs, 600lbs, size 210x55mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
Vuosimalli2022
Kiekot
EtunapaSHIMANO HB-MT400, 32H, CENTER LOCK, 15x110mm THRU Type AXLE
TakanapaSHIMANO FH-MT400-B, 32H, CENTER LOCK, 12x148mm THRU Type AXLE
EturengasWTB Vigilante TCS Tough/High Grip, Tritec, 29x2.50", WTB Trail Boss TCS Tough/Fast Rolling, Tritec, 27.5x2.60" E-Ready
TakarengasWTB Vigilante TCS Tough/High Grip, Tritec, 29x2.50", WTB Trail Boss TCS Tough/Fast Rolling, Tritec, 27.5x2.60" E-Ready
Renkaan koko65-584, 66-622
VanteetWTB ST i29, 29"&27.5", 32H
Voimansiirto
VaihdevivutSHIMANO DEORE SL-M4100-IR, 10-speed
TakavaihtajaSHIMANO DEORE RD-M5120 Shadow Plus
RataspakkaSHIMANO DEORE CS-M4100-10, 11-46T
Komponentit
EtujarruSHIMANO DEORE BL-M6100/BR-M6120, 203/203 rotor, hydraulic disc brake, Metallic pads
OhjainlaakeriACROS AZX-251, Zero Stack, 1-1/8“x1.5“, BlockLock
OhjaustankoONE1 Alloy, MTB AL-3520BT, 6° upsweep, 9° backsweep, 20mm rise, 760mm, 35mm
OhjainkannatinONE1 TDS-D606 Alloy, 35xE35mm, 0°
SatulatolppaONE1 Alloy, MT171, dropper post 150&170mm travel, 30.9x440mm&480mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Moottori
MoottoriShimano STePS DU-EP800
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Keskiö
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
150 km
SähköjärjestelmäShimano
Akku
AkkuDARFON, 630 Wh, in-frame mount
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Latausaika5 h 30 m
Akkukapasiteetti (Wh)630
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiDARFON 4A Smart Plus -laturi
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano SC-EM800
TalutusapuKyllä
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatONE1 VL-G1661D2N, Lock-On
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

 

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-12%
Merida Eone-Sixty 8000
7 379 €
6 528 €
Tarjous
-29%
Merida Eone-Forty 500
5 319 €
3 762 €
Tarjous
-11%
BH Sähkömaastopyörä Atom 29 Musta/Punainen
2 029 €
alkaen 1 813 €
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO