• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Hybridipyörä Vitess N8 Belt Lady

Bergamont Hybridipyörä Vitess N8 Belt Lady
Kuvaus

Kaikenlaisille arkipäiväisille seikkailuille erilaisilla alustoilla 

Laadukas Bergamont Vitess N8 Belt Lady on suunniteltu kestämään aikaa ja vastaamaan nykyaikaisen ihmisen tarpeita dynaamiselta retkipyörältä. Mukava ajoasento, urheilullinen geometria, modernit muodot hieman matalammalla sisäänkäynnillä, vakuuttava liikkuvuus, alhainen huoltotarve ja vaikuttava varustetaso ovat avaimia mallin suureen menestykseen. Se on nopea, ketterä ja helposti ohjattava työjuhta meille, jotka vielä arvostamme mukavuutta satulassa, riippumatta siitä ajaako betoniviidakon korkeiden jalkakäytävien yli tai eteneekö mutkittelevilla sorateillä vapaassa luonnossa.

Menestyksen avain!

  • Tyylikäs alumiinirunko (Ultra Lite AL-6061) integroidulla kaapelinvetolla ja tasapainotetuilla ajo-ominaisuuksilla
  • Kevyt alumiininen etuhaarukka on tyylikkäästi yhdistetty eleganttiin designiin
  • Urheilullinen ajoasento, mutta selkeä näkymä ympäristöön ja liikenteeseen
  • Lähes varma voimansiirto Gatesin hihnavedolla sekä 8 luotettavaa napavaihdetta Shimanolta (Alfine)
  • Gatesin (CDN FC-S150) sileä hihnaveto pidentää koko voimansiirron ikää
  • Shimanon (MT200) hydrauliset levyjarrut tarjoavat johdonmukaisen jarrutustehon kaikissa olosuhteissa 
  • Ergonominen satula Syncrosilta (Capilano Trekking Memory Foam) ja mukavat kädensijat BGM:ltä (Comfort Ergo)
  • Luja pyöräsetti 50 mm leveillä renkailla Schwalbe (Marathon Almotion) hyvällä läpäisykestävyydellä 
  • Luja tavarateline (BGM Trekking Pro), joka huomattavasti kasvattaa kantokykyäsi
  • Tehokas LED-valaistus Busch + Mülleriltä varmistaa, että olet näkyvissä pimeässä
  • Varustettu sekä lokasuojilla että vankalla telineellä, mikä pitää sinut puhtaana ja tekee elämästäsi helpompaa
  • Lisäksi varustettu luotettavilla laatukomponenteilla Syncrosilta

Kevyt alumiinirunko oikein suunnitelluilla kulmilla ja yksityiskohdilla

Elegantin pintansa alla piilevät kestävä ja urheilullinen alumiinirunko hieman matalammalla sisäänkäynnillä, joka mahdollistaa hallitun pyöräilyn ja tarjoaa sinulle suhteellisen pystyasennon lähes panoramamaisen näkymän ympäristöösi, mikä on perusta sen korkealle turvallisuudelle ja nopealle kääntyvyydelle. Voisimme kirjoittaa paljon tasapainoisesta geometriasta, mutta mainitsemme, että huolellinen kehitystyö on varmistanut, että moderni runko on saanut oikeat kulmat. Jokainen pieni yksityiskohta rungossa on huolella mietitty ja siinä on tietysti sisäinen kaapelinveto, joka yhdessä tehokkaan voimansiirron kanssa luo vahvan kokonaisvaikutelman. 

Varma voimansiirto sileällä hihnavedolla ja laadukkailla napavaihteilla

Lisäksi siinä on vaikuttava, joustava ja erittäin kestävä hihnaveto Gatesiltä (CDN FC-S150), joka toimii saumattomasti lähes huoltovapaan voimansiirron kanssa tarjoamalla huippusuorituskykyä Shimanolta (Alfine) 8 kapseloitujen napavaihteiden kanssa. Vakuuttava hihnaveto ei ole vain sileä ja ihastuttavan hiljainen, kuten toivotaan, vaan se myös pidentää itse voimapaketin ikää, ja lisäksi vältyt likaisen ketjun tuomilta ongelmilta. Täysin kapseloidut vaihteet toimivat saumattomasti hihnaa pitkin tarjoten vaihteiston, joka helpottaa kaikkea pitkistä suorista jyrkkiin nousuihin.

Laadukas pyöräsetti ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Vankat pyörät 50 mm leveillä laaturenkailla Schwalbe (Marathon Almotion), joissa on hyvä pistosuojaus ja heijastinnauha. Renkaat tasoittavat tehokkaasti alustan epätasaisuuksia tarjoten korkeaa mukavuutta ja hyvää rullausta sekä luotettavaa pitoa mutkissa ja nopeaa kiihtyvyyttä, mikä on havaittavissa lähtiessäsi liikkeelle liikennevaloista. Kun haluat pysäyttää pyörän, sinulla on käytössäsi tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen jarrutustehon kaikilla alustoilla, sääolosuhteista ja vuodenajasta riippumatta. 

Pyörä, jonka liikkuvuus ja varustelutaso ovat vertaansa vailla

Ja sillä ei ole merkitystä ajaako sileällä asfaltilla, epätasaisella mukulakivellä tai kivikkoisessa maastossa, tämä monipuolinen pyörä tarjoaa vaikuttavan liikkuvuuden kaikilla alustoilla. Urheilullinen mutta mukava pyörä, joka kulkee kaikkialla ja joka on alusta asti varustettu muun muassa lokasuojilla, tavaratelineellä, ketjusuojalla, jalustalla ja laadukkaalla LED-valaistuksella Busch + Mülleriltä, jota käyttää luotettava navageneraattori ja varmistaa, että näyt aina pimeässä.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108477
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriMATT ANTHRACITE GREY
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily, Trekking
TuotesarjaBergamont Vitess
MallisarjaBergamont Vitess
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)15,1
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

8-vaihteinen (1x8)
Vaihdevipu sarjaShimano Alfine
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
MallisarjaBergamont Vitess
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont Vitess

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO