• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior EL MTB Exf 9019

Superior EL MTB Exf 9019
Kuvaus

Vaimennettu trail-monsteri, jossa vaikuttava dynaaminen voimansiirto

Jos etsit voimakasta eMTB:tä, jossa on dynaaminen voimansiirto ja anteliaat iskunpituudet, jotka takaavat oikean nopeuden riippumatta polkimissa jäljellä olevista wateista, Superior eXF 9019 on erinomainen valinta. Tämä on kimmoisa trail-monsteri, jolla on mahtava potku pedaaleissa ja joka etenee sujuvasti kaikkien esteiden yli. Vaikka se viihtyykin parhaiten luonnossa, se sopii loistavasti kaikkialle – täydellinen vaihtoehto, jos haluat nopean ja kestävän menopelin, joka tarjoaa poikkeuksellista liikkuvuutta kaikilla alustoilla. Tämä kiipeämisen ilo tarjoaa runsaasti hauskuutta ja voi viedä pyöräilynkokemuksesi aivan uudelle tasolle.

Menestyksen avaimet!

  • Vaimennettu alumiinirunko (Alu X6 Ultralite MTB Trail SUE03-EP8) vaikuttavalla linkityksellä
  • RockShoxin etujousitus (35 Silver TK) 140 mm iskunpituudella ja lukituksella
  • RockShoxin takajousitus (Deluxe Select Plus) 130 mm iskunpituudella ja kaukosäädöllä
  • Shimanon tehokkain sähkömoottori (STePS EP8) 85Nm teho ja poikkeuksellinen dynamiikka
  • Tyylikkäästi integroitu akku Darfonilta (630Wh), joka tarjoaa vaikuttavan toimintasäteen
  • Tehokas 1x-voimansiirto 12 vaihteella ja luotettava toimivuus Shimanolta (Deore)
  • Vahvat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT420) vastaavat hyvin nopeusresursseja
  • Pyörä on varustettu järeillä 29-tuumaisilla renkailla ja laadukkailla Schwalben renkailla (Nobby Nic Evo Super Trail)
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka suojaa runkoa vaurioilta tehokkaasti
  • ONE1:n dropper post (MT171), jonka ansiosta voit säätää satulan korkeutta nopeasti liikkeessä

Kuvanveistäjämäinen alumiinirunko intensiiviseen ajoon

Kuvanveistäjämäinen runko koostuu täysin uudelleen suunnitellusta korkealaatuisesta alumiinista (Alu X6 Ultralite), selkeillä linjoilla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, joka herättää hallitsematonta halua. Sen vaikuttavan kevyt ja kiertymätön rakenne, yhdistettynä edistykselliseen linkitykseen, tarjoaa mukautuvan vaimennuksen ja tarkan trail-geometrian, joka on suunniteltu seikkailulliseen maastopyöräilyyn. Sen taidokkaasti muotoiltu runko ei ole vain visuaalisesti miellyttävä, vaan myös robusti rakenne tarjoaa suurta sivuttaista jäykkyyttä, mikä luo luotettavan pohjan. Modernin linkityksen ansiosta, joka sallii 130 mm iskunpituuden, pyörä tarjoaa riittävästi joustavuutta nopeisiin ajoihin vaativillakin alustoilla. Lisäksi siinä on tyylikkäästi integroitu kaapelointi ja se on suunniteltu tukemaan BOOST-standardin mukaisia tappeja, jotka ovat erityisen leveät etu- ja takakelkkaa varten, mikä mahdollistaa navan pinnankiinnitysten välisen suuremman etäisyyden ja sitä kautta jäykemmät renkaat ja parannetun hallinnan.

Terävä iskunvaimennuskonfiguraatio takaa täydellisen hallinnan maastossa

Laadukkaista RockShox-komponenteista koostuva iskunvaimennusjärjestelmä pitää sinut hyvin suojattuna. Etupäässä on 35 Silver TK ja takana Deluxe Select Plus, ja anteliaille iskunpituuksille (140/130 mm) kiitos, pyörä nielee tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että voit aina ajaa täydellä hallinnalla riippumatta maastosta. Molempia iskunvaimentimia voidaan lisäksi lukita, mikä laajentaa käyttöaluetta ja mahdollistaa nopean ajon kaikenlaisilla pinnoilla. Kun maasto muuttuu haastavaksi, korkeuden säädettävä satulatolppa on välttämättömyys, joten on itsestään selvää, että pyörä on jo varustettu sellaisella ONE1:lta (MT171).

Tehokas sähkökäyttö, suuri vääntömomentti ja dynaaminen ajotunne

Sydämenä on markkinoiden mahdollisesti paras ajosysteemi, Shimano STePS (EP8), joka koostuu erittäin tehokkaasta sähkömoottorista (85 nm) yhdistettynä tehokkaaseen ja kokonaan integroituun akkuun, joka yksinkertaisesti tarjoaa 630 Wh ympäristöystävällistä energiaa. Yhdessä nämä tarjoavat sinulle vaikuttavan toimintasäteen ja runsaasti lisätehoa niin jalkoihin kuin keuhkoihinkin. Vaikuttava dynaaminen sähkömoottori toimii yhteistyössä 12 luotettavan vaihteen kanssa Shimanolta (Deore), ja kaikki tapahtuu tehokkaasti, hiljaisesti ja suoralla voimansiirrolla veiviakselille – tämä on ainoa oikea tapa, jos meiltä kysytään. Koska koko voimansiirto on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan myös esimerkillisen matala painopiste, jonka ansiosta hallinta on moitteetonta myös vaativimmassa maastossa. Lisäksi tarjolla on neljä eri ajotilaa (Off, Eco, Trail ja Boost) sekä selkeä näyttö, joka tarjoaa täyden kontrollin ja näyttää kaiken tarvittavan. 

Terävät levyjarrut ja nopeat 29-tuumaiset renkaat, jotka tarjoavat erinomaisen pidon

Koko rakennelma pyörii nopeilla 29-tuumaisilla renkailla, jotka on varustettu 2,6 tuuman leveillä laaturenkailla Schwalbelta (Nobby Nic Evo Super Trail), tarjoten vaikuttavaa mukavuutta ja erinomaista pitoa kurveissa – ihanteellista, jos arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja suurta liikkuvuutta. Ja koska se on suunniteltu nopeaan menoon, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakkaan ja tasaisen suorituskyvyn läpi vuoden, riippumatta siitä sataako, onko lumi maassa tai onko pölyistä ulkona.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069029
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Petrol/Chrome Silver
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaSuperior EXF 9019
MallisarjaSuperior eXF sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väriMATTE PETROL/CHROME SILVER
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaSuperior eXF sarja
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoAlu X6 Ultralite MTB Trail SUE03-EP8, Advanced e-MTB Geometry, Travel 130 mm, SHIMANO STEPS ready, Prepared to 630Wh integrated battery, 3D alloy one piece link, Alloy swingarm, SR dropout, Boost 12x148 mm, Inner cable routing, Dropped seat post ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaRockShox 35 Silver TK, Tapered, SoloAir, 15x110mm axle, 140mm travel
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
TakaiskunvaimenninRockShox Deluxe Select Plus, remote Lockout, external rebound, 2 position compression (Open/Lock), size 210x50mm ### Bushing body for RockShox
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Kiekot
EtunapaSHIMANO HB-MT410-B, 32H, CENTER LOCK, 15x110mm THRU Type AXLE
TakanapaSHIMANO FH-MT410-B, 32H, CENTER LOCK, 12x148mm THRU Type AXLE
PinnatSapim Leader, Stainless Black
VanteetStars J30D, 32H
EturengasSchwalbe Nobby Nic Evo Super Trail, 29x2.60", ADDIX Speedgrip
TakarengasSchwalbe Nobby Nic Evo Super Trail, 29x2.60", ADDIX Speedgrip
Renkaan koko67-622
Voimansiirto
VaihtajatSHIMANO DEORE SL-M6100-IR RapidFire Plus, 12-speed
TakavaihtajaSHIMANO DEORE RD-M6100 Shadow Plus
RataspakkaSHIMANO CS-M6100-12, 10-51T
Komponentit
EtujarruSHIMANO BL-M4100/BR-MT420, hydraulic disc brake
TakajarruSHIMANO BL-M4100/BR-MT420, hydraulic disc brake
OhjainlaakeriACROS AZX-1051, ICR, ZS56/28.6
ZS56/40, BlockLock 120°
OhjaustankoONE1 Alloy, MTB AL-320BT, 3° upsweep, 9° backsweep, 20mm rise, 780mm, 31.8mm
OhjainkannatinONE1 TDS-661 Alloy, 31.8mm, 0°
SatulatolppaONE1 Alloy, MT171, dropper post, 30.9mm
Kädensijat/tankonauhatONE1 VLG-1907D2 ### ONE1 VLG-1962-11D2, Lock-On
Moottori
MoottoriShimano STePS DU-EP8
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
AkkuDARFON, 36V, 630 Wh, frame mount
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Akkukapasiteetti (Wh)630
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiDARFON 4A Smart Plus -laturi
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano SC-EM800
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Rock Machine Sähkö Maastopyörä Blizzard Int E30-29
€ 3 867,81
alkaen € 2 975,01
Tarjous
-34%
Rock Machine MTB Blizz Int E40-29
€ 3 768,61
€ 2 479,01
Tarjous
-10%
BH Sähkömaastopyörä Atom 29 Musta/Punainen
€ 2 032,61
€ 1 828,14
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO