• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Rise H30 Mousegrey/Skyblue

Orbea Rise H30 Mousegrey/Skyblue
Kuvaus

Päihitä kertoimet ja tunne voiton tuoksu joka kerta, kun haastat naapurisi

Viihdyttävä huvilaite Obea Rise H30 on todella vaikuttava tasapainoltaan ja varmistaa, että niin ylä- kuin alamäessäkin suuntasi on oikea. Tämä MTB-pyörä antaa sinulle selvän edun, riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kestävyydestäsi... voit siis keskittyä kiriin sekä naapurisi että 25 vuotta nuorempien pyöräilijöiden ohi tuon melkeinpä naurettavan leveän hymyn kera, joka kasvoillesi leviää. Sydämessä on anteliaat joustomatkat 140/140mm progressiivisella kinematiikalla, mutta tämä upouusi malli on saanut lisäksi Obean Rider Synergy (RS) -sähkökäytön ja ohjelmiston, jotka keskittyvät sekä tehoon että toimintasäteeseen. Lopputuloksena on nopeampi, eloisampi ja kestävämpi eMTB, jolla on vaikuttava tasapaino ja luonnollinen ajotuntuma, ja se selviää sujuvasti kaikenlaisista pinnoista ja kaltevuuksista.

Menestyksen avain!

  • Täysjousitettu laadukkaasta alumiinista valmistettu runko (Rise Hydro) korkealaatuisella linkustolla
  • Marzocchin etuhaarukka (Bomber Z2) 140 mm joustomatkan ja lukituksen kanssa
  • FOXin takaiskunvaimennin (Float DPS Performance) 140 mm joustolla ja lukituksella
  • Shimanon tehokkain sähkömoottori (STePS EP8-RS) ainutlaatuisella dynamiikalla, joka tarjoaa luonnollisen tunteen pyöräilyssä
  • Tyylikkäästi integroitu akku (540Wh), joka takaa huomattavan toimintasäteen
  • Kuuluu Orbean RS-sarjaan (Rider Synergy) -sähkökäyttö ohjelmistolla, joka keskittyy sekä voimaan että toimintasäteeseen
  • Tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja luotettavalla toiminnalla Shimanolta (SLX/Deore)
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT410), jotka vastaavat ketteryyteen
  • Kulkee vakaasti 29-tuumaisilla, 2,4" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon)
  • Fizikin satula (Taiga S-alloy rail) sekä korkeudeltaan säädettävä satulaputki OC:lta (MC20 Mountain Control)

Skulpturaalinen alumiinirunko intensiiviseen maastopyöräilyyn

Skulpturaalinen runko koostuu uuden kehittämästä korkealaatuisesta alumiinista (Rise Hydro) modernilla polkugeometrialla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, mikä herättää vahvoja halun tunteita. Vaikuttavan torson jäykkyys yhdistettynä edistyneeseen linkustoon tarjoaa mukautuvaa iskunvaimennusta yhdessä aggressiivisen geometrian kanssa, joka keskittyy seikkailunhaluiseen maastopyöräilyyn. Sen huolellisesti muotoiltu runko ei ole ainoastaan visuaalisesti miellyttävä, vaan myös rakenteeltaan luja, tarjoten kattavan sivuttaisjäykkyyden, joka luo turvallisen perustan. Moderni linkusto, joka sallii jopa 140 mm joustoja, tarjoaa riittävästi joustavuutta nopeisiin ajoihin jopa kaikkein karkeimmilla alustoilla. Lopputulos on suora yhteys maahan miellyttävällä ja mukautuvalla kosketuksella yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon. Pyörä reagoi välittömästi, kun haluat nostaa vauhtia, ja mahdollistaa myös vaivattoman navigoinnin vaativissa polkuvalinnoissa. Runko on luonnollisesti varustettu tyylikkäästi integroidulla kaapelivedolla ja se on mukautettu läpimenoakseleille (BOOST), eli lisääntyneelle etu- ja takateljen leveydelle, mikä tarjoaa jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan poluilla.

Ensimmäisen luokan iskunvaimennus antaa sinulle täyden kontrollin poluilla

Laatutakuulla varustetut Marzocchi ja FOX huolehtivat ensiluokkaisesta iskunvaimennuksesta, joten olet hyvissä käsissä. Etuosassa on Bomber Z2 ja takana Float DPS Performance, ja näiden anteliiden joustomatkojen (140/140 mm) ja monipuolisten säätömahdollisuuksien ansiosta pyörä selättää kaikki epätasaisuudet ja mahdollistaa sinun ajaa täydessä hallinnassa riippumatta maastosta tai jyrkkyydestä. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavia, mikä laajentaa käyttöaluetta ja mahdollistaa nopean etenemisen kaikilla alustoilla sileästä asfaltista haastavampiin metsäpolkuihin. Kun polut muuttuvat vaativiksi, korkeussäädettävä satulaputki on lähes välttämätön, joten on selvää, että se on varustettu jo alusta alkaen OC:n dropper postilla (MC20 Mountain Control).

Tasapainoinen sähköavuste dynaamisella ajotuntumalla voimakkaan vaihteiston ansiosta

Sydämen toimii markkinoiden mahdollisesti paras käyttöjärjestelmä, Shimano STePS (EP8-RS), joka koostuu äärimmäisen tehokkaasta sähkömoottorista yhdistettynä voimakkaaseen ja täysin integroituun akkuun, joka lyhyesti sanottuna tarjoaa 540 Wh ympäristöystävällistä tehoa. Tämä antaa sinulle vaikuttavan toimintasäteen ja lisätehoa niin jalkoihin kuin keuhkoihinkin. Sekä tehokas akku että sähköavusteen älykäs ohjelmisto ovat Orbean omaa ainutlaatuista suunnittelua, RS (Rider Synergy) -nimellä. Käytännössä tässä keskitytään sekä voimaan että toimintasäteeseen, dynamiikkaan ja ajon mukavuuteen, kun taas sähköavusteen teho toimii "toisena viulistina".

Upean dynaaminen sähkömoottori toimii yhteistyössä 12 tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (SLX/Deore), ja kaikki toimii tehokkaasti ja tietenkin suoraan veiviakselille. Kokonaispaketti sijoitettuna rungon keskiosaan saavuttaa esimerkillisen matalan painopisteen, mikä takaa virheettömän ohjattavuuden jopa kaikkein haastavimmassa maastossa. Lisäksi neljä erilaista ajoasetusta (Off, Eco, Trail ja Boost) ja selkeä näyttö (E7000), joka antaa sinulle täyden hallinnan ja näyttää käytännössä kaiken tarvitsemasi tiedon.

Nopeat 29-tuumaiset renkaat kitkarenkailla ja hydrauliset levyjarrut

Kokonaisuus rullaa nopeasti 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30), jotka on varustettu 2,6" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon), jotka tarjoavat korkeaa mukavuutta ja erinomaista pitoa kaarteissa, ihanteellista sinulle, joka arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja suurta läpäisykykyä. Koska pyörä rakastaa kovaa vauhtia poluilla, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT410), jotka tarjoavat vahvan ja johdonmukaisen suorituskyvyn läpi vuoden, riippumatta siitä sataako, sataako lunta tai onko polut pölyisiä.

Kyllä, tämä on kimmoisa trail-monsteri, jolla on valtava voima polkimissa ja joka lentää esteiden yli vaivatta, oli kyse sitten kaatuneista puunrungoista tai kivistä. Se viihtyy parhaiten ulkona luonnossa, mutta sopii itse asiassa lähes mihin tahansa ympäristöön, täydellinen pyörä niille meistä, jotka haluavat nopean ja kestävän huvipyörän, joka tarjoaa paljon iloa ja samalla mahdollisuuden viedä pyöräilyn uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072345-I420
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMousegrey/Skyblue
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072345
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano SLX
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko66-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
60 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
40 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Latausaika3
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiOrbea Smart Charger (42V-4A)
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano E7000 switch unit for assist
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiVasen
LatausporttiEi
AvustustasotBoost, Eco, Trail
TalutusapuKyllä
Varusteet
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2022
  • 29" (tuumaa)

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Rise

-8%
Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Baobab Brown-Cosmic Brown
-20%
Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Metallic Mulberry-Black
-9%
Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Carbon Raw-Shark Grey
€ 7 637,41
€ 6 943,01
Tarjous
-7%
Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Metallic Mulberry-Black

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Rock Machine Sähkö Maastopyörä Blizzard Int E30-29
€ 3 867,81
alkaen € 2 975,01
Tarjous
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 887,03
Tarjous
-34%
Rock Machine MTB Blizz Int E40-29
€ 3 768,61
€ 2 479,01
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO