• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ROCK MACHINE Rock Machine Crossride Int E500 Touring

Rock Machine Crossride Int E500 Touring
Kuvaus

Voimakas unelmapyörä, jossa on uskomattoman mukava poljintuntuma

Jos etsit sähköpyörää, jossa sekä kokonaisuus että jokainen pieni yksityiskohta välittävät laadun tunteen, Rock Machine Crossride INT e500 Touring on erinomainen valinta. Se on käytännöllisen monipuolinen pyörä, jossa on urbaani tunnelma ja tehokas voimansiirto, joka tarjoaa runsaasti voimaa ja aitoa ajamisen iloa - riippumatta siitä, paljonko wattia jaloissasi vielä on. Se on ihanteellinen pyörä sinulle, joka haluat nopean ja ketterän sähköpyörän, jossa on paljon mukavaa voimaa polkimissa ja joka vie sinut määränpäähäsi tehokkaasti ilman, että tarvitsee huolestua hikisestä saapumisesta tai hengästyksestä! Vankkojen renkaiden ansiosta, joilla on runsas tilavuus, ja joustavan etuhaarukan ansiosta pyörä liikkuu vaivattomasti niin kannoilla kuin korokkeilla, ja se tuntee olonsa kotoisaksi niin betoniviidakossa kuin mutkittelevilla metsäpoluilla... todellinen unelma meille vaativille työmatkalaisille!

Menestyksen avain!

  • Veistoksellinen alumiinirunko, jossa on erittäin matala kynnys ja tyylikkäästi integroidut komponentit
  • Joustava etuhaarukka RST:ltä (Blaze 29 TNL-F) 80 mm iskunpituudella ja lukitustoiminnolla
  • Shimanon kaikkein tehokkain sähkömoottori (STePS EP8) 85Nm, jossa on alan johtavaa dynamiikkaa
  • Tehokas 504Wh akku, joka on tyylikkäästi integroitu runkoon ja tarjoaa jopa 120 km toimintasäteen
  • Voimakas 10-vaihteinen voimansiirto, jossa on luotettava suorituskyky Shimanolta (Deore)
  • Shimanon hydrauliset levyjarrut (MT420), jotka vastaavat täysin pyörän nopeuspotentiaalia
  • Kestävät 29-tuumaiset renkaat 1,75" leveillä laadukkailla renkailla WTB:ltä (Riddler Comp)
  • Joustava satulaputki ONE1:ltä (SPS 405 Suspension), joka lisää mukavuutta
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka vähentää riskiä vaurioille rungossa kaatumisen yhteydessä
  • Vakiovarusteina lokasuojat, tavarateline, tukijalka ja valot

Veistoksellinen runko korkealaatuisesta alumiinista ja erinomaisella matalalla kynnyskorkeudella

Veistoksellinen runko on valmistettu uudistetusta alumiinista (AL-6061 T6 MONO Tube Unisex), jossa on selkeät linjat ja elegantisti integroitu akku sekä kätevä sisäinen kaapelireititys. Sen tasapainotettu geometria takaa mukavan ajoasennon ja samalla säilyttää koko ympäristön näkyvyyden liikenteessä. Rungon erinomainen matala kynnyskorkeus on paitsi käytännöllinen myös kaunis, ja se herättää vastustamattoman halun omistaa se. Runko ei ole vain kaunis vaan myös vahva, tarjoten korkean sivuttaisjäykkyyden, joka luo vakautta. Samanaikaisesti siinä on riittävästi joustavuutta, jotta voit nauttia mukavasta ajosta myös epätasaisilla pinnoilla.

Tehokas sähkökäyttö, huikea alavire ja loistava toimintamatka

Sydämenä toimii markkinoiden mahdollisesti paras voimansiirtojärjestelmä, Shimano STePS (EP8), joka yhdistää erittäin tehokkaan sähkömoottorin (85Nm) tehokkaaseen ja saumattomasti integroituun akkuun. Se tuottaa 504 Wh:n ympäristöystävällistä tehoa, mikä yhdessä tarjoaa vaikuttavan toimintamatkan (jopa 120 km ulkoisista olosuhteista riippuen) ja lisää potkua sekä jaloille että keuhkoille.

Impo...

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069123
EAN-koodi-
TuotemerkkiROCK MACHINE
VäriGlossradioactiveyellow/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusMaastopyöräily, Retkipyöräily
MallisarjaRock Machine Cross
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriGloss Radioactive Yellow/Black
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoAlloy Al-6061 T6 Custom MONO tubing, Smooth Welding, Cross Fun Geometry, Unisex 29er, SHIMANO STEPS DU hanger, 2nd Gen. Battery Integration, OLD 135x9, Disc Brake Post Mount, Fender&Kickstand Ready Dropout, Replaceable RD Hanger, Inner Cable Routing
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaRST Blaze 29 TNL-F, 1-1/8", Coil, QR Type, Lockout, 80mm travel
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

80 mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Vuosimalli2022
Kiekot
EtunapaSHIMANO TX HB-TX505, 32H, CENTER LOCK, QR Type
TakanapaSHIMANO TX FH-TX505-8, 32H, CENTER LOCK, M10x135mm, QR Type
EturengasWTB Riddler Comp, 29x1.75", Reflective Tape
TakarengasWTB Riddler Comp, 29x1.75", Reflective Tape
Renkaan koko47-622
VanteetWTB SX19, 32H
Voimansiirto
VaihdevivutSHIMANO DEORE SL-M4100-IR, 10-speed
TakavaihtajaSHIMANO DEORE RD-M5120 Shadow Plus
RataspakkaSHIMANO DEORE CS-M4100-10, 11-46T
Komponentit
EtujarruSHIMANO BL-M4100/BR-MT420, 180/180 rotor, hydraulic disc brake, metallic pads
TakajarruSHIMANO BL-M4100/BR-MT420, 180/180 rotor, hydraulic disc brake, metallic pads
OhjainlaakeriACROS AZX-251, Zero Stack, 1-1/8“, BlockLock
OhjaustankoONE1 Alloy, MTB AL-325BT, 6° upsweep, 9° backsweep, 25mm rise, 720mm, 31.8mm
OhjainkannatinONE1 Sport MAS-D61808 Alloy, 31.8xE65mm, ±15°
SatulatolppaONE1 Alloy, SPS 405 Suspension, 30.9x350mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Moottori
MoottoriSHIMANO STEPS EP800, 36V, 250W, 85Nm
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

120 km (ECO mode) w/EP8 range 20% up km
SähköjärjestelmäShimano
Akku
AkkuDARFON, 504 Wh, in-frame mount
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäinen
Akkukapasiteetti (Wh)504
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiDARFON 4A Smart Plus -laturi
Näyttö
NäyttöShimano SC-EM800;Clamp band
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatVelo VLG-1879D2, Ergo Grip
PolkimetMarwi SP-827 SANDBLOCK Non/slip pedal
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO