• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Atom Lynx 8.2 Pro Hopea/Musta

BH Sähkömaastopyörä Atom Lynx 8.2 Pro Hopea/Musta
Kuvaus

Äärimmäisen monipuolinen pyörä, jossa yhdistyvät atleettinen sähkövoima ja luotettava etenemiskyky

Kaikin puolin kyvykäs BH Atom Lynx 8.2 tarjoaa dynaamisen voimansiirron kautta runsaasti tehoa ja aitoa ajamisen iloa, riippumatta siitä kuinka paljon tehoa jaloissasi vielä on. Se on täydellinen valinta sinulle, joka etsit seikkailunhaluista sähkömaastopyörää tarjoten voimakasta poljinkokemusta. Malli ei ole pelkästään tasaisille alustoille suunniteltu; sen vahvuutena on monipuolinen liikkuvuus. Tukevat renkaat, joilla on hyvä volyymi yhdessä tilavien iskunvaimentimien (150/140 mm) kanssa, takaavat kyvyn edetä minkälaisessa ympäristössä tahansa mukavasti. Niin kaupunkiympäristössä kuin kivikkoisissa rinteissä pohjoismaisissa vuoristomaisemissakin pyörä on elementissään. Sen moderni muotoilu on ehdottomasti edelläkävijä; siihen sisältyy tehokas 12-nopeuksinen vaihteisto, voimakas sähkömoottori ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa. 

Menestyksen avain!

  • Viihdyttävä sähkömaastopyörä, joka tarjoaa tasapainon nopeuden, mukavuuden ja etenemiskyvyn välillä
  • Kokonaan jousitettu alumiinirunko kestää vaivatta kovat rasitukset 
  • Rock Shox (Recon RL) etujousitus 150 mm iskunpituudella
  • Rock Shox (Deluxe Debonair) takajousitus anteliaalla 140 mm iskunpituudella
  • Voimakas BH (1E-36V) sähkömoottori, joka tuottaa jopa 80 Nm vääntömomenttia
  • Täysin rungon diagonaaliputkeen integroitu 720 Wh akku tuottaa jopa 155 km toimintasäteen
  • Tehokas ja luotettava 12-vaihteinen 1x-voimansiirto Shimanolta (Deore), joka harvoin temppuilee
  • Lujatekoiset 29-tuumaiset pyörät, jotka pyörivät 2,5/2,4 tuuman leveillä laadukkailla Maxxis (Minion EXO TR) renkailla 
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT420) takaavat luotettavan suorituskyvyn kaikissa sääolosuhteissa

Veistoksellinen alumiinirunko, joka tarjoaa hienostuneen tasapainon

Korkealaatuisesta alumiinista valmistettu veistoksellinen runko, jolle modernit muodot, diagonaaliputkeen täysin integroitu akku, kätevä sisäinen kaapelointi ja huolellisesti harkittu geometria tuovat mukavuutta samalla kun säilytetään täydellinen näkyvyys ympäröivään maailmaan. Sen selkeästi muotoiltu runkorakenne luo tukevan vaikutelman ja herättää epäilemättä suurta mielenkiintoa. Täysin jousitettu rakenne ei ole vain robustin tyylikäs, vaan tarjoaa myös hienovaraisen tasapainon jäykkyyden ja kestävyyden välillä, mikä käytännössä tekee pyörästä sekä leikkisän että ketterän.

Luotettava jousituslinkki tarjoaa jousitukseen selkeästi progressiivisen kinematiikan. Sanalla sanoen se tuottaa pehmeän tunteen kasvattaen samanaikaisesti maakontaktia ja tehostaen voimansiirtoa. Pyörä reagoi nopeasti halutessasi lisätä vauhtia ja mahdollistaa samalla täydellisen kontrollin haastavissa reittivalinnoissa. Genereettisen 140 mm iskunpituuden ansiosta paranevat ohjattavuus ja manööverikyky vaikeakulkuisessa maastossa. 

Jousituskonfiguraatio mahdollistaa täyden hallinnan ja korkean mukavuustason ajamisen aikana

Luotettava Rock Shox (Recon RL) etuhaarukka ja laadukas takajousitus Rock Shox (Deluxe Debonair) 150/140 mm iskunpituudella ja runsain säätömahdollisuuksin, joten voit helposti säätää pyörän toiveidesi mukaiseksi. Säädettävät iskunvaimentimet antavat laajemman käyttöalueen ja mahdollistavat nopean ajon niin kivikkoisissa laskuissa kuin tiiviisti pakatuilla sorateilläkin. Helppokäyttöinen ja esimerkillisen ketterä järjestelmä tekee pyörästä sopeutuvan vallitseviin olosuhteisiin. 

Teknisesti haastavat nykypäivän radat vaativat melkeinpä korkeussäädettävää satulatolppaa. Tämä pyörä on varustettu säädettävällä Kind Shockin (Rage-i) Dropper Postilla, joka käytännössä antaa ylimääräistä manööveritilaa mahdollistaen satulanhallinnan lennossa ja pitäen sen poissa tieltä, kun styylisti suoritat alamäkiajot.

Atleettinen sähkömoottori sulavalla ajotuntumalla ja vahvalla vääntömomentilla

Voiman lähteenä toimii atleettinen BH (1E-36V) sähkömoottori, joka tuottaa 80 Nm vääntömomenttia ja jota tukee tehokas (720 Wh) ja täysin integroitu akku, joka on suojaisasti sijoitettu diagonaaliputkeen. Se tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä tehoa, mahdollistaen jopa 155 km toimintamatkan enimmäisnopeudella 25 km/h. Voit tietenkin ajaa myös huomattavasti nopeammin, mutta lisätyö jää joko painovoiman tai puhtaasti fyysisen voiman varaan. Automaattiratkaisu (moottori ja akku) on keskitetty osaksi rungon alaosaa luoden ihanteellisen matalan painopisteen, joka vuorostaan takaa miellyttävän tasapainon, vakauden ja ketteryyden.

Sähköisen järjestelmän sulavuus on kauttaaltaan vaikuttava, mutta sähkömoottorin dynaaminen pyöräilykokemus joka polkaisulla on samaan aikaan merkittävä. Se perustuu pitkälti korkeatasoisiin voima-antureihin, mikä käytännössä tarkoittaa, että hitaammilla, varovaisilla polkaisuilla saat pehmeän ja hiljaisen avun. Jos taas poljet nopeammin ja voimakkaammin, avustus on huomattavasti tehokkaampi. Koko järjestelmä toimii hiljaisesti ja tarjoaa luotettavan tunteen voimansiirrossa sekä saumattomuutta ja tehokkuutta toiminnassaan.

Lisäksi X Display Lite tarjoaa kautta selkeitä indikaattoreita, joista näet valitsemasi ajotilan, olipa se sitten Off, Eco, Eco+, Sport tai Boost. Kaiken ohjaat kätevästi sijoitetun ja helppokäyttöisen säätimen avulla, joka on suunniteltu kestämään myös mahdolliset kolhut. 

Tehokas 1x-voimansiirto, joka harvoin hankaloituu ja jota ohjataan helposti lähestyttävän ohjaustangon kautta 

Moottorin sisältä löytyy tehokas 1x-voimansiirto Shimanolta (Deore), yksinkertaisuudessaan 12 mekaanisesti säädettävää vaihdetta, jotka toimivat luotettavasti. Espanjalaisen suunnittelun myötä keskinkertaisuus on jätetty pois, ja voimansiirron ytimessä on 34-hampainen yksittäisketju yhdistettynä 12-osaiseen kasettiin (10-51T), mikä tuottaa laajan vaihdevalikoiman keskittyen korkeaan tehokkuuteen ja toimintavarmuuteen. Vaihteet vaihtuvat sujuvalla kahvalla, mikä tekee vaihtamisesta vaivatonta. Voimansiirtoa ohjataan selkeälinjaiseksi suunnitellusta ohjaamosta, joka mahdollistaa intuitiivisen hallinnan ilman ylimääräistä sälää.

Jämäkät pyöränsarjat nopeilla renkailla ja tehokkailla levyjarruilla 

Jykevät pyöränsarjat koostuvat Alexrimsin (EXR25 TR) alumiinivanteista, joilla pyörivät nopeat laaturenkaat Maxxisilta (Minion EXO TR). Nämä monipuoliset 29-tuumaiset, 2,5/2,4 tuuman leveydellä, tarjoavat erinomaisen pidon ja suuren nopeusilon. Suuremmissa nopeuksissa jarrutustarve kasvaa, siksi pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla 4-mäntäisillä satuloilla Shimanolta (MT420), jotka vastaavat nopeuden haasteisiin ja takaavat huippuluokan jarrutustehon ympäri vuoden, riippumatta siitä onko maasto kurainen, sateinen tai loskainen. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069164-6157
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriSilver/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0069164
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaBH Atom
MallisarjaBH Atom
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäTS System
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaBH Atom
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko63-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
80 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
90 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

105 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Latausaika4
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturisisältyy
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH X Display
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Off, Sport
TalutusapuEi
Varusteet
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA BH Atom

-2%
BH Hybridi sähköpyörä Atom Cross Hopea-Punainen-Hopea
-2%
BH Hybridi sähköpyörä Atom City Hopea-Sininen-Hopea
-10%
BH Sähkömaastopyörä Atom 29 Musta/Punainen
€ 2 032,61
€ 1 828,14
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Rock Machine Sähkö Maastopyörä Blizzard Int E30-29
€ 3 867,81
alkaen € 2 975,01
Tarjous
-34%
Rock Machine MTB Blizz Int E40-29
€ 3 768,61
€ 2 479,01
Tarjous
-10%
BH Sähkömaastopyörä Atom 29 Musta/Punainen
€ 2 032,61
€ 1 828,14
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO