• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Sähköavusteinen Pyörä Miesten E-Horizon Premium Pro Belt Gent

Bergamont Sähköavusteinen Pyörä Miesten E-Horizon Premium Pro Belt Gent
Kuvaus

Kaikkivoipa unelmapyörä upealla maastoetenevyydellä ja hurjalla kestävyydellä

Lujatekoinen unelmapyörä Bergamont E-Horizon Premium Pro Belt Gent on suunniteltu ylittämään modernin käyttäjän asettamat vaatimukset tehokkaalle sähköpyörälle, joka tarjoaa vaikuttavan maastoetenevyyden sekä kestävyyden. Erinomaisesti varustettu sähköpyörä, jossa laaja toiminnallisuus ja erittäin luotettavat komponentit, jotka kestävät kaikenlaista seikkailullista pyöräilyä, olipa alustana asfaltti tai metsäpolut. Urheilullisen ajoasennon, iskunvaimennetun ilmahaarukan ja pitävillä renkailla saavutetaan korkea mukavuustaso. Äärimmäisen tehokas, viihdyttävä, käytännöllinen ja ketterä pyörä sinulle, joka etsit sporttisia ominaisuuksia yhdistettynä työjuhdan kyvykkyyteen.

Menestyksen avaimet!

  • Alumiinirunko (Super Lite AL-6061) urheilullisella geometrialla ja vaikuttavan ketterällä käsittelyllä
  • Säädettävä ohjaustangon korkeus ja 15° taaksepäin kallistuva tanko varmistavat, että löydät täydellisen ajoasennon
  • Tehokas sähkömoottori Boschilta (Performance Line CX) dynaamisella toiminnalla ja 85Nm vääntömomentilla
  • Tyylikkäästi integroitu akku Boschilta (PowerTube) tarjoaa vaikuttavan pitkän toimintasäteen 750Wh kapasiteetilla
  • Iskunvaimennettu ilmahaarukka Suntourilta (Mobie 25 Air RLR DS) tarjoaa ylimääräistä mukavuutta 100mm joustolla
  • Portaaton Enviolo-vaihteisto (Trekking Automatic) takaa, että voit aina pyöräillä juuri sinulle sopivalla kadenssilla
  • Gates-hihnakäyttö on perinteistä ketjua kestävämpi, käytännössä huoltovapaa ja lähes äänetön ajon aikana
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Alfine) tarjoavat luotettavan jarrutehon kaikissa olosuhteissa
  • Tyylikkäästi integroidut LED-valot B&M:lta parantavat näkyvyyttäsi pimeässä
  • Laadukkaat Schwalbe-renkaat (Marathon E-Plus) 55mm leveydellä tarjoavat erinomaisen etenemiskyvyn ja pidon

Alumiinirunko tyylikkäällä muotoilulla ja säädettävällä ajoasennolla

Maalin alla piilee tukeva alumiinirunko, joka tarjoaa tasapainoisen ajokokemuksen myös voimakkaasti polkiessa. Kevyen rungon sisäinen kaapelointi suojaa johtoja ja tuo pyörään siistin ilmeen. Säädettävä ohjausvarsi mahdollistaa ajoasennon vaihtamisen tarjoillen samalla selkeän näkymän ympäristöön.

Tehokas sähkömoottori yhdistettynä portaattomaan vaihteistoon hihnakytkennällä

Tehon lähteenä on laadukas dynaaminen moottori, joka yhdistyy tyylikkäästi integroituun akkuun – tarjoten runsaasti ympäristöystävällistä tehoa ja lisäenergiaa sekä jaloille että keuhkoille. Tehokas moottori ja Enviolon portaaton vaihteisto takaavat, että ajat aina optimaalisella vaihteella, tarjoten sähköistä ajamisen iloa parhaimmillaan. Se muistuttaa toiminnaltaan auton automaattivaihteistoa ja on erittäin käyttäjäystävällinen. Toisin kuin perinteiset vaihteet, voit säätää vaihteen vastetta kesken ajon. Lisäksi, kestävä hihna ja selkeä näyttö helpottavat toimintojen selaamista ja avustusasetusten valintaa ohjaustankoa päästämättä.

Iskunvaimennettu ilmahaarukka, kestävät vanteet ja hydrauliset levyjarrut

Erinomaisen iskunvaimennetun etuhaarukan ja täyteläisten renkaiden ansiosta mukavuus on huippuluokkaa, oli alla sitten sileä pyörätie tai kivikkoinen metsäpolku. Pitoa tarjoavat renkaat takaavat luotettavan pidon kurveissa sekä sujuvan rullauksen. Tehokkaat hydrauliset levyjarrut varmistavat, että jarrutuskyky on aina käsillä, riippumatta alustasta, säästä tai vuodenajasta.

Hyvin varusteltu sähköpyörä, jonka ansiosta voit jättää auton kotiin

Kokonaisvaikutelma syntyy usein pienten yksityiskohtien summana, ja vahvat lokasuojat, tukeva tavarateline, ensiluokkainen valaistus ja jämäkkä tukijalka antavat pyörälle sen ainutlaatuisen luonteen. Hyvin varusteltu ja mukava pyörä rohkaisee jättämään auton kotiin hyvällä omallatunnolla, ja varmistaa, että saapuessasi töihin, et ole hikinen tai hengästynyt.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108427
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriSHINY MIRROR BROWN
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaBergamont E-Horizon
MallisarjaBergamont E-Urban
Bergamont E-Allroad
Bergamont E-Horizon
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)-
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihdevipu sarjaEnivolo Auomatic
MallisarjaBergamont E-Allroad
Bergamont E-Horizon
Bergamont E-Urban
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Vaimennettu
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

100 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko55-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Kampisarja-
Ketju-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Jarrulevy edessä-
Takajarru-
Jarrulevy takana-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100 km
Akku
Akku-
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)750
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
-
Näyttö
NäyttöBosch Kiox 300
Irrotettava näyttöKyllä
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotEco, Off, Sport, Tour, Turbo
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Tavarateline-
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont E-Horizon

-5%
Bergamont Sähköpyörä Herrat E-Horizon Sport 6 Gent
€ 3 768,61
€ 3 570,21
Tarjous
  • 48
  • 52
  • 56cm
  • 60cm
  • 64cm
-6%
Bergamont Sähköpyörä Herr E-Horizon Tour 5 Gent
€ 3 471,01
€ 3 272,61
Tarjous
  • 48
  • 52
  • 56cm
  • 60cm
-4%
Bergamont Sähköpyörä Unisex E-Horizon 5 RT
€ 2 776,61
€ 2 657,57
Tarjous
  • 42
  • 44
  • 48
  • 52

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-17%
Orbea Hybrid Kemen Suv 30 Mango (Gloss) - Black (Matt)
€ 4 760,61
€ 3 967,01
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
-17%
Orbea Hybrid Kemen Suv 30 Metallic Night Black (Matt-Gloss)
€ 4 760,61
€ 3 967,01
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO