• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Hybridipyörä Vitess N8 Belt Gent

Bergamont Hybridipyörä Vitess N8 Belt Gent
Kuvaus

Kaikenlaisiin arkipäivän seikkailuihin eri alustoilla

Korkeatasoinen Bergamont Vitess N8 Belt Gent on suunniteltu vastaamaan kaikkia niitä nykyaikaisen ihmisen vaatimuksia, joita kohdataan dynaamiselta retkipyörältä. Yhdistelmä mukavaa ajoasentoa, sporttista geometriaa, moderneja muotoja, erinomaista ajettavuutta, pientä huoltotarvetta ja vaikuttavaa varustetasoa on avain mallin menestykseen. Tämä on nopea, ketterä ja helposti ohjattavissa oleva kestävä kulkupeli meille, jotka arvostamme tiettyä mukavuustasoa satulassa, riippumatta siitä, tarkoittaako se korkeiden jalkakäytäväreunojen ylittämistä kaupunkiviidakossa vai mutkikkailla sorateillä kulkemista luonnossa.

Menestyksen avaimet!

  • Tyylikäs alumiinirunko (Ultra Lite AL-6061), jossa on sisäinen kaapelireititys ja tasapainoiset ajo-ominaisuudet
  • Kevyt alumiinietuhaarukka, joka sulautuu tyylikkäästi eleganttiin designiin
  • Sporttinen ajoasento, josta on selvä näkymä ympäristöön ja liikenteeseen
  • Lähes pettämätön voimansiirto Gatesin hihnavedolla ja 8 Shimano Alfinen varmaa navanvaihdetta
  • Gatesin sulava hihnaveto (CDN FC-S150) pidentää koko voimansiirron elinikää
  • Shimanon (MT200) hydrauliset levyjarrut tarjoavat johdonmukaista jarrutustehoa kaikissa olosuhteissa
  • Ergonominen Syncros-satula (Capilano Trekking Memory Foam) sekä BGM:n mukavat kädensijat (Comfort Ergo)
  • Kestävä pyöräsetti 50 mm:n leveillä Schwalben renkailla (Marathon Almotion), jotka tarjoavat hyvän läpäisyvasteen
  • Tukeva BGM Trekking Pro -tavarateline, joka lisää merkittävästi kantokykyä
  • Tehokas LED-valaistus Busch + Müllerilta, joka takaa näkyvyyden pimeässä
  • Varustettu sekä lokasuojilla että tukevalla jalkatukella, joka auttaa pysymään puhtaana ja helpottaa elämää
  • Lisäksi varustettu Syncrosin laadukkailla komponenteilla

Kevyt alumiinirunko oikeilla kulmilla ja huolella suunnitelluilla yksityiskohdilla

Elegantin maalipinnan alla piilee vakaa ja sporttinen alumiinirunko, jonka moderneilla muodoilla on saavutettu hallittu pyöräilykokemus. Runko tarjoaa suhteellisen pystyasennon, josta avautuu lähes panoraamamainen näkymä ympäristöön – ominaisuus, joka on perusta sen korkealle turvallisuustasolle ja nopealle ketteryydelle. Voisimme kirjoittaa pitkään tasapainotetusta geometriasta, mutta keskitymme mainitsemaan, että huolellisen kehitystyön ansiosta rungolle on saatu oikeat mittasuhteet. Jokainen pieni yksityiskohta on harkittu ja rungossa on tietysti sisäinen kaapeliveto, mikä yhdessä tehokkaan voimansiirron kanssa luo vahvan kokonaisfiiliksen.

Pomminvarma voimansiirto sulavalla hihnavedolla ja huippuluokan navanvaihteisto

Lisäksi tarjolla on vaikuttavan joustava ja äärimmäisen kestävä Gatesin hihnaveto (CDN FC-S150), joka toimii saumattomasti lähes huoltovapaan voimansiirron kanssa tuottaen vaikuttavia suorituskykyjä Shimano Alfinen 8 kapseloidun navanvaihteen kautta. Vakuuttava hihnaveto ei ole ainoastaan sulava ja miellyttävän hiljainen, vaan se myös pidentää koko voimayksikön käyttöikää ja takaa, ettei likaisen ketjun ongelmiin tarvitse puuttua. Täysin kapseloidut vaihteet toimivat saumattomasti hihnavedon kanssa ja tarjoavat vaihteiston, joka mahdollistaa vaivattoman selviytymisen niin pitkillä suorilla kuin jyrkissäkin nousuissa.

Laadukas pyöräsetti ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Vakaa pyöräsetti 50 mm leveillä Schwalben laatukumeilla (Marathon Almotion), jotka on varustettu hyvällä pistosuojauksella ja heijastinnauhalla. Renkaat tasoittavat tehokkaasti alustan epätasaisuudet ja tarjoavat korkeaa mukavuutta sekä hyvää rullausominaisuuksia, tarjoten luotettavan pidon mutkissa ja nopean kiihtyvyyden, jonka huomaat erityisesti lähtiessäsi liikkeelle liikennevaloista. Pysähtymiseen sinulla on käytössäsi tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen jarrutustehon riippumatta alustasta, sääolosuhteista tai vuodenajasta.

Pyörä, jolla on vaikuttava ajokelpoisuus ja korkea varustetaso

Ja se ei ole väliä, ajetaanko sileällä asfaltilla, epätasaisella mukulakivitiellä tai karkeassa maastossa, sillä tämä monipuolinen pyörä tarjoaa erinomaista ajokelpoisuutta kaikilla alustoilla. Sporttinen mutta mukava pyörä, joka selviytyy kaikista haasteista ja on jo alusta lähtien varustettu sekä lokasuojilla, tavaratelineellä, ketjusuojalla, seisontatuellä että laadukkaalla LED-valaistuksella Busch + Müllerilta, jota käyttää luotettava navageneraattori ja takaa, että olet aina näkyvissä pimeässä.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108476
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriMattsvart
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily, Trekking
TuotesarjaBergamont Vitess
MallisarjaBergamont Vitess
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)15,2
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

8-vaihteinen (1x8)
Vaihdevipu sarjaShimano Alfine
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
MallisarjaBergamont Vitess
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont Vitess

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO