• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BASSO Basso Gravel pyörä Palta Grx 1X11 Mx25 Poseidon

Basso Gravel pyörä Palta Grx 1X11 Mx25 Poseidon
Kuvaus

Käsin rakennettu italialainen huippupyörä nopeutta rakastaville, jotka haluavat valloittaa mantereita

Jos olet nopeuden ystävä, joka haluaa sekä kilpailla, treenata että valloittaa mantereita samalla pyörällä, niin uusi Basso Palta II GRX 800 on selvä valinta. Mutta mihin kategoriaan se sitten kuuluu... gravel, cyclocross vai kenties seikkailunhaluiseen maantiepyöräilyyn? Keskustelu on avoin, mutta jos etsit käsityönä valmistettua italialaista hiilikuitukehikkoa, joka on sekä tyylikkäämpi että huomattavasti nopeampi kuin naapurin vanha oranssi romu, olet oikealla tiellä. Tämä on vikkelä ja äärimmäisen monipuolinen menopeli, jonka keskiössä on pitkät päivät satulassa tehokkuutta ja mukavuutta unohtamatta, edes karkeimmilla alustoilla. Korkealaatuisten materiaalien ja aggressiivisen gravel-geometrian ansiosta tämä nopea seikkailija on hämmästyttävän kestävä ja kykenee taltuttamaan kokonaisia maanosia tuhlaamatta arvokasta energiaasi.

Avain menestykseen!

  • Käsin rakennettu italialainen nopeuden ihme, hienostuneella geometrialla ja upeasti muotoilluilla linjoilla
  • Runko ja etuhaarukka korkealaatuisesta hiilikuidusta (High Modulus 3K Torayca HMCF T700-MR60) 
  • Huolella päivitetty geometria - Yläputki on hieman loivemmassa kulmassa ja sitä on pidennetty hiukan
  • Voimakas 1x-vaihteisto, jossa on 11 vaihdetta Shimanolta (GRX 800) laajalla välityksellä (42Tx11-42T)
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (RX810) tarjoavat voimakkaan jarrutusvoiman missä tahansa olosuhteissa
  • Laatuvaatimukset täyttävä italialainen pyöräsetti Microtechiltä (MX 25) ja 40mm levyiset renkaat Continentalilta (Terra Trail)
  • Selkeä ja tyylikäs ohjaamo Bassolta (Paradigma Integration System)
  • Hiilikuituinen satulaputki ja satula San Marcolta (Ground)
  • Päivitetty versio Basso’n uniikista 3B clamp -järjestelmästä, joka parantaa iskunvaimennusta
  • Valmis kantamaan jopa kolmea juomapulloa (tai muita valitsemiasi varusteita kiinnitettynä runkoon)

Käsin rakennettu hiilikuiturunko, jonka geometria tuo hymyn huulille

Päivitetty runko koostuu käsin rakennetusta hiilikuiturungosta (High Modulus 3K Torayca HMCF T700-MR60), joka tarjoaa erinomaisen vääntöjäykkyyden ja aggressiivisen gravel-geometrian. Tämä yhdistelmä takaa huippuluokan tehokkuuden ja luotettavan hallinnan suurissakin nopeuksissa. Hieman muutettu geometria on saanut yläputken loivempaan kulmaan, ja putkea on myös pidennetty (kaikki kulmat ja mitat löydät kuvista). Rungon aerodynamiikka on nyt entistäkin tehokkaampi, ja levyrajoitus on kasvanut 45mm:iin, muilta osin voittavaa kaavaa ei ole muutettu. Kokonaisuuden viimeistelee ainutlaatuisesti muotoiltu etuhaarukka, joka on valmistettu samasta korkealaatuisesta hiilikuidusta kuin runko. Yhdistettynä laadukkaaseen ohjaamoon, tämä tasapainoinen kokoonpano tarjoaa vakaan ajotuntuman ja nopean käsittelyn.

Tehokas 1x-vaihteisto antaa voimakasta suorituskykyä ja erinomaista luotettavuutta

Pyörän "moottorina" toimii Shimano GRX 800 -sarjan tehokas 1x-vaihteisto. Käytännössä se tarkoittaa 11 erittäin tehokasta vaihdetta, jotka eivät juurikaan aiheuta ongelmia ja tarjoavat nappituntuman. Laadukas suunnittelu ei tunne keskinkertaisuutta, ja sydämenä toimii robusti kampisetti yksittäisellä rataspyörällä (42T), joka on yhdistetty 11-portaiseen kasettiin (11-42T). Tämä tarjoaa laajan välityssuhteen keskittyen luotettavaan toimivuuteen. Kasetti on modernisti porrastettu, joten voit pitää korkean vauhdin erilaisissa maastoissa ja nousuissa.

Laadukas italialainen renkaiden setti rullaa saksalaisilla laatukumeilla

Pyörä rullaa luotettavalla italialaisella Microtechin (MX 25) pyöräsetillä, joka on varustettu Continentalin (Terra Trail) pitävillä kumeilla. Renkaiden leveys on 40mm, mutta uusi suunnittelu mahdollistaa jopa 45mm renkaiden käytön. Tämä takaa, että voit jatkaa ajamista vaikeissakin olosuhteissa, parantaen monipuolisuutta ja mukavuutta. Kun nopeus kasvaa, niin kasvaa myös jarrutustehon tarve. Siksi pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta, mikä vähentää huollon tarvetta ja takaat luotettavan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa.

Huippuluokan nopeuden ihme radikaaleille syklisteille, jotka inhoavat kompromisseja

Tämä on kiipeämisen haluinen ja mukava nopeuden ihme, jolla on upea reagointikyky, nopea kiihtyvyys ja luotettava suuntautuvuus. Se syrjäyttää kerskailevat kilpailijat niin aamiaisella, lounaalla kuin illallisellakin. Erinomaisesti rakennettu italialainen gravel-pyörä, jonka tehokas voimansiirto, nopea reagointikyky ja vaikuttava hallinta takaavat luotettavan suorituskyvyn, olipa kyse sitten päivittäisestä treenistä tai haasteellisista kestävyyskilpailuista maailmanlaajuisesti. Käsin rakennettu italialainen hiilikuituraketti siirtää jokaisen pedaalista lähtevän watin suoraan takapyörälle, jotta voit hallita kaikkia alustoja. Tai kuten Basso itse sanoo... Made to Race, Made to Win, Made to Last, Made by Basso #WeDoPalta

Mitä maailman pyöräilylehdistö sanoo Basso Palta II:sta?

  • Cyclist - "Nopeampi, reaktiivisempi, mukavampi ja monipuolisempi kuin edeltäjänsä."
  • Bikerumor.com -  "Basson uusi Palta II gravel-pyörä on kyvykkäämpi ja tasapainoisempi!""
  • Sixtypluscycling.com - "Uusi Basso Palta II on suurempi, nopeampi ja kyvykkäämpi maastossa, säilyttäen silti sen nopean maantieajotuntuman, joka teki siitä ainutlaatuisen alun perin."
YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0077782-3636
EAN-koodi-
TuotemerkkiBASSO
VäriPoseidon
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0077782
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaBasso Palta
MallisarjaBasso Gravelbikes
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.bassobikes.com/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaBasso Gravelbikes
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Basso Palta

-42%
Basso Gravel-pyörän runko Palta Phantom
€ 2 627,81
€ 1 527,62
Tarjous
Loppunut
-2%
Basso Gravel pyörä Palta B. Grx 600 Mx25 Phantom
€ 3 629,73
€ 3 565,59
Tarjous
Loppunut
Basso Gravel pyörä Palta B. Rival Xplr AXS Mx25 Phantom
€ 4 314,21
alkaen € 3 692,96
Tarjous
Loppunut
-14%
Basso Gravel pyörä Palta B. Rival Xplr AXS Mx25 Poseidon
€ 4 314,21
alkaen € 3 692,19
Tarjous
Loppunut

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-20%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 527,62
Tarjous
-16%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 019,49
Tarjous
-18%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 141,01
Tarjous
-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO