• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ROCK MACHINE ROCK MACHINE EL MTBAVALANCHE INT E70-26

ROCK MACHINE EL MTBAVALANCHE INT E70-26
Kuvaus

Leikkisä sähköpyörä sinulle, joka haluat hallita todella vaikeassa maastossa

Hullunhauska Rock Machine Avalanche INT E70-26 on täydellinen sähköpyörä sinulle, joka haluat pitää mahdollisimman paljon hauskaa mahdollisimman haastavassa maastossa, olipa kyseessä sitten auringonpaisteiset rannat, lumipeitteiset vuoret tai juurakkoiset polut, joissa muun tyyppiset pyörät eivät pärjää. Vahvan 1x-vaihteiston ja erittäin paksujen renkaiden yhdistelmän ansiosta, joiden kapasiteetti todella on jotain erityistä, se on oikea valinta sinulle, joka et halua lopettaa pyöräilyä vain siksi, että tieolosuhteet tai sää tarjoavat hieman enemmän haastetta. Lisää vielä markkinoiden johtava japanilainen vaihteisto, joka toimittaa aina dynaamista voimaa ja vaikuttavaa ajonautintoa, riippumatta siitä, kuinka monta wattia sinulla on jäljellä jaloissasi, ja sinulla on ilokone, joka varmasti poistaa kaikki happamat ilmeet.

Menestyksen avain!

  • Veistoksellinen alumiinirunko (AL-6061 T6 Custom Tubing) tyylikkäästi integroidulla vaihteistolla
  • Shimano´n tehokkain sähkömoottori (STePS EP8) 85Nm ja vakuuttavalla dynamiikalla
  • Tehokas 504Wh akku, joka on elegantisti integroitu runkoon ja tarjoaa jopa 120 km toimintasäteen
  • Voimakas 11-vaihteinen vaihteisto laadukkaalta Shimanolta (Deore)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut, joissa on 4-mäntäiset satulat ja jotka vastaavat nopeusresursseihin
  • Erittäin paksut 26-tuumaiset renkaat Fat Boost napa ja 120 mm leveät laaturenkaat Schwalbeltä (Jumbo Jim)
  • Varustettu Dropper Postilla, jossa on 150/170 mm liikerata (riippuen runkokoosta)
  • Omistautuneet kiinnityskohdat sekä lokasuojille, tavaratelineelle, pullotelineelle että jalustalle

Veistoksellinen runko laadukkaasta alumiinista elegantisti integroidulla akulla

Veistoksellinen runko koostuu kestävästä rungosta, jonka vain korkealaatuinen alumiini (AL-6061 T6 Custom Tubing) voi tarjota. Muotoilun kannalta ehkä silmiinpistävin on rungon puhtaat linjat elegantisti integroidulla akulla, mutta kaikkein parasta on, että se tarjoaa markkinoiden johtavaa polkemistehokkuutta ja välitöntä vastea, kun poljet täysillä. Runko on luonnollisesti mitoitettu erityisesti sen erittäin paksuille renkaille, mikä on käytännössä välttämätöntä, koska pyörä todella kutsuu hieman kovempaan ajoon. Se tarjoaa vaikuttavaa mukavuutta ja loistavaa hallintaa, vaikka sekä rungossa että haarukassa ei ole lainkaan iskunvaimennusta, ja valtava ilmaisuus on tietenkin se, joka auttaa. Lisäksi rungossa on sisäinen kaapelointi ja tasapainotettu geometria mukavalla ajoasennolla, joka antaa sinulle täyden hallinnan ympäristöstäsi tapahtuvaan. Rungossa on myös omistautuneet kiinnityskohdat sekä lokasuojille että jalustalle, mikä voi joskus olla käytännöllistä Pohjoismaisessa ilmastossamme sateessa ja kurassa. Kun rinteessä tulee takkuisaa, dropper post on nykyään melkein pakollinen ja siksi pyörä on varustettu korkeutta säädettävällä satulatolpalla ONE1-merkiltä, joka on 150 tai 170 mm liikeradaltaan (riippuen runkokoosta).

Tehokas sähkövoima suurella vääntömomentilla ja miellyttävällä dynaamisella tuntumalla

Ytimen muodostaa ehkä markkinoiden paras ajosysteemi, Shimano STePS (EP8), joka koostuu erittäin tehokkaasta sähkömoottorista (85 nm) yhdistettynä tehokkaaseen ja täysin integroituun akkuun, joka lyhyesti sanottuna tuottaa 504 Wh ympäristöystävällistä voimaa, mikä kaikki yhdessä tarjoaa sinulle vaikuttavan toimintasäteen lisätehoa jaloissa ja keuhkoissa. Vaikuttava dynaaminen sähkömoottori työskentelee yhdessä 11 tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (Deore) ja kaikki tapahtuu tehokkaasti, hiljaisesti ja suoraan vetoakselilta (ainoa vaihtoehto, jos kysyt meiltä). Ja koska koko vetojärjestelmä on sijoitettu rungon alaosaan, myös esimerkillinen matala painopiste saavutetaan, mikä antaa sinulle moitteettoman ketteryyden kaikissa maastoissa. Lisäksi 4 eri ajotilaa (Off, Eco, Trail ja Boost) ja selkeä näyttö, joka antaa sinulle täyden hallinnan ja näyttää käytännössä kaiken mitä tarvitset tietää. 

Superpaksut laaturenkaat valtavalla ilmatilavuudella ja pomminvarma pito

Kiitos lähes viisi tuumaa (120 mm) leveiden 26-tuumaisten renkaiden, saat lähes uskomattoman hyvän pidon sekä hiekalla, lumella, mudassa että muilla löysillä alustoilla, ja voit helposti edetä siellä missä muut pyörät yksinkertaisesti jäävät juuttumaan. Renkaiden valtava ilmatilavuus myös varmistaa, että voit ajaa erittäin alhaisella paineella, mikä sekä imee itseensä alustan epätasaisuudet että tarjoaa sinulle markkinoiden parhaan pidon. Jos sitten pumppaat paineen takaisin normaalimmalle tasolle ja poljet kovaa koko laajan vaihdealueen läpi, huomaat nopeasti, että se rullaa yllättävän nopeasti, se on itse asiassa paljon nopeampi kovilla alustoilla kuin voisi kuvitella. 

Fat Boost -teknologia ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Kiitos Fat Boost -tekniikalla varustettujen napaen, saavutetaan vaikuttava vääntöjäykkyys pyörissä, mikä käytännössä varmistaa, että kaikki lihaksiisi (yhdessä sähkömoottorin kanssa) tuottama voima menee suoraan takapyörään ja varmistaa, että voit helposti jättää sekä naapurin että kaverit taakse. Ja koska pyörä rakastaa nopeutta, sille on annettu tehokkaat hydrauliset levyjarrut, mikä vähentää huoltotarvetta ja varmistaa, että sinulla on tehokas jarrutusteho ympäri vuoden, ja lisäksi riippumatta siitä, onko maasto mutaista, sateista tai loskaista.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0053360
EAN-koodi-
TuotemerkkiROCK MACHINE
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaRock Machine E-Mountain Hardtail
MallisarjaRock Machine E-Mountain Hardtail
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)24.2kg
Valmistajan verkkosivutrockmachine.us/se/2021/e-mountain/avalanche-int-e70-26/matte-black-gold-dark-grey
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

26"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko120-559
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

120 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Latausaika4 h 30 m
Akkukapasiteetti (Wh)504
Akkukapasiteetti (Ah)14
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiDARFON 4A Smart Plus
Näyttö
NäyttöShimano SC-E5003
Näytön sijaintiVasen
LatausporttiNo
AvustustasotBoost, Eco, Off, Trail
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO