• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Sähköpyörä E-Horizon Tour 500 Hopea/Musta

Bergamont Sähköpyörä E-Horizon Tour 500 Hopea/Musta
Kuvaus

Täyttää kaikki korkeat vaatimukset, jotka kohdistuvat helposti hallittavaan huvikoneeseen

Tehokas ja hyvin varusteltu Bergamont E-Horizon Tour 500 Amsterdam on modernisti muotoiltu ja suunniteltu vastaamaan kaikkiin nykyaikaisen ihmisen sähköavusteiselle pyörälle asettamiin vaatimuksiin. Ergonomisen ajoasennon, mukavan satulan ja jousitetun etuhaarukan ansiosta kokemus on lähes taivaallisen mukava. Superketterä ja helppokäyttöinen huvikone on loistava valinta niille meistä, jotka arvostavat vaivatonta pyöräilyä sekä kaupungin sykkeessä että sen laidalla. 

Menestyksen avaimet!

  • Tyylikäs alumiinirunko (Ultra Lite AL-6061) esimerkillisen matalalla kynnyksellä helppoa käsittelyä varten
  • Jousitettu etuhaarukka SR Suntour (NEX E25), joka tarjoaa himmeän mukavuuden kaikilla alustoilla 
  • Tehokas sähkömoottori Boschin (Active Line Plus) tarjoilusta, dynaamisella ajotuntumalla ja 50 Nm vääntömomentilla
  • Tyylikkäästi integroitu 500 Wh akku Boschilta (PowerTube), joka takaa runsaan toimintasäteen
  • Luotettava ja käyttäjäystävällinen 9-vaihteinen voimansiirto Shimanolta (Alivio)
  • Säädettävä ohjainkannatin ja 15° taaksepäin kaareutuva ohjaustanko mahdollistavat täydellisen ajoasennon löytämisen
  • Laadukkaat Schwalbe (Energizer Active Plus) renkaat 47 mm leveydellä, alhaisella vierintävastuksella ja hyvällä pidolla
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200) takaavat johdonmukaisen jarrutustehon kaikissa olosuhteissa 
  • Mukavuussatula Selle Royalilta (Essenza) ja pehmeät kädensijat BGM:ltä (Comfort Ergo)
  • Varustettuna lokasuojilla, tavaratelineellä, seisontatukella, ketjusuojalla ja valaistuksella jo alusta alkaen

Tyylikäs alumiinirunko, esimerkillisen matala kynnys ja mukava ajoasento

Salaisuus piilee tyylikkään maalipinnan alla: robusti alumiinirunko (Ultra Lite AL-6061) esimerkillisen matalalla kynnyksellä mahdollistaa sujuvan, turvallisen ja tasapainoisen ajamisen, jossa poljintuntuma on ihanteellinen. Kaareva ohjaustanko pitää kädet luontaisessa asennossa ja tarjoaa selkeän näkyvyyden ympäristöön, ja säädettävän ohjainkannattimen avulla löydät aina juuri sinulle sopivan ajoasennon. 

Tehokas saksalainen sähkömoottori yhteistyössä erittäin luotettavan japanilaisen 1x-voimansiirron kanssa

Voima tulee Boschilta peräisin olevasta keskiasennetusta sähkömoottorista (Active Line Plus Gen. 3), yhdistettynä akkuun, joka lyhyesti kuvailtuna tarjoaa 500 Wh ympäristöystävällistä energiaa. Yhdessä ne takaavat vaikuttavan toimintasäteen ja runsaasti lisäenergiaa sekä jaloille että keuhkoille. Tyylikkäästi integroitu akku ei ainoastaan käytä tehokasta sähkömoottoria, vaan myös kirkasta LED-valaistusta, joka varmistaa näkyvyytesi pimeällä.

Koska koko voimansiirto ja tyylikkäästi integroitu akku on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan poikkeuksellisen matala painopiste, mikä takaa erinomaisen hallittavuuden kaikissa maastoissa. Yhdistelmä on vaikuttavan hiljainen ja tuottaa dynaamisen ajotuntuman lähes saumattomasti ja tehokkaasti.

Lisäksi selkeä Purion-näyttö viidellä eri toimintatilalla, Eco (+40%), Tour (+100%), Sport (180+%), Turbo (+270%), Walk Assist (-5 km/h), tarjoaa täydellisen hallinnan ja esittää kaiken tarvittavan tiedon. Sähkömoottori toimii yhteistyössä Shimanolta peräisin olevan 9-vaihteisen voimansiirron kanssa, joka tarjoaa luotettavaa toimintaa, laajan vaihteistoalueen ja kunnioitettavan nopeuden. Vaihteet vaihtuvat helposti käytettävillä kahvoilla, joten vaihtaminen on vaivatonta. 

Robustit pyöräsarjat ja jousitus, joka absorboi kaikki alustan epätasaisuudet

Kiitos Suntourin (NEX E25) jousitetun etuhaarukan, jossa on 63 mm iskunpituus, ja laadukkaiden renkaiden, joilla on runsas tilavuus, korkea mukavuus on taattu. Vakaat pyörät 47 mm leveillä Schwalbe (Energizer Active Plus) renkailla tarjoavat luotettavan pidon kaarteissa sekä vaikuttavan vierintäkyvyn ja nopean kiihdytyksen, jonka huomaat kun kiidät suorilla tai kiihdytät liikennevaloista. Koska se on suunniteltu korkeaa nopeutta silmällä pitäen, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka vähentävät huollon tarvetta ja takaavat voimakkaan jarrutustehon vuoden ympäri, säästä riippumatta.

Hyvin varusteltu ja mukava sähköpyörä, joka mahdollistaa auton jättämisen kotiin

Kokonaisvaikutelma syntyy usein yksityiskohdista, ja täydellinen ketjusuoja, vankat lokasuojat, vakaan tavaratelineen (Snapit 2.0), laadukkaan LED-valaistuksen, säädettävän ohjainkannattimen ja fiksusti sijoitetun seisontatuen ansiosta pyörä on sekä tyylikäs että käytännöllisesti monipuolinen. Tämä hyvin varusteltu ja miellyttävän mukava sähköpyörä mahdollistaa, että voit hyvällä omallatunnolla jättää auton kotiin, ja tekee työmatkoista huoleettomia ilman hikistä otsaa tai hengästynyttä oloa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072423-6157
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriSilver/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072423
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

-
Personointi-
TuotesarjaBergamont E-Horizon
Sukupuoli-
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli-
Paino (valmistajan mukaan)-
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/ua/en/
SähköpyöräKyllä
Sähköjärjestelmä-
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

-
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

-
Mallisarja-
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

-
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppi-
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

-
Kiekot
Etunapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
-
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
-
Moottorin äänitaso-
Sensorit-
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
-
Akku
Akku-
Akkutyyppi-
Akun sijainti-
Akkukapasiteetti (Wh)-
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturi-
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
Näyttö-
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont E-Horizon

-18%
BERGAMONT E-Horizon4 RT
€ 2 677,41
€ 2 201,25
Tarjous
Loppunut
-14%
BERGAMONT E-Horizon Premium Expert Lady
€ 4 859,81
€ 4 165,41
Tarjous
Bergamont Sähköpyörä E-Horizon 4 Rt Musta
€ 2 588,13
alkaen € 1 789,38
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO