• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Taakkapyörä EL E-Cargoville LJ Expert

Bergamont Taakkapyörä EL E-Cargoville LJ Expert
Kuvaus

Voimakas kuljetusväline, joka huokuu ylellistä laatua jokaisessa yksityiskohdassa

Lastipyörä Bergamont E-Cargoville LJ Expert edustaa vaikuttavaa voimaa ja luotettavaa laatua pienimmissäkin yksityiskohdissa. Arjen erikokoiset kuljetustarpeet eivät ole ongelma, ja tämä onkin erinomainen valinta, jos suunnittelet siirtymistä kokonaan sähköiseen liikkumiseen. Se soveltuu täydellisesti perhepyöräksi, mutta palvelee myös mainiosti kuljetuspyöränä yrityksille, jotka kaipaavat ketterää ja nopeaa kuljetusratkaisua kaupungin ruuhkaliikenteeseen. 

Menestyksen avain!

  • Korkealuokkainen alumiinirunko, joka tarjoaa vaikuttavan tukevuuden ja käyttäjäystävällisen matalan kynnyskorkeuden
  • Muunneltava kuormalava, joka on saatavilla kahdessa eri pituudessa (HUOM! ei sisälly hintaan, myydään erikseen!)
  • Tehokas Bosch-moottori (Cargo Line) jopa 85Nm vääntömomentilla
  • Voimakas Bosch-akku (PowerTube), joka on sulautettu tukevaan runkoon
  • Vahva voimansiirto Enviolon portaattomalla vaihteistolla, joka on erittäin helppokäyttöinen
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Magura (CMe5), jotka takaavat luotettavan jarrutehon kaikissa olosuhteissa 
  • Laadukkaat Schwalbe (Pick-Up) -renkaat, jotka tarjoavat pistosuojan ja heijastavan sivun
  • Käytännöllinen säädettävä ohjaustanko ja tehokas LED-valaistus parantavat näkyvyyttä pimeällä 

Vankka runkorakenne tarjoaa ainutlaatuista joustavuutta lastaamiseen

Kahdella osalla varustettu runkorakenne on poikkeuksellisen vahva, mikä viestii, ettei tässä ole kyse mistään huterasta kevytrakenteisesta pyörästä. Akku, ohjausmekanismi ja kaapelit ovat täysin integroituja tukevaan ohjaustankoon, ja yhdessä irrotettavan näytön kanssa muodostavat pyörän selkeän kojelaudan. Matala astumiskorkeus helpottaa pyörään nousemista ja siitä laskeutumista.

Pyörän rakenteen voi muokata modulaarisesti, mikä mahdollistaa vaikuttavan joustavuuden ja kyvyn vastata monipuolisesti kuljetustarpeisiin. Kokonaismaksimipaino on vaikuttavat 220 kiloa, josta 90 kiloa lastialustalle. Kestävät kuormalavat on saatavilla kahdessa koossa, Load Unit 70 (70x45 cm) ja Load Unit 50 (50x45 cm), eivätkä sisälly hintaan, mutta ovat välttämättömiä pyörän täydentämiseksi. 

Hämmästyttävän vakaa lastipyörä, joka antaa tunnun täydellisestä hallinnasta

Lastipyörät voivat tuntua haastavilta ohjata matalilla nopeuksilla, mutta tämä pyörä on yllättävän vakaa niin matalissa nopeuksissa kuin tiukoissakin kurveissa. Korkeammissa nopeuksissa hallinnan tunne on absoluuttinen, ja tavallisella sähköpyörävauhdilla epäröintiä ei esiinny.

Äärimmäisen tehokas sähkömoottori, joka on optimoitu vauhtiresursseihin

Tämän pyörän voimanlähde on äärimmäisen tehokas moottoriyksikkö, joka on suunniteltu erityisesti lastipyöriä varten ja tarjoaa runsaasti vääntömomenttia. Keskelle sijoitettua moottoria täydentää suurikapasiteettinen 625Wh akku, ja lisäakun asentaminen kasvattamaan toimintasädettä on mahdollista. Moottori ja portaaton vaihteisto toimivat yhdessä tarjoten ylivertaisen sähköpyöräilykokemuksen kaikissa tilanteissa. Järjestelmä muistuttaa toiminnaltaan auton automaattivaihteistoa ja on äärimmäisen käyttäjäystävällinen. Toisin kuin perinteisissä vaihteissa, vaihteisto mahdollistaa vaihteen vaihtamisen myös kuormituksen alaisena. Lisäksi Bosch LED Remote ja selkeä Kiox 300 -näyttö tekevät toimintojen selaamisen ja assistanssitason valitsemisen helpoksi menettämättä keskittymistä liikenteeseen.

Pyöräsettiä, joka tarjoaa korkean ajomukavuuden ja turvallisuutta edistävät komponentit

Koko kulkupeli rullaa laadukkailla renkailla, joiden 62 mm leveys varmistaa luotettavan pidon ja mukavan ajomukavuuden lähes kaikissa ajotilanteissa. Turvallisuus on myös huippuluokkaa: erinomaiset hydrauliset levyjarrut, tehokas valaistus Busch & Müllerilta ja vakaa tuki takaavat turvallisen ajokokemuksen.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108381F134OS
EAN-koodi7615523534005
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriShiny White
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

26"
PersonointiTyömatkapyöräily
MallisarjaBergamont E-Cargo
Bergamont E-Urban
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
162-197cm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihdevipu sarjaEnivolo Auomatic
MallisarjaBergamont E-Cargo
Bergamont E-Urban
Runkosetti
RunkokokoOS
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko60-559
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
80
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Latausaika5
Akkukapasiteetti (Wh)625
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch Kiox 300
Irrotettava näyttöKyllä
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotAuto, Eco, eMTB, Sport, Tour, Tour+
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-2%
Livelo Sähkötavarapyörä #1 Musta
€ 5 097,89
€ 5 009,14
Tarjous
-12%
Centurion Laatikkopyörä Challenger E-Street
€ 4 314,21
€ 3 777,96
Tarjous
-18%
MGB Sähkötavarapyörä Cargo Cargo
€ 3 629,73
€ 2 971,61
Tarjous
-28%
BERGAMONT E-Cargoville Bakery Expert
€ 4 145,57
€ 2 971,18
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO