• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Naisten Pyörä Natur 30, 9-Vaihdetta

Skeppshult Naisten Pyörä Natur 30, 9-Vaihdetta
Kuvaus

Rajoitetun erän uusintapainos, jossa on tyylikkäät muodot ja perinteitä kunnioittava tausta

Julkaisimme Skeppshult Naturin jo vuonna 1993, ja se lumosi kaikki. Nyt kolmekymmentä vuotta myöhemmin tuomme markkinoille Skeppshult Natur 30 -uusintapainoksen. Alkuperäisen tavoin se on samaa vihreää sävyä, jota koristavat kultareunaiset lokasuojat (totta kai maalattu käsin). Mutta yhtäläisyydet loppuvatkin siihen, sillä tämä pyörä on suunniteltu läpeensä kevyeksi ja moderniksi. Sitä valmistetaan vain 93 kappaletta, ei enempää. Se on kuin pieni askel taaksepäin, mutta samalla suuri loikka eteenpäin (ja vieläpä reilusti eteenpäin). Jos haluat yhden, on toimittava nopeasti. Kestävä pyörä, joka on luotu kestämään käyttöä ja joka on täynnä suomalaista ammattitaitoa. Rajatussa erässä tarjotaan myös joitakin lisävarusteita kaupan päälle. Ja kuten aina, kun on kyse Skeppshultin pyöristä Smålandista, kyse on korkealaatuisesta käsityöstä pienintä yksityiskohtaa myöten.

Menestyksen avain!

  • Tyylikäs smålantilainen klassikkopyörä, joka huokuu laatua niin sielussaan kuin sydämessään
  • Sivistynyt klassikko rajoitetussa erässä, rungossa käytetty Ruotsin SSAB:n korkealujausterästä
  • Ajanhengen mukaiset muodot ja kätevä matala ajoasento tarjoavat moitteettoman ajokokemuksen
  • Ruosteenesto, joka on suunniteltu kestämään pohjoismaiset sääolosuhteet, sekä UV-kestävä pulverimaali (Royal Green)
  • Klassisen kaarevat muodot takaavat mukavan ajokokemuksen ja hyvän näkyvyyden ympäristöön
  • Testattu ja luotettava ulkoinen voimansiirto, jossa 9 Shimano Acera -vaihdetta takaa laadun
  • Luotettavat jarrut, jotka tarjoavat tehokkaan jarrutustehon kaikissa sääolosuhteissa ja vuodenajasta riippumatta
  • Vanteet ovat alumiinia Schurmannin valmistamat ja renkaat laadukkaat Schwalbe, jotka tarjoavat pitoa
  • Urheilullinen ja laadukas satula Brittiläiseltä Brooksilta (Cambium C19)
  • Runsas varustetaso laadukkailla ja kestävillä komponenteilla

Runko korkealujausteräksestä, joka välittää aitoa smålantilaista laaduntunnetta

Runko on hiljattain päivitetty, ja se valmistetaan nykyisin Ruotsin SSAB:n korkealujausteräksestä (Docol 590, 1 mm paksuus), mikä tarjoaa keveyden tunteen, mutta säilyttää silti teräksen joustavuuden, uskomattoman ajomukavuuden ja erinomaisen kulutuskestävyyden. Rungon geometriaa on myös uusittu, kaiken tämän tavoitteena on luoda nopeampi, sujuvampi ja eleganteimpi ajotunne. Teräs on osa luonnollista kiertokulkua ja alumiinin valmistus kuluttaa seitsemän kertaa enemmän energiaa verrattuna teräkseen, tekee teräksestä paljon ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon. SSAB on maailmanlaajuisesti tunnettu tuottaja, joka keskittyy korkeaan laatuun ja ympäristöystävällisyyteen. Kuljetusmatka pysyy tietenkin lyhyempänä, kuin jos rungot tuotaisiin Aasiasta. Runko on saanut ruostesuojan ja tyylikkään UV-kestävän pulverimaalin sen alkuperäisessä vihreässä värissä, ja myös maalaus tehdään Skeppshultissa suljetussa prosessissa.

Yhdeksän urheilullista vaihdetta kattavalla alueella ja tehokkaat levyjarrut

Luotettavassa voimansiirrossa on 9 Shimano Acera -vaihdetta, mikä käytännössä tarkoittaa sujuvaa toimintaa, laajaa valikoimaa ja urheilullista vaihdevalikoimaa, joka sopii yhtä hyvin jyrkkiin nousuihin kuin pitkiin tasaisiin pätkiin. Vaihteita voi ohjata vaivattomasti kevyellä klikkausvipu kytkimellä.

Alumiinivanteiset renkaat, jotka on varustettu pitävillä laatukumeilla

Tukeva rengassetti sisältää Schurmannin alumiinivanteet ja Schwalben laaturenkaat, jotka selviävät vaivatta kaikista alustoista - sileästä asfaltista karheaan mukulakiveen sekä paljon epätasaisempiin pintoihin. Nämä 37 mm leveät renkaat tarjoavat täydellisen yhdistelmän mukavuutta, alhaista vierintävastusta, hyvää etenemiskykyä ja luotettavaa suojaa puhkeamisia vastaan, mikä käytännössä lisää turvallisuutta ja parantaa ajokokemusta tavallisilla kotikaupungin kaduilla ja maaseudun teillä.

Runsas varustelu, komponentit sovitettu vaativiin pohjoismaisiin olosuhteisiin

Pyörä on varustettu kattavasti jo valmiiksi - mitä sanoisit vaikkapa helposti käytettävästä jalkajarrusta takana, tehokkaasta levyjarrusta edessä ja säädettävästä ohjaustangosta, joka mahdollistaa ajoasennon muuttamisen urheilullisemmaksi. Lisävarusteina voit valita kaksinkertaiset tavaratelineet älykkäällä AVS-toiminnolla, Brittiläisen Brooksin laatusatulan (Cambium C19), tehokkaan LED-valaistuksen, vankan ketjusuojan, tukevat lokasuojat, leveät ja heijastavat laatukumit sekä hyväksytyn runkolukon, joka ehkäisee tehokkaasti pyörävarkauksia ja lisää mahdollisuuksiasi pitää ainutlaatuinen Skeppshult Natur 30 turvassa.

Erinomaisesti varusteltu klassikko, joka herättää lähes kuninkaallista rauhaa

Vaikka Skeppshultin asema kuninkaallisten hovitoimittajana ei olekaan yleinen kehuskelun aihe Smålandissa, tämä upea pyörä välittää todellakin lähes kuninkaallista mielenrauhaa. Toki, tämä ei sovi etsivälle jotain erittäin urheilullista tai arkista... mutta jos haluat omistaa ainutlaatuisen ruotsalaisen pyöräklassikon, jolla on eleganssia ja joka on varustettu kaikella mitä mahdollisesti tarvitset - Skeppshult Natur 30 on silloin täydellinen valinta sinulle!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098082I20654
EAN-koodi7350006732614
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriRoyal Green
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Natur
MallisarjaSkeppshult Natur
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)16.8 kg sis. etutarakka
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
161-180cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170, 170-175, 175-180
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

9-vaihteinen (1x9)
Vaihdevipu sarjaShimano Acera
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Acera
MallisarjaSkeppshult Natur
Runkosetti
Runkokoko54
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko37-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Kampisarja-
Ketju-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Seisontatuki-
Tavarateline-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO