Kilpailuun optimoitu suorituskyky ja malli, johon kaikki vertaavat itseään
Uudelleen kehitetty Scott Spark RC World Cup AXS on kilpailuun optimoitu XC-ohjus, joka varmistaa, että voit puskea täydellä hallinnalla eteenpäin kaikenlaisilla radoilla samaa vauhtia kuin Nino Schurter ja hänen tallitoverinsa. Ainutlaatuisen rakenteen ansiosta, jossa on täysin integroitu iskunvaimennin ja 120/120 mm iskunpituudet, pyörä häivyttää rajan perinteisen XC:n ja Trailin välillä, täydellinen niille, jotka rakastavat puskea eteenpäin nopeilla metsäpoluilla maksimaalisella flow'lla. Tämä on häikäisevän nopea metsäkone meille, jotka palvomme nopeutta ja vaadimme, että pyörä pystyy ylläpitämään vauhtia myös teknisesti haastavammilla reiteillä. Täysin integroitu iskunvaimennin? Tehokas singlepivot-ripustus luokkansa johtavalla kinematiikalla? Ohjaamo täysin integroidulla kaapeloinnilla? Tilaa kahdelle vesipullolle etukolmiossa? Tarkista, tarkista, tarkista ja tietenkin tarkista!
Avain menestykseen!
- Päivitetty versio XC-kilpailupyörästä, joka on voittanut enemmän MM- ja olympiamitaleita kuin mikään toinen pyörä
- Huikean nopea metsäkone, joka toimittaa sekä ylämäessä, alamäessä että tasaisella
- Täysjoustava hiilikuiturunko (Spark RC Carbon HMX) täysin integroidulla iskunvaimentimella ja singlepivot-linkityksellä
- Luokkansa kevyin täysjoustorunko, jonka iskunpituus on 120/120mm ja paino vain 1.990 grammaa iskunvaimentimen kanssa
- RockShoxin huippuluokan ilmavaimentimet, jotka hallitaan Scottin omalla TwinLockilla
- Mahdollistaa edelleen helpon pääsyn sekä ilmanpaineen, palautuksen, puristuksen & SAGin säätöön iskunvaimentimelle
- Kilpailuvalmis 1x-vetolaite, jossa on 12 vaihdetta SRAM:lta (X01 Eagle AXS), jota ohjataan elektronisella säätimellä
- Voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XTR) jotka on täysin mukautettu nopeusresursseihin
- Mestarillinen kiekko hiilikuituvanteilla Syncrosilta (Silverton 1.0), jotka kestävät paljon ja enemmän
- Nopeudenhaluiset laaturenkaat Maxxisilta (Rekon Race 29x2.4"), jotka ovat Tubeless Ready
- Dropper post FOXilta (Transfer SL Performance Elite)
- Syncrosin huippuluokan hiilikuitukomponentit heti alusta alkaen
Hiilikuidun mestariteos singlepivot-linkityksellä ja kilpailuvalmiilla geometrialla
Ilman, että tulee lainkaan ylimieliseksi, tämä nopea metsäkone nojaa itsevarmasti korkealaatuiseen hiilikuiturunkoon (HMX), joka painaa hullun kevyet 1.990 grammaa iskunvaimentimen kanssa. Voimakkaan alarungon (stiffness zone) rakenne, joka keskittyy voimaan ja vääntöjäykkyyteen yhdistettynä ylärunkoon (lightweight zone), jossa keskitytään painon minimointiin ilman, että rungon rakenteellinen lujuus vaarantuu, on jo osoittautunut voittavaksi konseptiksi. Ja se ei ehkä ole niin kummallista, kun tämä täysin uusi runko on saanut inspiraationsa edeltäjästä, jonka geometria on voittanut enemmän MM- ja olympiamitaleja kuin mikään muu XC-pyörä maailmanhistoriassa.
Takakolmio on ilman pivot-ripustusta navan kiinnityskohdassa, mikä säästää paljon painoa ja yläketjusta joustaa enintään 7 mm, vaikka iskunvaimentimen työskentelee täysillä. Tehokkaan kinematiikan ja singlepivotin yhdistelmä tasapainoisten iskunpituuksien kanssa luo sujuvan ohjattavuuden, luokkansa johtavan voimansiirron ja tekee sinusta ketterän myös todella haastavassa maastossa. Menestyksekkään geometrian peruspilarit ovat etuhaarukan kulma yli 67° yhdistettynä satulaputken kulmaan noin 76° ja takahaarukan pituus 43.75 cm. Nerokas yksityiskohta on se, että voit säätää haarukan kulmaa 0,6 astetta ilman, että sinun tarvitsee irrottaa ohjaustankoa, ohjainlaakeria, haarukkaa jne.
Korkealaatuinen iskunvaimennus, joka varmistaa, että olet aina valmis kamppailuun
Edessä on terävä ilmahaarukka RockShoxilta (SID Select+ RL3 Air) ja myös takana iskunvaimennus käsitellään RockShoxilta (NUDE 5 RL3 Trunnion), iskunvaimentimissa on 120/120 mm iskunpituus ja voit helposti säätää sekä ilmanpainetta, palautusta, puristusta ja SAGia. Molemmat iskunvaimentimet hallitaan Scottin nerokkaalla TwinLockilla, joka yksinkertaistetusti on monitoimikahva, joka antaa sinulle samanaikaisen hallinnan molemmista iskunvaimentimista ja dropper postistasi samalla säätimellä. Voit yksinkertaisesti valita yhden kolmesta kiinteästä asetuksesta (Lukitus - Vetovoiman hallinta - Lasku), mikä tarjoaa sinulle laajemman käyttöalueen sekä mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti sekä kivikkoisilla metsäpoluilla että tiivistetyillä sorateillä. Äärimmäisen kätevä järjestelmä, joka tekee pyörästä vaikuttavan helppokäyttöisen ja salamannopeasti mukautuvan radan eri osiin.
Elegantisti integroitu iskunvaimennin tarjoaa sinulle monia etuja
Takaiskunvaimennin on tyylikkäästi integroitu runkoon, mikä tuottaa tietenkin uskomattoman siistin muotoilun, mutta luo myös matalan painopisteen ja varmistaa, että iskunvaimennin ei oikeastaan koskaan likaannu. Integrointi mahdollistaa myös pyörän kammen osan tekemisen jäykemmäksi ja siten tehokkaamman voimansiirron. Ja se, että Scott on onnistunut tekemään tämän samalla kun säilyttää helpon pääsyn iskunvaimentimeen (jotta voit helposti säätää sekä ilmanpainetta, palautusta, puristusta) on mielestämme aika hyvä bonus. Lisää tähän vielä ulkoinen indikaattori iskunvaimentimen SAGin säätöön (helppo pääsy erillisen luukun kautta, joka on suojattu kumitulppalla) ja sinulla on todellinen voittaja!
Kilpailuvalmis 1x-vetolaite, jossa on 12 vaihdetta ja se ohjataan elektronisella säätimellä
Lisäksi täysin ainutlaatuiseen iskunvaimennukseen ja luokkansa johtavaan hiilikuiturunkoon, siinä on täysin kilpailuvalmis vetolaite, jossa on 12 vaihdetta ja elektroninen säädin SRAMilta (X01 Eagle AXS), joka tarjoaa kilpailuvalmiin suorituskyvyn nykyaikaisessa 1x-vetolaiteessa, jossa on ongelmaton toiminto ja hullun laaja vaihteisto (32Tx10-52T). Vetolaite ohjataan erittäin ohuesta ohjaamosta, jossa on sekä ohjaustanko että ohjainkannatin Syncrosilta, jossa on täysin integroitu kaapelointi ja vaikuttava korkea yhteensopivuus erilaisten lisävarusteiden kanssa Syncrosilta, Garminilta ja GoProsta (tietokoneet, GPS-laitteet, valaisimet, kamerat jne). Vetolaiteketjun 55 mm leveys mahdollistaa erittäin leveiden renkaiden käytön ja jopa 40-hampaisen eturattaan asentamisen (jos vain joku paitsi Nino pystyy hyödyntämään sen vaihteen). Komponenttien laatu on todella korkealla tasolla ja pyörässä on hyvin tasapainoinen seos osia, jotka on otettu suoraan RockShoxin, FOXin, SRAMin, Shimanon ja Syncrosin ylimmiltä hyllyiltä.
Terävä piikkinen kiekko temponelikkailla renkailla ja voimakkailla levyjarruilla
Terävänä piikkinen kiekko, jossa on hiilikuiturunkoiset vanteet Syncrosilta (Silverton 1.0) rullaa temponelikkailla laaturenkailla Maxxisilta (Rekon Race), nämä nopeat 29-tuumaiset renkaat 2.4" leveydellä tunnetaan miltei pakkomielteisestä nopeudenrakkaudesta ja vaikuttavasta pidosta kurveissa. Ja koska Spark RC rakastaa korkeita nopeuksia, sille on annettu voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XTR M9100), jotka vastaavat nopeusvaroja ja varmistavat, että sinulla on tehokas jarrutusteho ympäri vuoden, ja lisäksi riippumatta siitä, onko radalla mutaa, sateista tai sohjoista. Arvostaessasi voimakasta iskunvaimennusta, tehokasta voimansiirtoa ja suurta tarkkuutta, olet oikealla tiellä. Jos sinulla on lisäksi korkeita tavoitteita ja tähtäät aina olemaan kärjessä sekä aina vetämään ylläsi johtajan paitaa, tämä on sinun täydellinen XC-kilpapyöräsi.