• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea MTB Wild Fss H10 Silver/Black

Orbea MTB Wild Fss H10 Silver/Black
Kuvaus

Huippuluokan enduro, joka antaa sinulle selvän edun haastatpa ketä tahansa 

Viihdyttävä Obea Wild FS H10 on todella vaikuttava tasapainoltaan ja takaa, että niin ylä- kuin alamäessäkin olet oikealla kurssilla. Tämä huippuluokan eMTB takaa selvän edun fyysisestä kunnostasi tai kuntoilutasostasi riippumatta... toisin sanoen, voit keskittyä ajamaan ohi niin naapuristasi kuin huomattavasti nuoremmista pyöräilijöistä sillä melkein naurettavan leveällä hymyllä, joka sinulle leviää huulillesi. Keskeisinä elementteinä ovat laadukas tekninen toteutus voimakkaan sähkömoottorin kera Boschin toimesta sekä anteliaat 160/160mm iskunpituudet progressiivisella kinematiikalla... lopputulos? Nopea, eläväinen ja erittäin kestävä enduro, jossa on vaikuttava tasapaino ja luonnollinen ajotuntuma, ja joka selvittää kaikenlaiset alustat ja kaltevuudet vaivattomasti. 

Menestyksen avain!

  • Täysjoustorunko laadukkaasta alumiinista (WILD Full Suspension), jossa on huippuluokan linkitys
  • FOXin etujousitus (38 Float Performance 160 Grip 3-Position) 160 mm iskunpituudella ja kauko-ohjattavalla lukituksella
  • FOXin takaiskunvaimennin (Float DPS Performance Trunnion 3-Position Evol LV), iskunpituudella 160 mm
  • Boschin voimakas sähkömoottori (Performance CX Cruise), joka tarjoaa upean luonnollisen ajokokemuksen
  • Tyylikkäästi integroitu 625Wh akku, joka on huomaamaton mutta tarjoaa silti vaikuttavan toimintamatkan
  • Vaikuttava 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja varmatoimisella Shimano (Deore/XT) välityksellä sekä laajalla alueella
  • Voimakkaat Shimano (Deore M6120) hydrauliset levyjarrut, jotka vastaavat nopeuteen mukisematta
  • DT Swiss (H-1900 Spline 30c TLR) vanteet, joissa Maxxisin (Minion DHF/Minion DHR II) renkaat
  • Block Lock - Ohjainlaakeri, joka suojaa runkoa estäen ohjaustangon kiertämisen kaatuessa
  • Siro ja selkeä ohjaamo, jossa OC1 alumiinia olevat ohjaustanko ja ohjainkannatin
  • Fizikin (Aidon) satula ja OC2:n (Dropper) korkeudensäädettävä satulatolppa, jossa on antelias iskunpituus

Veistoksellinen alumiinirunko intensiiviseen polkuajoon

Runko on hydroformattua alumiinia, jossa on moderni endurogeometria ja tyylikkäästi integroitu akku, joka herättää vahvaa halua. Vaikuttavan jäykkä rakenne edistyneellä linkityksellä tarjoaa mukautuvan jouston yhdistettynä aggressiiviseen geometriaan, joka keskittyy seikkailunhaluiseen ajamiseen rinteissä. Sen selkeä muotoilu ei ole vain elegantti, vaan myös robusti rakenne korkealla lateraalisella jäykkyydellä luo luotettavan pohjan, ja kiitos modernin linkityksen, joka mahdollistaa jopa 160 mm iskunpituuden, tarjoaa se tarpeeksi joustoa nopeisiin laskuihin myös vaikeakulkuisilla alustoilla. Lopputuloksena yhteys maahan, jossa on ihana joustavuus yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä vastaa välittömästi kun haluat kiihdyttää ja auttaa sinua käsittelemään vaativia reittivalintoja vaivattomasti. Rungossa on tietenkin tyylikkäästi integroidut kaapelit ja se on suunniteltu läpivientiakseleita (BOOST) varten, mikä tarkoittaa leveämpää etäisyyttä navan ekerinkiinnikkeiden välillä, mikä puolestaan tarjoaa jäykemmän pyörän ja parantaa hallintaa reiteillä. 

Huippuluokan jousitusasettelu tarjoaa sinulle maksimaalisen hallinnan rinteissä

Laadukkaan FOXin käsittelemä huippuluokan jousitus takaa, että olet hyvin suojattu. Etuosassa on 38 Float Performance 160 Grip 3-Position ja takana Float DPS Performance Trunnion 3-Position Evol LV, ja näiden yhdistelmän ansiosta runsaista säädöistä ja anteliaista iskunpituuksista (160/160 mm) pyörä nielee tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja takaa, että hallitset ajamisen kaikissa maastoissa ja kaltevuuksissa. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja mahdollistaa nopean ajon kaikentyyppisillä alustoilla aina sileästä asfaltista vaativiin metsäpolkuihin. Kun maasto muuttuu vaativammaksi, dropper-post on nykyään lähes välttämätön, joten tietenkin se on jo valmiiksi varustettuna korkeudensäädettävällä satulatolpalla OC2:lta (Dropper).

Huippuluokan saksalaisen sähkömoottorin tarjoama teho yhdistettynä tehokkaaseen japanilaiseen 1x-vaihteistoon

Saksalaisen Boschin toimittama moottori, tehokas Performance CX Cruise Gen4, tarjoaa vaikuttavaa suorituskykyä, joka yhdessä tyylikkäästi integroidun 625 Wh akun kanssa tarjoaa tunteja lisäapua ajoon (ja Range Boosterin kanssa voit saavuttaa jopa 1125 Wh). Koska akku, sähkömoottori ja koko voimansiirto on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan poikkeuksellisen matala painopiste, joka käytännössä tarjoaa moitteettoman hallinnan myös erittäin haastavassa maastossa.

Järjestelmä tarjoaa erinomaista potkua, mutta yhtä vaikuttava on moottorin ihailtavan joustava tunne, joka luo dynaamisen ajokokemuksen jokaisella polkaisulla. Se johtuu suurelta osin korkealaatuisista voimantunnistimista ja käytännössä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti, saat pehmeää ja hiljaista apua. Mutta kun poljet nopeammin ja ennen kaikkea voimakkaammin, saat huomattavasti voimakkaampaa tukea. Moottori vie sinut tehokkaasti ja nopeasti haluamaasi paikkaan, mutta voit toki vapaasti päättää, minkä tason avustusta kulloinkin haluat. 

Ihastuttava sähkömoottori toimii yhteistyössä 12 erittäin tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (Deore/XT) laajalla välityksellä (32Tx10-51T), ja kaikki toimii tehokkaasti suoraan kampiakselille. Moottori ja vaihteisto työskentelevät lähes saumattomassa harmoniassa tehokkaasti, äärimmäisen hiljaisesti ja tarjoavat lisäksi vaikuttavan kantaman. Päälle vielä 5 eri ajomoodia (Off, Eco, Tour, Sport ja Turbo) ja selkeä Kiox-näyttö, joka antaa sinulle täydellisen hallinnan ja näyttää kaiken tarpeellisen - voiko tämä enää parantua?

Huippuluokan 29-tuumaiset, pitoa tarjoavat renkaat ja tehokkaat levyjarrut 

Koko paketti pyörii nopeilla 29-tuumaisilla DT Swiss (H-1900 Spline 30c TLR) alumiinivanteilla, joissa on 2,6" leveät laadukkaat Maxxisin renkaat (Minion DHF/Minion DHR II), jotka tarjoavat korkean mukavuustason ja erinomaisen pidon kurveissa, mikä on täydellistä sinulle, joka arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja sujuvaa etenemistä. Koska pyörä viihtyy vauhdissa maastossa, siinä on tehokkaat Shimano (M6120) hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakkaan ja tasaisen suorituskyvyn läpi vuoden - olipa sää sitten sateinen, lumisateinen tai pölyinen.

Juuri niin, tämä on joustava endurohirviö, jonka pedaalit reagoivat mahtavasti ja joka suoriutuu vaivattomasti niin ylä- kuin alamäissä. Se viihtyy luonnollisesti ulkona puiden ja kivien keskellä, mutta toimii itse asiassa lähes missä tahansa. Täydellinen eMTB meille, jotka haluamme nopean ja kestävän hauskanpidon välineen, jolla on runsaasti mahdollisuuksia lystikkääseen menoon ja joka samalla tarjoaa kaiken tarvittavan pyöräilyn viemiseen aivan uusille tasoille.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072340-6157
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriSilver/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072340
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Personointi-
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

160 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

130 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko66-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Sensorit-
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
-
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

-
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)625
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiCompact Charger 2A (100-240V) Maailmanlaajuinen
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
Näyttö-
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiKeskellä
Latausportti-
AvustustasotEco, Off, Sport, Tour, Tour+, Turbo
Talutusapu-
Varusteet
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2022
  • 29" (tuumaa)

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Rock Machine Sähkö Maastopyörä Blizzard Int E30-29
€ 3 867,81
alkaen € 2 975,01
Tarjous
-34%
Rock Machine MTB Blizz Int E40-29
€ 3 768,61
€ 2 479,01
Tarjous
-10%
BH Sähkömaastopyörä Atom 29 Musta/Punainen
€ 2 032,61
€ 1 828,14
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO