• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior X-Road Team Comp Gr

Superior X-Road Team Comp Gr
Kuvaus

Superkevyt gravel-pyörä keskittyy nopeuteen, läpäisykykyyn ja mukavuuteen

Jos etsit superkevyttä hiilikuitupyörää, joka yhdistää ripeän kilpailutunteen mukavaan ajomukavuuteen ja viihtyy yhtä hyvin karkeilla sorateillä kuin sileällä asfaltilla, Superior X-ROAD Team Comp GR on itseoikeutettu valinta. Se on suunniteltu meitä varten, jotka haluamme polkea vaivattomasti myös viileämmällä säällä (kunhan renkaat ovat oikeanlaiset) ja haluamme ajaa jotain, joka on huomattavasti nopeampi kuin tavallinen hybridipyörä. Erinomainen kilpaluokan työmatkapyörä hydraulisilla levyjarruilla, jossa keskiössä ovat läpäisykyky, tehokkuus ja haastavat pyörälenkit. Täydellinen kapistus vaativille työmatkapyöräilijöille, seikkailijoille sekä maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät jätä mitään sattuman varaan.

Menestyksen avain!

  • Vakuuttava hiilikuiturunko (X-Road Race Mid Modulus) kilpa-ajoon soveltuvalla Road Advanced Geometrylla
  • Vaimentava hiilikuituinen etuhaarukka (X-ROAD carbon) tarjoaa erinomaisen ohjaustuntuman
  • Tehokas 1x-voimansiirto 11 luotettavan vaihteen kera laadukkaalta Shimanolta (GRX)
  • Ensiklassinen DT Swissin (G 1800 Spline DB25) pyöräsarja, joka tarjoaa vakuuttavan kiihtyvyyden
  • Paksut laaturenkaat Schwalbelta (G-ONE Allround RaceGuard), 38mm leveydellä (sopii jopa 40mm)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (GRX), jotka takaavat erinomaisen jarrutustehon kaikissa olosuhteissa
  • Laadukkaat komponentit hiilikuidusta ja alumiinista ONE1:lta
  • Fizikin satula (Aliante R5) ja hiilikuituinen satulatolppa ONE1:lta (Carbon)
  • Lokasuojien piilotetut kiinnityspisteet

Vakuuttavan kevyt kokoonpano erinomaisella suorituskyvyllä kaikilla pinnoilla

Kilpailuun valmis muotoilu korkealaatuisesta hiilikuidusta (Carbon X-Road Race Mid Modulus), joka alhaisesta painostaan huolimatta tarjoaa loistavaa voimansiirtoa ja tärinänvaimennusta. Tämä on kevyt rakennelma, jonka suorituskyky on huippuluokkaa, suunniteltu niille, jotka haluavat tehdä ennätyksiä ja tavoittelevat kärkisijoja. Laadukas runko on äärimmäisen vääntöjäykkä ja modernin gravel-geometriansa ansiosta se kestää pitkät ajot, säilyttäen korkean mukavuustason. Tämän lisäksi pyörällä on suhteellisen lyhyt akseliväli, mikä tekee siitä nopeasti reagoivan ja helposti ohjattavan. Maksimaalisen ohjaustarkkuuden saavuttamiseksi pyörässä on kevyt etuhaarukka (niin ikään kokonaan hiilikuidusta), joka takaa täydellisen hallinnan, mukavuuden ja nopean reagoinnin. Runko on yhteensopiva Shimanon elektronisten voimansiirtojärjestelmien kanssa ja suunniteltu leveille thru-aksleille (12x142mm), mikä mahdollistaa vakaamman pyörän ja parannetun hallittavuuden.

Sisäinen kaapelointi on eräs merkittävimmistä eduista erityisesti maantie- ja gravel-pyörissä. Mahdollisuus nopeasti nostaa pyörä olkapäälle on ehdottoman tärkeää, ja vähemmän kaapeleita omaavan rungon käsittely on selvästi helpompaa ja turvallisempaa. Kaapelit ja johdot ovat suojassa mekaanisilta vaurioilta rungon sisällä, ja sileä runko vähentää ilmanvastusta ja on helpompi pitää puhtaana. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, sisäisellä kaapeloinnilla varustettu pyörä näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Tehokas 1x-voimansiirto ja terävät pyörät Schwalben pidon tarjoavilla renkailla

Komponenttien osalta kyseessä on vankka kampisarja yksittäisellä ketjunratalla ja 11 tehokkaalla vaihteella, jotka toimitetaan laatuun luottavilta Shimanolta (GRX). Modernin välityksen ansiosta (40Tx11-42T) voimansiirto tarjoaa vaikuttavan tarkkuuden ja luotettavuuden myös haasteellisemmissa olosuhteissa ja pinnoilla. Alkuperäinen pyörä on varustettu esimerkillisellä DT Swissin pyöräsarjalla (G 1800 Spline DB25) ja 38 mm leveillä Schwalben laaturenkailla (G-One Allround RaceGuard), jotka takaavat ylivoimaisen läpäisykyvyn ja varmistavat, että voit jatkaa ajamista esteettä riippumatta alustasta. Alemmalla rengaspaineella parannat pitoa pehmeämmillä alustoilla, ja korkeammalla paineella saat hyvän rullaavuuden, melkein kuin puhtaalla maantiepyörällä.

Laadukkaat komponentit ja luotettavat hydrauliset levyjarrut

Koska tämä pyörä on suunniteltu rakastamaan vauhtia, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka tarjoavat luotettavaa ja tasaisen suorituskykyä ympäri vuoden, olipa keli sitten mutainen, pölyinen tai lumisohjoinen. Lisäksi se käyttää kestäviä komponentteja, jotka ovat tarkkuudeltaan erinomaisia, mikä on optimaalista tiukoissa pohjoismaisissa olosuhteissa. Vahva allround-pyörä, jonka kokonaispaino on vain hieman yli 9 kiloa, soveltuu kaikentyyppiseen liikkumiseen ja treenaamiseen, kestää aggressiivista kaarreajoa hallitusti ja tarjoaa runsaasti nopeaa pyöräilyiloa. Erikoisaloina ovat läpäisykyky, nopeus, tehokkuus ja monikäyttöisyys... lähes riippumatta ajopinnasta!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069003
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Trooper Green
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaSuperior X-ROAD Team Comp GR
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaSuperior X-Road sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-19%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 883,81
€ 1 531,19
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
  • XS
-16%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 748,77
€ 3 148,35
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
-27%
Rock Machine Gravel Bike Crossride 300 Lady
Orbea MTB Wild M-Team Artichoke Matt/Lilac Matt
€ 2 379,81
Saatavana useita vaihtoehtoja

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO