• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Kilpapyörä Addict RC 30

Scott Kilpapyörä Addict RC 30
Kuvaus

Helppo maantiepyörä niille meistä, jotka vihaamme kaikenlaisia ikäviä kompromisseja

Kevyt maantiepyörä Scott Addict RC 30 keskittyy nopeuksiin ja tehokkaaseen voimansiirtoon, mutta tarjoaa yllättävän laajan käyttöalueen. Se on sekä tasainen että nopea ja samalla niin monipuolinen, että voit ajaa kaikenlaisilla alustoilla - sakenevaista mukulakivistä ja kuoppaisista sorateistä pitkiin retkiin tallikavereiden kanssa. Innovatiivisten valmistusmenetelmien ja maailmanluokan materiaalivalintojen ansiosta tämä on terävä hiilikuitupyörä, joka vie sinut vaikuttavan pitkälle kuluttamatta liikaa arvokasta energiaasi. Tämä on nopea, kilpailuvalmis pyörä, jonka runko ja todistetusti toimiva geometria on peräisin kilparadoilta, mutta tarjoaa samalla laajan käyttöalueen, mikä mahdollistaa kaiken, aina rennoista sunnuntaipyörälenkeistä kaverien kanssa intensiivisiin spurttikilpailuihin korkeimmalla tasolla.

Menestyksen avain!

  • Ultrakevyt runko ja keula korkealaatuisesta hiilikuidusta (Addict RC Disc HMX Carbon)
  • Sama kilpailuun suunniteltu geometria kuin Michelton-SCOTT-tiimin pyörissä
  • Voimakas 2x-vaihteisto, 24 luotettavaa vaihdetta SRAM:ltä (RIVAL eTap AXS), tarjoaa laajan vaihtovälin
  • Hydrauliset levyjarrut SRAM:ltä (RIVAL eTap AXS HRD) tarjoavat voimakkaan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa
  • Vakuuttava pyöräsetti aerodynaamisilla alumiinivanteilla Syncrosilta (RP2.0 Disc)
  • Nopeat ja laadukkaat renkaat Schwalbelta (ONE Race-Guard) 28 mm leveydellä
  • Tyylikkäästi integroitu ohjaamo, jossa on ohjaustanko (Creston 2.0 Compact) ja ohjauskannatin (RR 1.5) Syncrosilta
  • Muut korkealaatuiset komponentit Syncrosilta valmistettu laadukkaista materiaaleista

Sama todistetusti toimiva geometria kuin Michelton-SCOTT-tiimin pyörissä

Upea runkokokonaisuus, johon kuuluu keula ja runko hiilikuidusta (Addict RC Disc HMX Carbon) täysin integroiduilla vaijereilla, ja on tietysti varustettu samalla kilpailugeometrialla kuin Michelton-SCOTT-tiimin pyörät. Tämä erittäin nopea monipuolinen pyörä on suunniteltu vaativille pyöräilijöille, jotka etsivät täydellistä yhdistelmää nopeutta (sekä ylä- että alamäessä), tehokkuutta ja tarkkuutta samassa paketissa.

Voimakas 2x-vaihteisto ja terävät komponentit täynnä kilpailureikeä

Lisäksi pyörässä on tehokas 2x-vaihteisto, 24 vaihdetta SRAM:ltä (RIVAL eTap AXS), jota ohjataan täysin langattomasti ja joka tarjoaa erinomaista suorituskykyä luotettavien vaihteiden ja modernin vaihteiston ansiosta kaikissa vauhdeissa. Vaihtimen integroitu muotoilu jarrukahvojen yhteydessä on suunniteltu käytännölliseksi, joten voit pitää otteesi ohjaustangosta koko ajan. Puhutaan nyt vain terävimmistä komponenteista parhailta hyllyiltä Syncrosilta ja Schwalbelta, mikä käytännössä tarkoittaa paljon dynaamista kilpailufiilistä ja kevyttä kokonaispainoa. Emme todellakaan puhu mitään tavallisista varusteista, vaan parhaan luokan terävästä asetelmasta, ja koko paketin paino on lisäksi vain 8,3 kiloa!

Pyöräsetti suurta nopeuden iloa varten ja levyjarrut nopeusvaroihin sopeutettuna

Ohjaat konetta viimeistellyn ohjaamon kautta, josta Syncros tarjoaa ohjaustangon ja ohjauskannattimen. Sileät renkaat, 28mm leveys, Schwalbelta (ONE Race-Guard) tunnetaan suuresta nopeuden ilosta ja yhdessä vakuuttavan pyöräsetin kanssa Syncrosilta (RP2.0 Disc) saavutetaan hämmästyttäviä nopeuksia. Koska pyörä on suunniteltu korkeaan vauhtiin, siinä on erittäin tehokkaat hydrauliset levyjarrut SRAM:ltä (RIVAL eTap AXS HRD), jotta sinulla on käytössäsi voimakas jarrutusteho säästä riippumatta, ympäri vuoden.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108180
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
VäriRAW CARBON
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaScott Addict RC
MallisarjaScott Addict RC
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)8,3
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

24-vaihteinen (2x12)
Vaihdevipu sarjaSRAM RIVAL
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
SRAM Rival
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM RIVAL
MallisarjaScott Addict RC
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Kiekot-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko28-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Kampisarja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Satula-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Scott Addict RC

Scott Kilpapyörä Addict RC Ultimate
€ 15 871,01
Saatavana useita vaihtoehtoja
-7%
Scott Kilpapyörä Addict RC 20
€ 5 951,01
€ 5 554,21
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
-0%
Scott Kilpapyörä Addict RC 40
€ 4 681,25
€ 4 680,82
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
-3%
Scott Maantiepyörä Addict RC 15 Raw Carbon
€ 6 943,01
€ 6 744,61
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Orbea MTB Rallon M11 AXS Vulcano-Black Matt/Black Gloss
€ 4 195,17
Saatavana useita vaihtoehtoja
-0%
Orbea Vibe H30 Eq Ivory White-Burgundy Gloss/Vulcano
€ 3 431,33
€ 3 429,99
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
Orbea MTB Rallon M11 AXS Slate Blue-Halo Silver Matt
€ 4 195,17
Saatavana useita vaihtoehtoja
Orbea MTB Rallon M20 Orange Cloud Matt/Stone Blue Matt-G
€ 5 712,93
Saatavana useita vaihtoehtoja

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO