• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Naisten sähköpyörä Natur Land 7-vaihteinen Shakki matta

Skeppshult Naisten sähköpyörä Natur Land 7-vaihteinen Shakki matta
Kuvaus

Laadukas, mukava ja kestävä käyttöpyörä perinteiden varassa

Rakenteeltaan vankka Skeppshult Natur Land EL on todellakin Natur, mutta se kulkee 50 mm leveillä 27,5-tuumaisilla renkailla, jotka tekevät ajokokemuksesta huomattavasti ”pehmeämmän” ja mukavamman. Voit myös räätälöidä pyöräsi käyttämällä nerokasta AVS-toimintoa kahdella tavaranjalustalla. Täysin mukautettava järjestelmä mahdollistaa erilaisten korejen, laukkujen ja muiden lisävarusteiden kiinnittämisen. Pyörän perustana on laadukas, vuorenvarma teräsrunko ja sydämenä nykyaikainen sähköinen voimansiirto luotettavalla tekniikalla, joka yhdessä takaavat erinomaisen ajokokemuksen monenmoisilla teillä upealla vauhdilla polkien. Vaikka kyseessä onkin huippuluokan pyörä, se on suunnattu niille meistä, jotka haluavat vaivattomuutta ja arvostavat perinteikästä smålantilaista muotoilua. Tyylikäs runkomuotoilu puhuu puolestaan, mutta älä anna sen hämätä, sillä kaiken kaikkiaan pyörässä on käytetty vain moderneja laatuosia maailman luotetuimmilta valmistajilta.

Menestyksen avain!

  • Sähköavusteinen pyörä, jossa on smålantilaista laatutuntumaa niin sielussa, sydämessä kuin keuhkoissakin
  • Tyylikäs runko korkealuokkaisesta seoksesta Ruotsin SSAB:lta (merkittävästi kevyempi kuin perinteinen teräs)
  • Ruosteenesto on suunniteltu kestämään pohjoismaisia sääolosuhteita, ja siinä on UV-kestävä jauhemaali
  • Klassisen kaareva muotoilu matalalla nousukynnyksellä, mukava ajoasento ja hyvä näkyvyys ympäristöön
  • Tehokas keskiasennettu sähkömoottori Shimanolta (STePS E6110), joka tarjoaa upeasti dynaamisen ajotuntuman
  • Laadukas akku Shimanolta (418Wh, 36V, 11.6Ah), jolla pääsee jopa 150 kilometrin toimintasäteen
  • CE-merkitty, testattu Epac EN15194-standardin ja EMC-testin (Sähkömagneettinen yhteensopivuus) mukaisesti
  • Kokemusten testaama voimansiirto, jossa 7 lähes huoltovapaata navanvaihdetta ohjataan helposti käsiteltävällä vaihteenvalitsimella
  • Helposti käsiteltävät jarrut, jotka tarjoavat luotettavan ja tehokkaan jarrutuskyvyn vuodenajasta ja sääolosuhteista riippumatta
  • Renkaat alumiinivanteilla Schurmannilta ja erittäin kestävät 27,5-tuumaiset, joiden leveys on 50 mm
  • Säädettävä ohjausvarsi tekee ajoasennon säätämisestä vaivatonta ja kätevää
  • Alusta alkaen varustettu runsaasti laadukkailla komponenteilla

Kestävä runko korkealaatuisesta seoksesta, joka välittää todellista smålantilaista laatutuntumaa

Kuten aina smålantilaisen Skeppshultin pyörissä, niissä on kyse huolellisesta käsityöstä pienimpiin yksityiskohtiin saakka - Runko on muotoiltu kaarevaksi matalan kynnyksen kera korkealaatuisesta seoksesta Ruotsin SSAB:lta (Docol 590, 1 mm paksu). Se tarjoaa tasapainoisen ja keveän tuntuman (joka on merkittävästi kevyempi kuin perinteisessä teräksessä), samalla kun teräksen joustavuus, upeat ajo-ominaisuudet ja kestävyys säilyvät. Teräs on osa luonnon kiertokulkua ja verrattuna alumiinin tuotantoon, teräksen valmistaminen on huomattavasti ympäristöystävällisempää. SSAB on maailman johtavia teräksen valmistajia, joka panostaa laatuihin ja ympäristöön, mm. tuottamalla maailman pienimpiä päästöjä. Toimitusmatka on myös merkittävästi lyhyempi kuin Aasiasta tuotavia runkoja käytettäessä. Pyörässä on ruostesuoja, joka on optimoitu pohjoismaisiin sääolosuhteisiin, sekä UV-kestävä jauhemaalipinnoite, joka levitetään kotona Skeppshultissa suljetussa prosessissa.

Voimakas sähkömoottori tarjoaa runsaasti upeaa dynamiikkaa polkimissa

Sähkökäyttö saadaan laadukkaalta Shimanolta, ja se koostuu voimakkaasta sähkömoottorista ja ladattavasta akusta (418Wh), joka on sijoitettu tavaranjalustalle ja joka on myös helposti irrotettavissa. Voimakas sähkömoottori (STePS E6110) tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä tehoa, mikä antaa lisävahvistusta polkemiseen. Moottorin keskelle sijoittaminen mahdollistaa hyvän tasapainon, mutta parasta on, että se myös mahdollistaa ihanan dynaamisen tunnun ajossa. Kun poljet hitaasti ja varovaisesti, saat pehmeän ja mukavan tuen, mutta jos poljet nopeammin ja erityisesti voimakkaammin, saat voimakkaampaa tukea, mikä luonnollisesti mahdollistaa suuremmat nopeudet (max 25 km/h).

Voimakas sähkömoottori toimii saumattomasti yhteistyössä 7 kapseloidun ja lähes huoltovapaan navanvaihteen kanssa Shimanolta (Nexus), ja niitä ohjataan helpolla kääntökytkimellä, mikä yhdessä tarjoaa erinomaista pyöräilyiloa parhaimmillaan. Selkeästi asennettu näyttö esittää kaikki tarvittavat toiminnot; nopeuden, matkat, arvioidun toimintasäteen, akun tilan ja myös valon päällä/pois-kytkimen. Valittavissasi on neljä eri tehotilaa; High, Normal, Eco ja Walk-assistanssi. Yhteistyö on tehokasta, hiljaista ja tarjoaa jopa 150 km toimintasäteen (olosuhteista riippuen) oikealla nopeudella.

Renkaat alumiinivanteilla, jotka on varustettu laadukkaalla kumilla

Kestävät renkaat koostuvat Schurmannin alumiinivanteista, jotka on varustettu pitävällä laadukkaalla kumilla Schwalbelta, ja ne selviävät vaivatta kaikista alustoista sileästä asfaltista karkeaan mukulakiveen ja vieläkin epätasaisemmille pinnoille. Nämä 50 mm leveät 27,5-tuumaiset renkaat tarjoavat täydellisen yhdistelmän mukavuutta, pitoa ja luotettavaa rengasturvaa, mikä käytännössä lisää turvallisuutta ja tekee ajamisesta mukavampaa kaupunkien ja maaseudun tavallisilla pinnoilla. Koska pyörä on suunniteltu nopeaa ajoa varten, siinä on helppokäyttöinen jalkajarru takana ja tehokas levyjarru edessä, yhdistelmä, joka takaa, että sinulla on aina hallinnassa oleva jarruteho, riippumatta vuodenajasta tai sääolosuhteista.

Komponentit, jotka on suunniteltu kestämään pohjoisen vaativia olosuhteita vuoden ympäri

Lisäksi pyörä on jo varustettu alusta alkaen laadukkailla komponenteilla, jotka on suunniteltu kestämään Skandinavian vaativia olosuhteita. Miten olisi esimerkiksi tukevat lokasuojat, tavarateline AVS-toiminnolla, kori, tuki ja hyväksytty runkolukko, joka toivottavasti pelottaa pyörävarasta ja varmistaa, että saat pitää rakkaan Natur Land EL:si turvassa. Tässä mallissa on kuitenkin enemmän! Saat myös säädettävän ohjaustangon, jonka avulla voit säätää ajotyylisi urheilullisesta mukavaan, ja lisäksi LED-valaistuksen, joka takaa, että näyt aina parhaassa valossa.

Loistelias klassikko, joka herättää lähes kuninkaallista rauhaa

Se, että Skeppshult on kuninkaallinen hovihankkija, ei yleensä ole jotain, mistä smålantilaiset ylpeillä, mutta tämä loistokas sähköpyörä herättää todellakin lähes majesteettista rauhaa. Jos haluat omistaa ruotsalaisen pyöräklassikon, jolla on elegantit muodot, tehokas sähkökäyttö ja tyylikkäät väriyhdistelmät - Skeppshult Natur Land EL on juuri oikea valinta sinulle! Toimiva kulkuneuvo, jossa on helppokäyttöinen sähköavustus ja vaikuttava toimintasäde, varustettuna kaikella, mitä tarvitset. Voit odottaa luottavaisin mielin monia huoleton ajokertoja suoraan kotiovelta työpaikalle, kauppaan tai rannalle... ja siitä voi hyvinkin tulla luotettava kumppanisi vuosikymmeniksi eteenpäin.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098094432654
EAN-koodi7350006731327
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriSchack Matt
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0098094
Tekniset tiedot
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Natur
MallisarjaSkeppshult Natur
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)25.6 kg sis. etutarakka
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
161-180cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170, 170-175, 175-180
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen (napavaihde)
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
MallisarjaSkeppshult Natur
Runkosetti
Runkokoko54
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-584
Voimansiirto
Vaihtajat-
Kampisarja-
Ketju-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

-
Akku
Akku-
Akun sijaintiTavarateline
Irrotettava akkuKyllä
Latausaika6 h
Akkukapasiteetti (Wh)418
Akkukapasiteetti (Ah)11.6
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturiyes
Voidaan ladata pyörässäKyllä
-
Näyttö
NäyttöShimano Steps SC-E5000
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotEco, High, Normal
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Tavarateline-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-0%
BH Electric Bicycle Atom Jet Pro Blue/Black/Blue
€ 2 796,45
€ 2 790,87
Tarjous
  • L
  • M
  • S
-0%
BH Electric Bicycle Atom City Wave Pro Grey/Grey/Grey
€ 2 796,45
€ 2 790,87
Tarjous
  • L
  • M

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO