• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ROCK MACHINE Rock Machine Gravelbike Gravelride 500

Rock Machine Gravelbike Gravelride 500
Kuvaus

Adrenaliinia sykkivä speedkula vaikuttavalla etenemiskyvyllä

Adrenaliinia sykkivä myyntimenestys Rock Machine Gravelride 500 on monipuolinen soraspecialisti, joka voi dominoida kaikkea sileistä pyöräteistä huomattavasti karkeampaan maastoon. Tämä vauhdikas menopeli yhdistää nopean reaktion ja ketterän ohjattavuuden tarvittavaan kurssivakauden, jotta voit pitää yllä suuria nopeuksia kiemurtelevilla sorateillä ja pysyä yliotteessa maanteillä. Täysin peloton allround-racer, joka tarjoaa sulavaa ohjattavuutta lähes kaikilla alustoilla, ja tekee tämän lisäksi läpi vuoden.

Avain menestykseen!

  • Suoriutuu kaikesta leikkisistä soratieralleista seikkailulliseen maastopyöräilyyn ja päivittäiseen työmatkapyöräilyyn asfaltilla
  • Voimakas alumiinirunko tehokkaalla voimansiirrolla
  • Ajanmukainen geometria hieman pystymmällä perusasennolla
  • Luotettava 2x-voimansiirto virheettömällä toiminnalla Shimanolta (GRX-400)
  • Hydrauliset levyjarrut vastaamaan nopeuden tarpeita
  • Laadukkaat ja leveät renkaat vakaalla pidolla erilaisilla alustoilla
  • Omistautuneet kiinnityspisteet sekä lokasuojille että tavaratelineille
  • ONE1:n luotettavat alumiinikomponentit

Tasapainoinen ajoasento, joka tarjoaa täyden hallinnan ympäristöstä

Viisii tietysti asfaltilla, mutta näyttää potentiaalinsa parhaiten siellä, missä perinteinen maantiepyörä törmää vaikeuksiin (vähäinen irtosora ei ole ongelma) ja missä maastopyörä tuntuu hitaalta tai jäykältä. Gravelride mahdollistaa aseman vaihtelun satulassa joustavan monipuolisuuden ansiosta, jota tarjoaa bockstyre, mutta tarjoaa samalla hieman pystymmän perusasennon kuin perinteinen maantiepyörä. Tasapainoinen ajoasento tarjoaa selkeän näkymän ympäristöön ja siten täyden hallinnan ympäristön tapahtumiin.

Tyylikäs alumiinirunko, jossa on oikeat kulmat ja loistava responsiivisuus

Tyylikäs runko on valmistettu kestävästä hydroformattu alumiinista, jonka sisäinen kaapelinveto ja oikea kulmat tarjoavat loistavaa vastea polkemiseen. Modernien valmistusmenetelmien ansiosta runko on erittäin jäykkä, mikä varmistaa, että lihastesi tuottama voima muutetaan suoraan nopeudeksi. Lisäksi urheilullinen ja tasapainotettu gravelgeometria takaa, että voit ajaa nopeasti ja pitkään halliten ajoasi loistavasti ja säilyttäen hyvän näkyvyyden ympäristöön.

Tehokas 2x-voimansiirto ongelmatonta toimintoa ja laajaa vaihdelaatikkoa varten

Komponenteiltaan pyörässä on tehokas voimansiirto, 20 luotettavaa vaihdetta laadukkaalta Shimanolta (GRX-400), joka koostuu kestävästä kampisarjasta kaksoisrataspyörillä (46-30T) yhdistettynä kasettiin 11-36T, mikä tarjoaa laajan vaihteiston keskittyen nopeisiin nopeuksiin. Kokonaispainonsa, joka on hieman alle 11.5 kiloa, ansiosta pyörä on myös valmis kiipeämään ja viihtyy kun vauhti kiihtyy mäkisissä laskuissa, valitsemastasi alustasta riippumatta. Avainsanat ovat monipuolisuus, nopeus, etenemiskyky ja mukavuus.

Jämäkkä pyöräsetti ja pysäyttimet, jotka vastaavat nopeuden tarpeita

Kun tarvitset pysäyttää vankat 28-tuumaiset, 45 mm leveät laaturenkaat WTB:ltä (Riddler Comp Tan Wall), käytössäsi on tehokkaat levyjarrut, jotka on mitoitettu vastaamaan nopeuden vaatimuksia sekä märässä että kuivassa. Koska jarrut ovat hydrauliset, jarruvoiman säätely on poikkeuksellisen helppoa.

Omistautuneet kiinnityspisteet, jotka tarjoavat tilaa lisävarusteillesi

Vaikka se onkin suunniteltu kestämään kovia olosuhteita epätasaisella alustalla, pyörään voidaan myös asentaa sekä lokasuojat että tavaratelineet (sekä eteen että taakse), mikä tekee siitä erittäin houkuttelevan valinnan, jos etsit nopeaa työmatkapyörää laajalla rekisterillä. Optimaalinen valinta monikäyttöpyöräksi, jolla voit ajaa vaihtelevissa olosuhteissa ilman, että rengasrikot yllättävät heti, kun siirryt sileältä asfalttilta karkeampaan maastoon.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0053418
EAN-koodi-
TuotemerkkiROCK MACHINE
VäriGloss Light Slate/Black/Silver
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaRock Machine Gravelride
MallisarjaRock Machine Gravel
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)11.7kg
Valmistajan verkkosivutrockmachine.us/se/2021/gravel/gravelride-500/gloss-light-slate-black-silver
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

20-vaihteinen (2x10)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaRock Machine Gravel
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko45-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Rock Machine Gravelride

-22%
Rock Machine Sorapyörä Gravelride 200
-38%
Rock Machine Gravel Bike Gravelride 500
€ 1 685,41
€ 1 040,61
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-19%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 883,81
€ 1 531,19
Tarjous
-16%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 748,77
€ 3 148,35
Tarjous
-27%
Rock Machine Gravel Bike Crossride 300 Lady

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO