• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

Frappé FRAPPE FSD M800i

FRAPPE FSD M800i
Kuvaus

Ketterä pendelöijä, joka kuljettaa sinut nopeasti, sujuvasti ja mukavasti minne ikinä haluat mennä

Jos etsit sporttista kaupunkipyörää, jossa on moderni muotoilu, laadukas Frappe FSD M800i on selvä valinta. Tämä energinen kulkupeli, jossa on tyylikkäät suorat linjat, tarjoaa tehokkuutta, mukavuutta ja kattavaa hallintaa kaikissa liikennetilanteissa. Se on nopea, ketterä ja helposti hallittava sähköpyörä niille hetkille, kun kaipaat sitä pientä lisäpotkua ylämäkiin (täydellinen, jos olet hieman hengästynyt, mutta silti motivoitunut) tai jos haluat päivittäin taittaa pitkät matkat tuntematta itsesi vähääkään väsyneeksi, hengästyneeksi tai kuluneeksi. Se, että ehdit vaivatta jättää lapset päiväkotiin ja suoriutua kaikesta tarpeellisesta ennen töihin pääsyä (ilman, että hikoilet tai hengästyt vähääkään), on epäilemättä suuri plussa.

Avaimet menestykseen!

  • Laadukkaasti rakennettu ja tyylikäs urheilupyörä vaativille pendelöijille, jotka arvostavat käytännöllisyyttä
  • Erinomainen alumiinirunko (AL-6061) erittäin matalalla astinlaudalla ja sporttisella sekä mukavalla ajoasennolla
  • Urheilullinen sähkömoottori Sport Drive (M250S) tarjoaa runsaasti miellyttävää vääntömomenttia (60Nm)
  • Keskelle sijoitettu moottori varmistaa tasapainoisen ajokokemuksen dynaamisella vasteella
  • Tehokas akku (418Wh), keskeinen sijoittaminen takaa runsaasti miellyttävää toimintaetäisyyttä
  • Lähes pomminvarma voimansiirto 7 sujuvalla napavaihteella Shimanolta (Nexus)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200) takaavat vankan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa
  • Jykevät 28-tuumaiset renkaat, 50 mm levyisillä CST:n (Scalato Mondano) renkailla joissa on punktuurisuojaus
  • Korkeatasoinen varustus, joka sisältää luotettavia komponentteja helpottamaan arkeasi

Sporttinen alumiinirunko tarjoaa mukavan ajoasennon ja hyvän näkyvyyden

Rungon elegantti muotoilu koostuu urheilullisesta korkealuokkaisesta alumiinista sisäisillä kaapelivedoilla ja poikkeuksellisen matalalla astinlaudalla, mikä tekee pyörästä äärimmäisen ketterän kaupungin vilinässä. Runko on riittävän kestävä selviytymään kaikista kaupunkipendelöinnin tai seikkailunhaluisen arkipyöräilyn haasteista ja riittävän joustava vaimentamaan iskut ja värinät alustasta. Älykkäiden materiaalivalintojen ja nykyaikaisten valmistustekniikoiden ansiosta rungolla on vaikuttava torsiojäykkyys, mikä käytännössä tarkoittaa, että lihastesi voima yhdessä sähkömoottorin kanssa muutetaan tehokkaasti haluamaksesi nopeudeksi, kun poljet. Jokainen yksityiskohta on ansaitusti paikkansa löytänyt tässä tyylikkäästi suunnitellussa rungossa, ja kaikki komponentit ovat hienosti integroitu luoden tasapainoisen kokonaisuuden.

Tehokas ajoasento tarjoaa selkeän näkymän ympäröivään maailmaan

Pyörä mahdollistaa tehokkaan mutta mukavan ajoasennon, jossa on keskitytty nopeaan liikkuvuuteen, hyvään näkyvyyteen ja sutjakkaaseen etenemiseen. Sen melkein suora ohjaustanko on hiukan kallistettu antamaan käsillesi mukavan asennon, ja päissä on asennettu ergonomiset kahvat. Ohjausvarsi on kätevästi säädettävissä kulman suhteen, joten löydät helposti juuri sinulle sopivan ajoasennon. Satula on juuri sopivan levyinen ja lisäksi varustettu pehmeällä vaimennuksella, mikä parantaa ajomukavuutta huomattavasti.

Sähköavusteinen veto vaikuttavalla pohjaväännöllä yhteistyössä urheilullisen voimansiirron kanssa

Pyörän sydämessä on luotettava vetojärjestelmä urheilullisella keskimoottorilla Sport Drive (M250S), joka tässä neljännessä sukupolvessaan tarjoaa upean dynaamisen ajokokemuksen. Sähkömoottori on yhdistetty keskeisesti sijoitettuun akkuun, joka on täysin integroitu rungon viistoputkeen ja tarjoaa 418 Wh ympäristöystävällistä tehoa. Tämä antaa sinulle useita tunteja lisää voimaa sekä jaloille että keuhkoille sekä vaikuttavan toimintasäteen. Tehokasta sähkömoottoria ohjataan kolmella eri sensorilla, ja se tarjoaa kokonaisen 60Nm vääntömomentin, minkä ansiosta voit saavuttaa jopa 25 km/h nopeuden. Nopeammin pyöräily on tietenkin mahdollista, mutta siinä vaiheessa tarvitaan jo vanhan kunnon lihasvoimaa.

Väkevä moottori reagoi herkästi ja työskentelee saumattomasti lähes virheettömän voimansiirron kanssa, joka sisältää 7 kapseloitua ja lähes huoltovapaata napavaihdetta korkealaatuiselta Shimanolta (Nexus). Käytännössä tämä takaa luotettavan toiminnan, vähäisen huollon tarpeen ja vaihteiston, joka toimii yhtä hyvin jyrkissä nousuissa kuin pitkillä tasaisilla osuuksilla. Yhdistettynä energiseen sähkökäyttöön, tämä kätevä voimansiirto antaa edellytykset nautinnollisille kilometreille peräisin lisäpotkusta polkimissa. Koko vetolaite on lisäksi keskeisesti sijoitettu rungon alaosaan, mikä tarjoaa erinomaisen matalan painopisteen, ja tämä puolestaan tarjoaa ihastuttavan tasapainon ja ketterän käsittelyn. 

Ohjaustangossa on pieni kompakti näyttö, jota hallitaan helposti käytettävillä painikkeilla vivussa. Näyttö kertoo kaiken tarvittavan hetkellä, esimerkiksi nopeuden, matkan ja jäljellä olevan akun kapasiteetin. Pyörän keskeisesti sijoitettu ja helposti irrotettava akku ei ainoastaan anna virtaa sähkömoottorille, vaan myös voimakkaalle valaistukselle, varmistaen, että pysyt näkyvissä myös pimeän aikaan.

Moderni teknologia luo luotettavan tuntemuksen helposti käsiteltävästä voimasta

Huolimatta kaikista moderneista teknologioistaan, pyörä tuntuu erinomaisen helposti hallittavalta. Valitset vain yhden neljästä avustustasosta, ja sen jälkeen voit vain polkea eteenpäin, suurelta osin ansiosta huolellisesti kalibroidun anturin ja pätevän ohjelmiston, jotka hoitavat loput. Voit myös hyödyntää niin kutsuttua "kävelytilaa", jolloin voit käyttää sähköavustusta kävellessäsi pyörän rinnalla.

Renkaat, jotka tarjoavat hyvän pidon, sekä levyjarrut, jotka takaavat luotettavan jarrutustehon

Koko kokonaisuus pyörii tukevien renkaiden päällä, ja näiden 50 mm leveydellä olevien, hyvän pidon tarjoavien CST:n (Scalato Mondano) renkaiden ansiosta voit nauttia erinomaisesta rullaavuudesta ja korkeasta mukavuudesta kaikilla alustoilla. Sähköavustuksen ansiosta etenet jouhevasti korkealla nopeudella ilman vaivaa, ja se toimii yhtä hyvin jyrkissä nousuissa kuin nopeuttaessa punaisten valojen jälkeen. Kun on aika hidastaa, voit luottaa tehokkaisiin hydraulisiin levyjarruihin, jotka vastaavat pyörän nopeusvaroihin, tarjoten johdonmukaisen ja vahvan jarrutustehon säästä, pinnasta tai vuodenajasta riippumatta.

Varusteltu niillä komponenteilla ja varusteilla, jotka tekevät arjestasi helpompaa

Varustus on runsas, ja pyörä on varustettu tukevalla tavaratelineellä, kestävillä lokasuojilla, pyörintäsuojatulla ketjusuojalla, käytännöllisesti säädettävällä ohjaustangolla, tukevalla seisontatuella ja hyväksytyllä lukolla, mikä toivottavasti varmistaa, että uusi sähköpyöräsi pysyy turvassa. Tämä on viihdyttävä pyörä, joka muuttaa käsityksesi pyöräilystä ja pendelöinnistä ja auttaa jättämään auton kotiin uusien seikkailujen toivossa. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068961
EAN-koodi-
TuotemerkkiFrappé
VäriGloss Dark Blue
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
MallisarjaFrappé Sähköpyörät
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutfrappebikes.com/en-en
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäSport Drive
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
MallisarjaSähköpyörät från Frappé
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
90 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)418
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiSPORT DRIVE -laturi, 36V/2A, latausaika jopa 7,5 tuntia
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöSPORT DRIVE Grip pro display
Avustustasot1,2,3
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO