• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Sähkökilpapyörä Addict Eride 20

Scott Sähkökilpapyörä Addict Eride 20
Kuvaus

Voimakas maantiepyörä tehokkaalla sähkömoottorilla kompromisseja kaihtaville

Mullistava Scott Addict eRIDE 20 on kevyt maantiepyörä, jossa on erittäin tehokas sähköavustus. Se keskittyy korkeisiin nopeuksiin ja tehokkaaseen voimansiirtoon. Laadukkaiden materiaalien ja ensiluokkaisen avustavan voimansiirron yhdistelmän ansiosta tämä pyörä on äärimmäisen tehokas, kuljettaa sinut pitkiä matkoja ilman että energiasi hupenee, ja muuttaa käsityksesi pyöräilystä ikuisesti. Sähköavusteinen maantiepyörä, joka tarjoaa runsaasti dynaamista ajotuntumaa ja vie sinut vaivatta haluamaasi määränpäähän ilman, että sinun tarvitsee tehdä koko työtä itse. Voit vapaasti valita kolmesta eri ajotilasta sopivimman kulloiseenkin tarpeeseen. Täydellinen valinta vaativille pyöräilijöille, jotka haluavat loistaa niin rentouttavilla ajeluilla kuin rankoissakin treeneissä, tarvittaessa lisäpotkua jaloille antaen.

Menestyksen avain!

  • Ultrakevyt runko huippulaatuisesta hiilikuidusta (Addict eRIDE Disc HMX) Scottin endurance-geometrialla
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (Addict HMF Fork) vaimentaa tehokkaasti värähtelyjä ja tarjoaa optimaalisen ajotuntuman
  • Voimakas sähkömoottori Mahlelta (X20 System), joka tuottaa 55 Nm vääntömomentin ja on sijoitettu takanapaan
  • Tyylikkäästi integroitu akku, joka tarjoaa 250Wh ympäristöystävällistä energiaa ja on yhdistettävissä Range Boosteriin
  • Tehtävään sopiva 2x-voimansiirto 24 vaihteella SRAMilta (Rival AXS eTAP), langattomilla säätimillä ja selkeällä tuntumalla
  • SRAMin (Rival) hydrauliset levyjarrut tarjoavat voimakasta jarrutuskykyä kaikissa olosuhteissa
  • Nopeat pyörät Syncrosilta (Capital 2.0 25e Disc) 30mm Schwalben (ONE Race-Guard) renkailla
  • Laadukkaat hiilikuidun ja alumiinin komponentit Syncrosilta

Nopeat monitoimiracerit upealla hiilikuiturungolla

Impressive runko koostuu hiilikuidusta valmistetusta rungosta ja etuhaarukasta (Addict eRIDE Disc HMX), integroiduilla kaapeleilla, ja se on suunniteltu tehokkaan geometrian avulla maksimoimaan tehokkuuden ja mahdollistamaan pitkät sunnuntaiajelut ystävien kanssa. Tämä nopea monitoimiracer on tarkoitettu vaativille pyöräilijöille, jotka haluavat yhdistää nopeuden (ylä- ja alamäessä), tehokkuuden ja liikkuvuuden.

Tehtävään sopiva sähköavuste dynaamisella voimansiirrolla Saksalaiselta Mahlelta

Voima saadaan Saksalaiselta Mahlelta (X20 System), kokonaisesta voimansiirtopaketista, joka on suunniteltu nimenomaan maantiepyöräilyyn. Sydämenä toimii korkealaatuinen napamoottori, joka tuottaa jopa 55 Nm vääntömomentin yhdessä tehokkaan 250 Wh ympäristöystävällisen akun kanssa, tarjoten vaikuttavan toimintasäteen. Mahdollisuus lisätä Range Booster nostaa toimintasäteen 425 Wh:iin.

Takanapaan asennettu sähkömoottori ei ehkä tarjoa samaa dynaamista tunnetta kuin keskimoottori, mutta on yhtä luotettava ja ketju kuluu vähemmän, koska se välittää vain pyöräilijän tuottaman voiman. Tehokas napamoottori on joustava ja reagoi nopeasti tarjoten tasaisen kulkun ilman nykivyyttä. Moottori toimii saumattomasti yhteen SRAMin (Rival eTAP AXS) 2x-voimansiirron kanssa, joka tarjoaa 24 tehokasta vaihdetta langattomilla säätimillä ja erinomaisella tuntumalla. Koko voimansiirtojärjestelmä on erittäin hiljainen ja tarjoaa dynaamisen voimansiirron parhaalla mahdollisella tehokkuudella.

Selkeä näyttö mahdollistaa täyden kontrollin voiman käytöstä, ja järjestelmä on yhteensopiva älypuhelinsovelluksen kanssa, jonka voit ohjata Bluetoothin kautta. Sekä akku että napamoottori on integroitu tyylikkäästi (jolloin niiden erottaminen tavallisesta Addictista on vaikeaa), ja toisin kuin suurimmassa osassa sähköisiä voimansiirtoja, järjestelmä mahdollistaa kaksi eturatasta, varmistaen laajan vaihteluvälin.

Laadukas pyöräsetti ja levyjarrut optimoitu nopeutta varten

Kaikki pyörii vahvaan pyöräsettiin Syncrosilta (Capital 2.0 25e Disc), ja liikkuvuuden ja mukavuuden varmistavat 30 mm leveät Schwalben (ONE Race-Guard) renkaat, mahdollistaen sujuvan etenemisen useimmilla alustoilla. Korkean nopeuden viihtyvyyden varmistamiseksi pyörä on varustettu tehokkailla SRAMin (Rival) hydraulisilla levyjarruilla, jotka takaavat voimakkaan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa, märkänä päivänä ja ympäri vuoden.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068439
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaScott Addict eRIDE 20
MallisarjaScott Addict
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)11,8
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en/products/bike-bikes
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäMahle
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

24-vaihteinen (2x12)
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Akkukapasiteetti (Wh)250
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiMahle 100-240V-4A
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöMahle One
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO