• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Kilpapyörä Foil RC Ultimate

Scott Kilpapyörä Foil RC Ultimate
Kuvaus

Täysin kilpailuvalmis aeropyörä, jolla on voittoja suurimmista klassikoista

Haluatko kilpailla pyörällä, joka on kerännyt voittoja klassikoissa, kuten Tour de France, Giro d'Italia, Vuelta a Espana, Milano-Sanremo, Liege-Bastogne-Liege ja Pariisi-Roubaix? Tällöin lippulaivamme Scott Foil RC Ultimate on seuraava valintasi. Tämä malli on saanut terävämpiä aerodynaamisia ominaisuuksia ja lisää mukavuutta, mutta ylläpitää samalla kaikkea sitä lateraalista jäykkyyttä, josta sen palkittu edeltäjä on tunnettu. Tämä on yllättävän mukava asfalttitykki, jonka kehittynyt aerodynaaminen DNA ylittää kaikki odotukset voimansiirron, jarrutehon ja ilmanvastuksen suhteen. Jos olet kunnianhimoinen pyöräilijä, joka asettaa korkeat vaatimukset varusteillesi ja arvostat vahvaa asemaa selvästi aerodynaamisella profiililla sekä erittäin tehokasta voimansiirtoa, olet löytänyt oikean pyörän. Jos lisäksi tavoitteesi on päätyä palkintopallin korkeimmalle sijalle, Scott Foil RC Ultimate on ehdottomasti oikea valinta sinulle.

Menestyksen avaimet

  • Ultrakevyt runko, valmistettu huipputeknologiasta hyödyntäen hiilikuitua (HMX SL Carbon) sekä rungossa että etuhaarukassa
  • Sama kilpailuun valmis geometria, jota käyttävät Michelton-SCOTT -tiimin pyörät
  • Langaton 2x-voimansiirto 24 vaihteella SRAMilta (RED eTap AXS), täysin kilpailuvalmiina
  • SRAMin (RED eTap AXS HRD) hydrauliset levyjarrut tarjoavat tehokkaan jarrutuskyvyn kaikissa olosuhteissa
  • Zippin (454 NSW Carbon) mestarilliset pyörät, joilla on selkeä aerodynaaminen profiili
  • Greippaavat ja nopeat laadukkaat renkaat Schwalbelta (PRO ONE Microskin), leveydeltään 25/28 mm
  • Ohut ohjauskokonaisuus korkealaatuisesta hiilikuidusta Syncrosilta (Creston iC SL Aero)
  • Lisäksi täysin kilpailuvalmiit komponentit hiilikuidusta ja alumiinista Syncrosilta

Michelton-SCOTT-tiimin pyörien kanssa samalla kilpailugeometrialla

Malli nojautuu luottavaisesti Scottin parhaimpaan aerorunkoon (ja etuhaarukkaan) käyttäen huipputeknologiaa ja hiilikuitua (HMX SL Carbon) uskomattoman kevyellä painolla, ja samaa tehokasta geometriaa, jota hyödyntävät Michelton-SCOTT -tiimin kilpailijat. Tämä on selkeästi kilpa-ajoon suunniteltu aeropyörä, jonka pieni ilmanvastus ja paino takaavat voimakkaan aseman, joka auttaa ylläpitämään vauhtia pitkilläkin yksinajoilla. Tämä on nopea kilpurimalli, jolla on täysin kilpailuun valmis runko ja todistetusti tehokas kilpailugeometria, joka on peräisin kilparadoilta, mutta samalla tarjoaa laajan toimintavalmiuden, jolloin voit hallita kaikkea rentouttavista sunnuntaiajeluista kaverien kanssa tiukkoihin loppukireihin korkeimmalla tasolla.

Äärimmäisen tehokas langaton 2x-voimansiirto ja täysin kilpailuvalmiit komponentit

Läpikotaisin kilpailuvalmis 2x-voimansiirto on toteutettu SRAMilta (RED eTap AXS), jossa on 24 langattomasti ohjattavaa vaihdetta, joilla on erittäin vaikuttava välityssuhde (48/35Tx10-33T). Vaihdevivut on tyylikkäästi integroitu jarrukahvoihin, joten voit säilyttää otteen ohjaustangosta, kun laskeudut alemmas ja liu'ut sulavasti tasanteilla. Komponentit ovat kilpailuun täysin valmiita, huippulaadukkaita sekä Syncrosilta että Schwalbelta, mikä tarkoittaa dynaamista kilpailutuntumaa ja vaikuttavan pientä painoa. Kyseessä ei ole mikään tavanomainen varusteisto, vaan puhtaasti ammattimainen setup, ja koko paketin paino on vain hieman yli 7,2 kiloa!

Pyöräsarja, joka tarjoaa suurta nopeuden iloa ja levyjarrut, jotka sopivat nopeuteen

Ohjaat kokonaisuutta ultramodernin ohjauskokonaisuuden kautta, jonka Syncros on täysin integroinut (Creston iC SL Carbon). Laadukkaat, sileät renkaat Schwalbelta (PRO ONE Microskin) tarjoavat suuren nopeuden ilon ja, yhdistettynä mestarillisiin hiilikuitupyöriin Zippiltä (454 NSW Carbon), saavutetaan vaikuttavia nopeuksia. Koska tämä pyörä suoriutuu erinomaisesti korkeissa nopeuksissa, se on varustettu erittäin tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla SRAMilta (RED eTap AXS HRD), jotka takaavat tehokkaan jarrutuskyvyn säästä riippumatta, ympäri vuoden.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108170
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
VäriRAW CARBON
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaScott Foil
MallisarjaScott Foil
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)7,22
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

24-vaihteinen (2x12)
Vaihdevipu sarjaSRAM RED
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
SRAM RED
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM RED
MallisarjaScott Foil
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Kiekot-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko25-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Kampisarja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Satula-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Scott Foil

-18%
Scott Kilpa-ajopyörä Foil RC 10
€ 6 466,85
€ 5 314,23
Tarjous
Loppunut
Saatavana useita vaihtoehtoja
-18%
Scott Kilpapyörä Foil RC 20
€ 5 871,65
€ 4 824,75
Tarjous
Loppunut
Saatavana useita vaihtoehtoja
-0%
Scott Kilpa-ajopyörä Foil RC 30
€ 4 681,25
€ 4 680,82
Tarjous
Loppunut
Saatavana useita vaihtoehtoja
Scott Kilpapyörä Foil RC Pro
€ 10 464,61
Loppunut
Saatavana useita vaihtoehtoja

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Orbea MTB Oiz H30 Carbon Raw Matt
€ 3 808,29
Saatavana useita vaihtoehtoja
-0%
Orbea Alma M Teamlma M Team Carbon Raw Matt
€ 4 383,65
€ 4 383,26
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
-0%
Orbea Alma M Elitelma M Elite Carbon Raw Matt
€ 6 000,61
€ 6 000,42
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
Orbea Hardtail MTB Alma M30 Olive Green Gloss/Carbon Raw Matt
€ 9 522,21
Saatavana useita vaihtoehtoja

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO