• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BASSO Basso Gravel pyörä Palta B. Grx 600 Mx25 Poseidon

Basso Gravel pyörä Palta B. Grx 600 Mx25 Poseidon
Kuvaus

Käsin rakennettu italialainen pyörä nopeuden ystäville, jotka haluavat valloittaa mantereita

Jos olet valikoiva nopeuden rakastaja, joka haluaa kilpailla, treenata ja ylittää mantereita yhdellä ja samalla pyörällä, Basso Palta II GRX 600 on ehdoton valintasi. Minkä luokituksen se sitten saakaan... gravel, cyclocross tai ehkä seikkailunhaluinen maantiepyörä? Se on aina keskustelun aihe, mutta jos etsit käsin rakennettua italialaista hiilikuiturunkoa, joka on sekä tyylikkäämpi että huomattavasti nopeampi kuin naapurisi vanha oranssi romu, olet oikeassa paikassa. Tämä on nopea ja erittäin monipuolinen pyörä, jossa keskitytään pitkiin päiviin satulassa, tehokkuuteen ja mukavuuden ylläpitoon myös vaikeilla alustoilla. Korkealaatuisten materiaalien ja aggressiivisen gravel-geometrian ansiosta tämä nopea seikkailija on erittäin kestävä ja pystyy valloittamaan kokonaisia mantereita kuluttamatta arvokasta energiaasi.

Menestyksen avain!

  • Käsin rakennettu italialainen nopeuden ihme, jossa on huippuluokan geometria ja upean tyylikkäät muodot
  • Runko + etuhaarukka huippulaatuisesta hiilikuidusta (High Modulus 3K Torayca HMCF T700-MR60) 
  • Varovaisesti uudistettu geometria - Yläputki on nyt hieman loivemmassa kulmassa ja hiukan pidempi
  • Tehokas 2x-vaihteisto, jossa on 22 vaihdetta Shimanolta (GRX 600), tarjoaa laajan vaihdealueen (46/30Tx11-34T)
  • Shimanon (RX810) hydrauliset levyjarrut takaavat tehokkaan jarrutusvoiman kaikissa olosuhteissa
  • Laadukas italialainen pyöräsetti Microtechiltä (MX 25) ja 40 mm:n leveät renkaat Continentalilta (Terra Trail)
  • Selkeä ohjaustanko Bassolta (Paradigma Integration System) erittäin siistillä designilla
  • Kuitusadel ja satulaputki San Marcolta (Ground)
  • Päivitetty versio Basson ainutlaatuisesta 3B-kiinnitysjärjestelmästä, joka parantaa vaimennusta  
  • Valmius jopa kolmelle pullotelineelle (tai muille haluamillesi lisävarusteille rungossa)

Käsin rakennettu hiilikuiturunko geometrialla, joka saa aikaan leveitä hymyjä

Uudistetussa rungossa on käsin rakennettu hiilikuiturunko (High Modulus 3K Torayca HMCF T700-MR60), jossa on vaikuttava jäykkyys ja aggressiivinen gravel-geometria, jotka yhdessä tarjoavat huipputehokkuuden ja luotettavan hallinnan myös suurissa nopeuksissa. Geometrian varovainen päivitys on tuonut yläputkeen loivemman kulman ja pidennyksen (kaikki kulmat ja mitat löytyvät kuvista). Rungon aerodynamiikka on nyt entistä parempi ja se tarjoaa tilaa leveämmille renkaille (45 mm), mutta muuten voittavaa kaavaa ei ole muutettu. Kokonaisuuden täydentää ainutlaatuisesti suunniteltu etuhaarukka korkealaatuisesta hiilikuidusta (sama laatu kuin rungossa), ja yhdessä huippulaatuisen ohjaamon kanssa, tämä tasapainoinen kokoonpano tarjoaa vakautta ohjaukseen ja ketteryyttä käännöksiin.

Tehokas 2x-vaihteisto tarjoaa luotettavan suorituskyvyn ja varmatoimisen luotettavuuden

Pyörän "moottorina" on tehokas 2x-vaihteisto Shimanolta (GRX 600), jossa on 22 luotettavaa vaihdetta, jotka eivät juurikaan aiheuta ongelmia ja tarjoavat vaihteistolle erinomaisen tuntuman. Korkealuokkainen suunnittelu eliminoi keskinkertaiset komponentit, ja kaiken ytimessä on kestävä kampisarja kahdella ketjupyörällä (46/30T) yhdistettynä 11-portaiseen kasettiin (11-34T), mikä tarjoaa laajan välitysskaalan keskittyen luotettavaan toimivuuteen. Kasetti on älykkäästi porrastettu, mikä mahdollistaa oikean vauhdin säilyttämisen monenlaisissa maastoissa ja nousuissa.

Laadukas italialainen pyöräsetti rullaa saksalaisilla kvaliteettirenkailla 

Kaikki pyörii luotettavalla italialaisella pyöräsetillä alumiinivanteilla Microtechiltä (MX 25), joka on varustettu pitävillä renkailla Continentalilta (Terra Trail). Renkaiden leveys on 40 mm (nykyinen muotoilu sallii nyt jopa 45 mm renkaiden leveyden), mikä takaa, että voit jatkaa ajoa vaativissakin maastoissa, mikä lisää pyörän monipuolisuutta ja mukavuutta. Nopean vauhdin kasvaessa myös jarruteho on ensiarvoisen tärkeää, siksi pyörässä on Shimanolta tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka vähentävät huollon tarvetta ja takaavat luotettavan jarrutehon kaikissa sääolosuhteissa, oli tie sitten kuiva, märkä tai mutainen. 

Huippuluokan nopeusihme pyöräilijöille, jotka eivät tee kompromisseja

Kilpailuhenkinen ja mukava nopeuden ihme erinomaisella reagointikyvyllä, nopealla kiihtyvyydellä ja luotettavalla suuntavakaudella, joka jättää kilpailijat taakseen aamiaisella, lounaalla ja illallisella. Taidokkaasti rakennettu italialainen gravel-pyörä, jossa on tehokas voimansiirto, nopea reagointikyky ja vaikuttava hallinta, tarjoaa luotettavaa suorituskykyä, olipa kyse päivittäisestä treenistä tai haastavista kestävyyskilpailuista kansallisella tasolla. Käsin rakennettu italialainen hiilikuituhirmu siirtää jokaisen pedaalivoiman wattin suoraan takapyörään, jotta voit hallita kaikenlaisia alustoja. Tai kuten Basso itse sanoo... Made to Race, Made to Win, Made to Last, Made by Basso #WeDoPalta

Mitä maailman pyörälehdet sanovat Basso Palta II:sta?

  • Cyclist - "Nopeampi, reagoivampi, mukavampi ja monipuolisempi kuin edeltäjänsä."
  • Bikerumor.com -  "Basson uusi Palta II gravel-pyörä on kyvykkäämpi ja tasapainoisempi!"
  • Sixtypluscycling.com - "Uusi Basso Palta II on suurempi, nopeampi ja kyvykkäämpi maastossa. Ja se onnistuu tässä kaikessa säilyttäen nopean maantieajon hallinnan, joka teki siitä ainutlaatuisen alusta alkaen."
YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero00777813636A6
EAN-koodi8055136081555
TuotemerkkiBASSO
VäriPoseidon
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0077781
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaBasso Palta
MallisarjaBasso Gravelbikes
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.bassobikes.com/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
160-170cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

22-vaihteinen (2x11)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaBasso Gravelbikes
Runkosetti
Runkokokos
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Basso Palta

-11%
Basso Gravel pyörä Palta Grx 1X11 Mx25 Poseidon
€ 3 897,57
€ 3 487,72
Tarjous
Loppunut
-42%
Basso Gravel-pyörän runko Palta Phantom
€ 2 627,81
€ 1 527,62
Tarjous
Loppunut
-2%
Basso Gravel pyörä Palta B. Grx 600 Mx25 Phantom
€ 3 629,73
€ 3 565,59
Tarjous
Loppunut
Basso Gravel pyörä Palta B. Rival Xplr AXS Mx25 Phantom
€ 4 314,21
alkaen € 3 692,96
Tarjous
Loppunut

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-20%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 527,62
Tarjous
-16%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 019,49
Tarjous
-18%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 141,01
Tarjous
-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO