• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior X-Road Team Issue Di2

Superior X-Road Team Issue Di2
Kuvaus

Ultrakevyt monikäyttöpyörä, joka keskittyy nopeuteen, läpäisevyyteen ja mukavuuteen

Etsitkö erittäin kevyttä hiilikuitupyörää, joka sekoittaa ripeän kilpatuntuman miellyttävään mukavuuteen ja viihtyy yhtä hyvin kuoppaisilla sorateillä kuin sileällä asfaltillakin? Suosittu Superior X-Road Team Issue Di2 on todella älykäs valinta. Tämä erinomainen monikäyttöpyörä, jolla on alhainen paino, soveltuu kaikenlaiseen liikkumiseen ja harjoitteluun. Pyörä selviytyy aggressiivisesta kurvailusta säilyttäen hallinnan ja tarjoaa nopeaa pyöräilyiloa vaihtelevilla alustoilla. Se on suunnattu niille, jotka haluavat ajaa jotakin huomattavasti nopeampaa kuin perinteinen hybridipyörä ja jotka haluavat polkea vaivattomasti myös kylmemmän kauden aikana (kunhan vain valitsee oikeanlaiset renkaat). Kyseessä on todella pätevä kilpailukykyinen pendelöintipyörä hydraulisilla levyjarruilla, missä keskitytään läpäisevyyteen, tehokkuuteen ja haasteelliseen pyöräilyyn. Ehkäpä täydellinen väline vaativille pendelöijille, seikkailijoille sekä maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan.

Menestyksen avain!

  • Vaikuttava hiilikuiturunko kilpavalmiilla geometrialla ja sisäisellä kaapeloinnilla
  • Hiilikuituinen etuhaarukka huippuluokan värinänvaimennuksella ja vakaa ohjaustuntuma
  • Voimakas 2x-vetolinja 24 langattomasti ohjattavalla vaihteella laadukkaasta Shimanosta (Ultegra Di2)
  • Korkealuokkainen alumiininen pyöräsetti DT Swissiltä (ER 1600 Spline DB32) kapealla profiililla
  • Laadukkaat renkaat Schwalbelta (Pro One Evo) 30mm leveydellä (mutta voidaan käyttää jopa 40mm leveitä renkaita)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Ultegra), jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa
  • Siro aerodynaaminen ohjaustanko hiilikuidusta selkeällä minimalistisella muotoilulla
  • Satulatolppa hiilikuidusta ONE1:ltä (Carbon) ja satula Fizikiltä (Vento Argo R5)
  • Lisäksi varustettu korkealaatuisilla komponenteilla ONE1:lta
  • Piilotetut kiinnityspisteet lokasuojille

Täysin kilpavalmis runko, joka auttaa sinua karsimaan arvokkaita sekunteja

Täysin kilpavalmis rakenne korkealaatuisesta hiilikuidusta (Carbon X-Road Race Mid Modulus), joka huolimatta keveydestään tarjoaa erinomaista voimansiirtoa ja värinänvaimennusta. Tämä on vaikuttavan kevyt rakenteella toteutettu ja erittäin suorituskykyinen malli, joka on luotu niille, jotka pyrkivät karsimaan arvokkaita sekunteja ja tavoittelevat johtajan paitaa. Korkealuokkainen runko on uskomattoman jäykkä ja siinä on moderni gravel geometria, joka takaa, että kestät myös pitkät lenkit säilyttäen korkean mukavuuden, mikä yhdessä suhteellisen lyhyen akselivälin kanssa tuottaa nopeasti reagoivan pyörän, joka innokkaasti vastaa komentoihisi. Ohjaustarkkuuden maksimointiin pyörässä on kevyt etuhaarukka (myös se kokonaan hiilikuidusta), joka varmistaa sinulle täyden hallinnan, suuren mukavuuden ja nopean vastauksen. Runko on yhteensopiva Shimanon sähköisten vetolinjojen kanssa ja suunniteltu, tietenkin, leveää akselistandardia (12x142mm) käyttäen, mikä sallii jäykemmän pyörän ja parantaa hallintaa.

Sisäisen kaapeloinnin etuna korostuu erityisesti maantie- ja gravel-pyörissä. Kyky nopeasti heittää pyörä olalle on välttämättömyys ja kiinni tarttuminen rungosta ilman useita kaapeleita on selvästi yksinkertaisempaa ja myös paljon turvallisempaa. Kaapelit ja johdot ovat luonnollisesti paremmin suojattu mekaaniselta vaikutukselta rungon sisällä ja täysin sileä runko tarjoaa vähemmän ilmanvastusta ja on myös huomattavasti helpompi pitää puhtaana. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, pyörä sisäisellä kaapeloinnilla on huomattavasti tyylikkäämpi.

Voimakas vetolinja 24 langattomasti ohjattavalla vaihteella ja pyöräsetti DT Swissiltä

Komponenteista puhuttaessa kyseessä on erittäin luotettava 2x-vetolinja 24 langattomasti ohjattavalla vaihteella Shimanolta (Ultegra Di2), joka tarjoaa sujuvan suorituskyvyn ja varmistaa, että löydät aina sopivan vaihteen. Kun alusta ja olosuhteet tarjoavat kovempaa vastusta, apu löytyy modernista vaihteistosta (kaksoisketjupyörien kampisarja 50/34T yhdistettynä 11-34T kasettiin), mikä yhdessä pyörän kevyen painon kanssa takaa, että pyörä vastaa korkeisiin odotuksiin. Alun perin pyörä pyörii korkealuokkaisella pyöräsetillä alumiinivanteilla DT Swissiltä (ER 1600 Spline DB32) 30mm leveillä laaturenkailla Schwalbelta (Pro One Evo), mutta pyörä sallii jopa 40mm leveiden renkaiden asentamisen, mikä luo luokkansa parhaan läpäisevyyden ja mahdollistaa jatkuvan polkemisen millä tahansa alustalla. Pienemmällä renkaiden ilmanpaineella parannat pitoa pehmeämmillä alustoilla, kun taas korkeammalla ilmanpaineella saat lähes samanlaisen sujuvan rullauksen kuin puhtaalla maantiepyörällä.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068999
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriGloss White/Hologram Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaSuperior X-ROAD Team Issue DI2
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

24-vaihteinen (2x12)
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Ultegra
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Ultegra
MallisarjaSuperior X-Road sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko30-622
Voimansiirto
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-19%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 883,81
€ 1 531,19
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
  • XS
-16%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 748,77
€ 3 148,35
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
-27%
Rock Machine Gravel Bike Crossride 300 Lady
Orbea MTB Wild M-Team Artichoke Matt/Lilac Matt
€ 2 379,81
Saatavana useita vaihtoehtoja

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO