• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Naisten polkupyörä Natur Colour 7-vaihteinen Tiili

Skeppshult Naisten polkupyörä Natur Colour 7-vaihteinen Tiili
Kuvaus

Laadukas ja elegantti naisten pyörä perinteikkäillä muodoilla 

Maailman eleganttein naisten pyörä? Jos ei aivan, niin Skeppshult Natur Colour on hyvin lähellä sen saavuttamista upeilla väreillään! Tämä on hienostunut käyttöpyörä keveällä otteella meille, jotka arvostamme modernia skandinaavista muotoilua ja värejä. Tyylikäs runkomuoto viestii selvästi, mutta älä anna ulkonäön pettää – sen sisällä on ainoastaan moderneja laatuosia maailman luotettavimmilta valmistajilta. Vankka pyörä, joka on tehty kestämään ja joka henkii ruotsalaista mestarillisuutta; tässä upeassa versiossa saa kaupan päälle myös paljon ekstraa. Ja kuten Skeppshultin Smålandista peräisin olevien pyörien kohdalla aina, kyseessä on taidokas käsityö pienimpiä yksityiskohtia myöten.

Menestyksen avaimet!

  • Hienostunut smålantilainen laatuvaikutelma sielussa ja sydämessä
  • Sofistikoitu ja modernisti sävytetty klassikko, jonka runko on valmistettu ruotsalaisen SSAB:n korkealuokkaisesta seoksesta
  • Iättömät muodot ja käytännöllinen matala kynnys tarjoavat poikkeuksellisen sujuvuuden
  • Ruostesuoja, suunniteltu kestämään pohjoismaisia sääolosuhteita sekä UV-suojattu jauhemaalaus
  • Klassiset kaarevat muodot takaavat erittäin mukavan ajoasennon ja hyvän näkyvyyden
  • Vankka voimansiirto Shimano (Nexus) 7 lähes huoltovapaalla vaihteistolla
  • Luotettavat jarrut takaavat tehokkaan pysähtymisen kaikkina vuodenaikoina
  • Alumiinivanteet Schurmannilta ja pitoa tarjoavat laadukkaat Schwalben renkaat
  • Runsas varustelutaso sisältää kestävät laatukomponentit

Runko huippulaadukkaasta seoksesta, joka huokuu smålantilaista laatuvaikutelmaa

Runkoon on tehty merkittävä uudelleenarviointi; nyt se valmistetaan ruotsalaisen SSAB:n (Docol 590 1 mm paksuudella) erittäin lujasta seoksesta. Se tarjoaa tasapainoista keveyttä (merkittävästi perinteistä terästä kevyempi) ja yhdistää teräksen vaikuttavan joustavuuden, uskomattoman ajomukavuuden ja suuren kestävyyden. Myös geometriaa on päivitetty, jotta saavutetaan nopeampi ja sulavampi käsittely. Teräs on osa luonnollista kiertoa, ja alumiinin tuottaminen kuluttaa seitsemän kertaa enemmän energiaa kuin teräksen, mikä tekee teräksestä ympäristölle ystävällisemmän vaihtoehdon. SSAB on maailmanlaajuisesti johtava yritys, joka keskittyy laatuun ja ympäristöön. Tuotantoketjun lyhempää matkaa kuin Aasiasta tuotujen valmiiden runkojen kohdalla ei voi ohittaa. Runko on suojattu ruosteelta Pohjolan sääolosuhteissa ja se on saanut kauniin UV-suojatun jauhemaalipinnan, joka on tehty Skeppshultissa suljetussa prosessissa.

7 luotettavaa navavaihdetta tarjoavalla, kapseloidulla voimansiirrolla 

Voimansiirto, jossa on helposti käsiteltävät navavaihteet, mahdollistaa sujuvan ja tarkan vaihteiden vaihdon. Sen 7 kapseloitua vaihdetta, jotka ovat peräisin Shimanolta (Nexus), tarjoavat melkein virheetöntä toimintaa, laajan vaihteluvälin ja vaativat minimaalista huoltoa. Vaihteita ohjataan helposti hallittavalla kiertokytkimellä, mikä tekee vaihtamisesta vaivatonta. Järjestelmä suojaa pyörän voimansiirtoa lialta, fyysisiltä iskuilta ja sään vaikutuksilta.

Renkaat alumiinivanteilla ja pitoa tarjoavilla laaturenkailla

Vankat renkaat koostuvat Schurmannin alumiinivanteista, jotka on varustettu pitoa tarjoavilla laaturenkailla Schwalbelta. Renkaat selviävät vaivatta kaikista alustoista – sileästä asfaltista karheaan mukulakiveen ja vielä epätasaisempiin maastoihin. Nämä 40 mm leveät renkaat tarjoavat ihanteellisen yhdistelmän mukavuutta, matalaa vierintävastusta, hyvää liikkuvuutta ja luotettavaa puhkeamissuojaa, mikä lisää turvallisuutta ja mukavuutta tavallisesti kohtaamillasi pinnoilla.

Kattavasti varusteltu, pohjoismaiseen ilmastoon sopeutetuilla komponenteilla

Pyörä on alusta alkaen varusteltu kattavasti; mitä pidät esimerkiksi helposti käytettävästä jalkajarrusta takana, tehokkaasta levyjarrusta edessä ja säädettävästä ohjaustangosta, jonka avulla voit säätää kulmaa urheilullisempaan ajoasentoon? Lisävarusteina on saatavilla myös tavarateline älykkäällä AVS-toiminnolla, antelias etukori, tehokas LED-valaistus, tukeva ketjusuoja, vakaa lokasuojat, vedenkestävä satula pehmeällä täytteellä, leveät laaturenkaat puhkeamissuojalla sekä hyväksytty runkolukko, joka toivottavasti pitää varkaat loitolla ja auttaa pitämään upean Skeppshult Natur Colour -pyöräsi turvassa.

Erittäin hyvin varusteltu klassikko, joka synnyttää lähes majesteettista rauhaa

Että Skeppshult on kuninkaallinen hovihankkija, ei ole yleensä kehuskelun aihe smålantilaisille, mutta tämä upea pyörä herättää ehdottomasti lähes majesteettisen rauhan tunteen. Tämä malli ei ole niille, jotka etsivät jotakin urheilullista tai tavallista... mutta jos haluat olla ylpeä omistaja upealle ruotsalaiselle klassikkopyörälle, jolla on kauniit muodot ja modernit väriyhdistelmät ja joka on lisäksi varustettu kaikella tarpeellisella, Skeppshult Natur Colour on juuri oikea valinta sinulle!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098084H61754
EAN-koodi7350006731211
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriTegel
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0098084
Tekniset tiedot
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Natur
MallisarjaSkeppshult Natur
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)19.4 kg (sis. kori)
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
161-180cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170, 170-175, 175-180
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Mekaaninen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen (napavaihde)
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
MallisarjaSkeppshult Natur
Runkosetti
Runkokoko54
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Kampisarja-
Ketju-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Tavarateline-
Kori-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO