• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähköpyörä Atom City Wave Pro Musta/Punainen

BH Sähköpyörä Atom City Wave Pro Musta/Punainen
Kuvaus

Monipuolinen kaupunkipyörä, jossa on urheilullinen sähkömoottori ja urbaani ajokokemus 

Monitaituri BH Atom City Wave Pro tarjoaa vahvan urbaanin tunnelman, ja sen urheilullinen voimansiirto tuottaa runsaasti tehoa ja aitoa ajamisen iloa, riippumatta siitä, kuinka paljon wattia jaloissasi vielä on. Ihanteellinen kulkupeli sinulle, joka haluat ketterän sähköpyörän, jossa on käytännöllisiä ominaisuuksia ja runsaasti miellyttävää tehoa polkimissa. Tämä malli ei rajaudu ainoastaan tasaisille pyöräteille, vaan sen monipuolisuus on yksi sen suurimmista vahvuuksista. Kiitos tukevien renkaiden ja jousitetun etuhaarukan, sen kanssa on helppo navigoida kaduilla, toreilla ja kujilla. Todellakin, se viihtyy yhtä lailla betoniviidakon sykkeessä kuin koukeroisilla sorateilläkin. Sen moderni muotoilu, jossa on erittäin matala yläputki, on ehdottomasti huippuluokkaa, ja pyörässä on tehokas 10-portainen voimansiirto, vahva sähkömoottori ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa. Pyörä on suunniteltu kestämään raskaita kuormia, ja se toimitetaan varustettuna kaikella tarvittavalla, mitä voit päivittäin tarvita.

Menestyksen avain!

  • Viihdyttävä kaupunkipyörä, joka tarjoaa oikean tasapainon nopeuden, vakauden ja toiminnallisuuden välillä
  • Alumiinirunko, jossa on erittäin matala yläputki, ja joka kestää vaivatta kovatkin rasitukset 
  • Etujousitus SR Suntourilta (NEX HLO) hydraulisella lukituksella ja 63 mm iskunmitalla 
  • Tehokas sähkömoottori BH:lta (1E-36V) tarjoaa jopa 65 Nm vääntömomentin
  • Täysin diagonaaliputkeen integroitu 500 Wh akku, jonka toimintasäde on jopa 105 km
  • Tehokas 1x-voimansiirto 10 vaihteella Shimanolta (Deore), joka harvoin temppuilee
  • Tukevat 28-tuumaiset renkaat, joilla on 50 mm leveät laaturenkaat Schwalbelta (Big Apple) 
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa
  • Stabiili tavarateline Racktimelta muuntaa pyörän kätevästi monikäyttöiseksi pikku kuormaajaksi
  • Varustettu sekä lokasuojilla, ketjusuojalla, tukijalalla, hyväksytyllä runkolukolla että laadukkaalla valaistuksella 

Veistoksellinen alumiinirunko, jossa on matala yläputki ja moderni urbaani geometria 

Veistoksellinen runko koostuu korkealaatuisesta alumiinista, jossa on suoraviivainen muotoilu ja täysin integroitu akku diagonaaliputkessa, käytännöllinen sisäinen kaapelointi ja tasapainoinen geometria, joka on sekä mukava että tarjoaa sinulle hyvän näkymän ympäröivään liikenteeseen. Sen erityisen matala yläputki on käytännöllinen ja epäilemättä herättää himoa. Runko on kuitenkin paitsi tyylikäs, myös kestävä rakenteeltaan ja tarjoaa korkean sivuttaisjäykkyyden, joka luo vakaan ajokokemuksen, mutta myös tarpeeksi joustavuutta mukavan ajon takaamiseksi vaikeissakin olosuhteissa. Edessä on myös SR Suntourin (NEX HLO) jousitettu etuhaarukka 63 mm iskunmitalla ja hydraulisella lukituksella, jota ohjataan helposti käsikäyttöisellä vivulla, tarjoten laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti haastavilla metsäpoluilla kuin kierrellä mukavasti pyöräteillä.

Urheilullinen sähkömoottori, jolla on sulava ajotuntuma ja voimakas vääntömomentti

Voimanlähteenä toimii urheilullinen sähkömoottori BH:lta (1E-36V), joka generoi jopa 65 Nm vääntömomentin, ja sitä käyttää tehokas (500 Wh) ja täysin integroitu akku, jonka sijoittelussa diagonaaliputkessa on huomioitu hyvä suojaus. Se tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä tehoa, joka mahdollistaa toimintasäteen jopa 105 km saavuttamisen maksiminopeudella 25 km/h. Tietysti voit polkea nopeammin, mutta tuon nopeuden ylittäminen vaatii gravitaation tai ihan rehellisen lihasvoiman käyttöä. Koko ajopaketti (sekä moottori että akku) on keskitetysti sijoitettu rungon alaosaan, luoden ihanteellisen matalan painopisteen, joka tarjoaa erinomaista tasapainoa, vakautta ja nopeaa käsittelykykyä.

Sulava sähköjärjestelmä on myös varustettu erinomaisella voimanantokyvyllä, mutta vielä vaikuttavampaa on sähkömoottorin dynaaminen pyöräilykokemus jokaisella polkaisulla. Tämä johtuu pääasiassa laadukkaista voimasensoreista, ja käytännössä tämä tarkoittaa, että rauhallisella polkemisella saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta kun poljet nopeammin ja voimakkaammin, saat vastaavasti huomattavasti enemmän apua. Koko paketti tuottaa vaikuttavan matalan melutason ja tarjoaa luotettavan tehokkuuden saumattomalla harmonialla.

Lisäksi mukana tulee kätevä X-näyttö, joka selkeiden indikaattorien avulla näyttää valitsemasi ajotilan, voit valita Off, Eco, Eco+, Sport tai Boost. Kaikki tämä hallinnoidaan kätevästi ja helposti käytettävän vivun kautta, joka on sijoitettu helposti saavutettavaan paikkaan ja suunniteltu kestämään onnettomuuksia. 

Tehokas ja harvoin Ongelmia aiheuttava 1x-voimansiirto, jota ohjataan helposti hallittavasta ohjaamosta 

Moottorin alla on tehokas 1x-voimansiirto Shimanolta (Deore), joka käytännössä koostuu kymmenestä mekaanisesti ohjatusta vaihteesta, jotka harvoin aiheuttavat ongelmia. Espanjalainen suunnittelu sulkee pois keskinkertaisuuden, ja järjestelmän sydämessä on 38-hampainen yksittäisratas yhdistettynä 10-vaihteiseen kasettiin (11-46T), mikä tarjoaa laajan vaihdevalikoiman, keskittyen korkeaan tehokkuuteen ja luotettavaan suorituskykyyn. Vaihteita ohjataan vaivattomasti käsikäyttöisellä vivulla, joka mahdollistaa sujuvat vaihdot ilman tarvetta ponnistelulle. Järjestelmä on erittäin käytännöllinen ja helppokäyttöinen, ja se myös suojaa pyörän olennaisia osia tien lialta ja sääolosuhteita vastaan. Koko voimansiirtoa ohjataan ohjaamon kautta, joka tarjoaa selkeän näkymän ja on vaivattomasti hallittavissa ilman turhaa monimutkaisuutta.

Jämäkkä pyöräsetti nopeilla laaturenkailla ja tehokkailla levyjarruilla 

Jämäkkä pyöräsetti, jonka vanteet ovat alumiinia ja joka pyörii nopeiden laaturenkailla Schwalbelta (Big Apple), tunnetut 28-tuumaiset 50 mm:n leveydellä tarjoavat suurta nopeusiloa yhdistettynä luotettavaan pitoon kaarteissa. Kun nopeus kasvaa, kasvaa myös vaatimus jarrutusteholle, ja siksi pyörässä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka vastaavat nopeuden tarpeisiin ja takaavat ensiluokkaisen jarrutehon ympäri vuoden, sääolosuhteista riippumatta.

Käytännöllinen urbaani sähköpyörä, jossa erinomainen mukavuus ja korkea varustetaso

Sähköavusteinen BH Atom City Wave Pro mahdollistaa lasten viemisen ja päivän tärkeiden askareiden suorittamisen ennen työpäivän alkua, ja kaiken tämän ilman hikoilua tai hengästymistä. Se, että pyörä on jo valmiiksi varusteltu kaikella tarvittavalla, on ehdottomasti lisäetu. Mitä sanot siitä, että mukana tulee säädettävä ohjainkannatin, tukevat lokasuojat, vakaa tavarateline, seisontatuki, ketjusuoja, jousitettu satulaputki, valaistus sekä hyväksytty runkolukko, joka toivon mukaan pitää varkaat loitolla ja takaa, että voit nauttia rakkaasta pyörästäsi huoletta.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069163-0169
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriSvart/Röd
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0069163
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaBH Atom
MallisarjaBH Atom
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäTS System
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaBH Atom
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiTeräsjousi
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
65 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
90 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

105 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Latausaika4
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturisisältyy
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH X Display
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Off, Sport
TalutusapuEi
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Kori-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA BH Atom

-2%
BH Hybridi sähköpyörä Atom Cross Hopea-Punainen-Hopea
-2%
BH Hybridi sähköpyörä Atom City Hopea-Sininen-Hopea
-32%
BH Sähkömaastopyörä Atom Lynx 8.2 Pro Hopea/Musta
€ 4 115,81
€ 2 801,35
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-4%
Scott Sähköpyörä Hybrid Sub Active Eride Usx
€ 2 479,01
€ 2 379,81
Tarjous
-17%
Orbea MTB Wild H20 Mango (Gloss) - Black (Matt)
€ 4 760,61
€ 3 967,01
Tarjous
-17%
Orbea MTB Wild H20 Metallic Night Black (Matt-Gloss)
-7%
Orbea MTB Wild M10 Urban Green (Gloss) - Black (Matt)

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO