• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA

SUPERIOR Täysjousto maastopyörä Superior XF 9.9 Team Red Carbon/Matte Carbon

Black Weeks -hinta
Täysjousto maastopyörä Superior XF 9.9 Team Red Carbon/Matte Carbon
Kuvaus

Pyörä, jonka olympiavoittaja Jaroslav Kulhavy valitsee

Legendaarinen Superior XF 9.9 TEAM on äärimmäisen tehokas täysjousitettu kilpapyörä sinulle, joka haluat ajaa hullun nopeasti ja samalla säilyttää täyden hallinnan poluilla. Tämä on kilpailuvalmis XC-maastopyörä lähes rajattomalla kapasiteetilla, joka on luotu auttamaan sinua leikkaamaan arvokkaita sekunteja. Viisas sijoitus, joka vastaa aina kun haluat lisätä vauhtia ja joka antaa sinulle maksimaalisen tuoton korkeiden nopeuksien muodossa, riippumatta siitä, onko päivän ohjelmassa kilpailu vai harjoitus. Salamannopea täysjousitettu pyörä mahtavilla nopeusominaisuuksilla, joka on varustettu aggressiivisella kilpailutuntumalla koko rekisterissä.

Avain menestykseen!

  • Kompromissiton täysjousitettu hiilikuiturunko, jota maailmancupissa ajaa olympiavoittaja Jaroslav Kulhavy
  • Etuhaarukka DT Swissiltä (F232 ONE) 120 mm joustolla ja lukituksella
  • Takaiskunvaimennin DT Swissiltä (R232 ONE) 110 mm joustolla ja lukituksella
  • Langattomasti ohjattu 1x-voimansiirto 12 kilpailuvalmiilla vaihteella Shimanolta (XTR Di2) upealla suorituskyvyllä
  • Tehokkaat hydrauliset Levyjarrut Shimanolta (XTR M9200), jotka todella vastaavat nopeusominaisuuksia
  • Korkealaatuinen hiilikuituinen Kiekkosetti, joka koostuu 29-tuumaisista DT Swissin (XRC 1200 SPLINE) vanteista
  • Pitävät laaturenkaat Schwalbelta (Rick Evo) 2,4" leveydellä ja todella hyvällä rullauksella
  • Integroitu Ohjaustanko/Ohjainkannatin hiilikuidusta ONElta (Carbon Integrated Cockpit ICR) minimalistisella muotoilulla
  • Block Lock -ohjainlaakeri suojaa runkoa ja varmistaa, että vältyt ohjaustangon aiheuttamilta vaurioilta
  • Säädettävä Satulatolppa SRAMilta (Reverb AXS), jota ohjataan helposti saavutettavalla vivulla

Kilpailuvalmis hiilikuiturunko, jolla on kyky voittaa suuria kilpailuja

Ultrakevyt hiilikuiturunko, joka kevyestä painostaan huolimatta tarjoaa brutaalia voimansiirtoa ja tehokasta tärinänvaimennusta korkeimmalla tasolla. Tämä on kevytrakenteinen pyörä valtavalla kapasiteetilla, joka on luotu sinulle, joka keskityt leikkaamaan arvokkaita sekunteja ja tähtäät johtajapaidan kantamiseen. Siinä on progressiivinen kilpailugeometria, joka yhdessä tasapainoisen linkuston kanssa tarjoaa sinulle perustan, jolla on valtava kapasiteetti ja joka todella vastaa, kun painat polkimia täydellä voimalla. Siinä on täysin integroitu vaijeriveto ja se on suunniteltu läpiakseleille (BOOST) eli leveämmille etu- ja taka-akseleille, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden pinnojen kiinnityspisteiden välillä navassa, mikä puolestaan johtaa jäykempään vanteeseen ja parempaan hallintaan.

Iskunvaimentimet, jotka viihtyvät niin tasaisilla sorateillä kuin vaikeassa metsäpyöräilyssäkin

Jousituksesta vastaa DT Swiss, edessä on F232 ONE ja takana R232 ONE. Molemmat iskunvaimentimet ovat lukittavia ja niiden joustomatkat ovat 120/110 mm, ja ne on suunnattu ensisijaisesti sinulle, joka haluat ajaa lähes epätodellisen nopeasti modernin tyyppisillä virtaavilla metsäpoluilla. Iskunvaimentimet luovat vaikuttavan maakontaktin ja varmistavat, että sinulla on mahdollisuus ajaa kenet tahansa kiinni, oli kyse sitten tasaisista sorateistä tai huomattavasti vaikeammasta alustasta.

Kilpailuvalmis 1x-voimansiirto langattomalla ohjauksella ja äärimmäisen korkealla tarkkuudella

Huimaavat nopeudet saavutetaan langattomasti ohjatun 1x-voimansiirron avulla, jossa on 12 kilpailuvalmitta vaihdetta vaikuttavan korkealla tarkkuudella ja äärimmäisen luotettavalla toiminnalla. Kun haasteet tarjoavat hieman kovempaa vastusta, pelastuksena toimii moderni välitys, joka yhdessä pyörän alhaisen painon kanssa varmistaa, että pyörä täyttää korkeat odotukset.

Kiekkosetti vakaalla kurssivakaudella sekä tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Kaikki Roller parilla mestarillisilla 29-tuumaisilla hiilikuituvanteilla, jotka on varustettu kilpailuvalmiilla renkailla 2,4" leveydellä ja jotka tarjoavat mahtavaa kurssivakautta, oikeaa pitoa kaarteissa ja tietysti todella hyvää rullaavuutta. Mitä nopeammin ajat, sitä korkeammat vaatimukset asetetaan jarruille, ja siksi malli on varustettu hydraulisilla Levyjarruilla, jotka vastaavat nopeusominaisuuksia ja tarjoavat tehokasta suorituskykyä ympäri vuoden - riippumatta siitä, sataako, lumentaako vai onko pölyistä ulkona urilla.

TEKNISET TIEDOT
Tietoa pyörien kokoonpanoista: Polkupyörän osat voivat joissain tapauksissa poiketa teknisissä tiedoissa mainituista tai kuvissa näkyvistä osista. Valmistaja voi ilman ennakkoilmoitusta korvata alkuperäiset osat vastaavilla komponenteilla. Pyörän ja rungon painot perustuvat prototyyppirunkoihin, varsinaisten tuotteiden painot voivat poiketa tästä.
Tuotenumero0151456-AC54
Jakelijan tuotenumero-
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriRed Carbon/Matte Carbon
Koko-
Valmistajan tuotenumero-
MallisarjaSuperior XF sarja
Tekniset tiedot
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.

Ei
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-sv
Paino (valmistajan mukaan)10.90 kg
KäyttötarkoitusMaastopyöräily
VäriHarmaa, Punainen
Valmistajan väriRed Carbon/Matte Carbon
PyörätyyppiMaastopyörä
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoSU-01.2, Carbon MTB Race Pro, Advanced Race Geometry, Integrated Cable routing, 3D alloy one pice link, Carbon swingarm, SR dropout
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaDT Swiss F232 ONE, Tapered, 15x110mm axle, 120mm travel
Etuhaarukka 

Etuhaarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Joustohaarukka
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

-
TakaiskunvaimenninDT Swiss R232 ONE, size 190x45mm, ODL
Takahaarukka 

Takahaarukka

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

40mm
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29"
Vuosimalli2025
Maastopyörän käyttöalueXC
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus

-
Sopii pituudelle (cm)-
Kiekot
KiekotFront: DT Swiss XRC 1200 SPLINE®, Carbon, CL, 15x110mm, Tubeless Ready / Rear: DT Swiss XRC 1200 SPLINE®, Carbon, CL, 12x148mm, SH12, Tubeless Ready
EturengasSchwalbe Rick Evo, TL-Ready, XC Pro, 29x2.40, ADDIX Speed
TakarengasSchwalbe Rick Evo, TL-Ready, XC Pro, 29x2.40, ADDIX Speed
Renkaan mitat62-622
Voimansiirto
VaihdevivutShimano XTR SW-M9250-IR, Di2, 12-speed
TakavaihtajaShimano XTR RD-M9250, Shadow Plus Design
KeskiölaakeriShimano BB-71-41A, PressFit, shell 41x92mm
KampisarjaShimano XTR FC-M9200, 36T
KetjuSHIMANO XTR CN-M9100
RataspakkaSHIMANO XTR CS-M9200, 12-speed, 10-51T
Komponentit
EtujarruShimano XTR M9200, hydraulic disc brake
Jarrulevy edessäShimano RT-CL900, 180mm
TakajarruShimano XTR M9200, hydraulic disc brake
Jarrulevy takanaShimano RT-CL900, 160mm
OhjainlaakeriACROS AZX-1305R1S, ICR, ZS56/28.6 - ZS56/40, BlockLock 150°, Stainless Bearings
OhjaustankoONE Carbon Integrated Cockpit ICR
SatulatolppaSRAM Reverb AXS dropper post, 30.9mm / SRAM AXS POD, Dropper Post Lever
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XT Di2
Etuvaihtajan sarja 

Etuvaihtajan sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörä Shimano kilpapyörä SRAM maastopyörä SRAM kilpapyörä Shimano napavaihteet
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus        
Tourney        
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XTR
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatONE Race, Lock-On
SatulaFizi:k Ridon X1, Carbon
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Black Weeks -hinta
Täysjousto maastopyörä Orbea Occam LT H30 Tanzanite
2 750 €
2 890 €
-5%
Hintatakuu 8.12. asti
Tarjous
Black Weeks -hinta
Maastopyörä Scott Contrail 20 Tropic Blue
829 €
913,99 €
-9%
Hintatakuu 8.12. asti
Tarjous
Black Weeks -hinta
Täysjousto maastopyörä Scott Spark RC Team Carbon Black
4 600 €
5 029 €
-9%
Hintatakuu 8.12. asti
Tarjous
Black Weeks -hinta
Täysjousto maastopyörä Orbea Occam SL H10 Metallic Cinnamon/Black
3 200 €
3 620 €
-12%
Hintatakuu 8.12. asti
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO