• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Racer Orca M30Iteam Leo Orange-Black

Orbea Racer Orca M30Iteam Leo Orange-Black
Kuvaus

Ketterä metsäkone, joka suoriutuu esteettä yli rungoista ja kivistä

Virkistävä viihdepyörä Orbea Occam H20 LT rohkaisee sinua alamäkipoluilla ja antaa voimaa nousuihin, kaikkea pitkistä retkistä intensiivisiin iltalenkkeihin parhaiden ystäviesi kanssa. Perustan muodostaa ajanmukaisella trail-geometrialla varustettu alumiinirunko, luotettavat osat ja tasapainoisesti vaimennettu progressiivisella mekaniikalla. Tämä pyörä on nopea, ketterä ja kestävä, ja se on suunniteltu imponoimaan tasapainollaan ja jämäkkyydellään ajossa. Se selviää kaikenlaisista alustoista ja lähes kaikkien kaltevuuksien läpi vaivatta. Kyseessä on monipuolinen trail-pyörä, joka tarjoaa riittävästi iskunpituutta, jotta voit kokea todella mahtavia hetkiä. Se ei ehkä ole malliston lippulaiva, mutta sen korkealaatuiset komponentit takaavat, että pysyt liikkeessä vaikeassakin maastossa... ja kaiken tämän saat hinnalla, joka ei riko perheen säästöpossua.

Avain menestykseen!

  • Ketterä, eläväinen ja kestävä pyörä, jolla on vaikuttava tasapaino ja luotettava vankka tunne
  • Täysjousitettu kolminkertaisesti kevennetystä alumiinista valmistettu runko, joka on varustettu laadukkaalla linkistöllä
  • Etujousituksena Foxin (36 Float Performance 150 Grip 3-Position) 150 mm iskunpituudella ja lukolla
  • Takajousitus FOXilta (FLOAT X Performance 2-Position Evol LV) 150 mm iskunpituudella ja lukolla
  • Tehokas 1x-voimansiirto, 12 vaihteella ja vuoristo-olosuhteisiin soveltuvalla toiminnolla Shimanolta (SLX), tarjoten laajan vaihteiston
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6100), jotka vastaavat nopeuden tarpeisiin
  • Vannesarja alumiinista Race Facelta (AR 30c) ja renkaat Maxxisilta (Minion DHF/Dissector)
  • Selkeä ohjaamo, jossa sekä ohjaustanko että -kannatin ovat laadukasta alumiinia
  • Istuin Fizikilta (Taiga S-alloy) ja korkeussäädettävä satulatolppa OC:ltä (MC20 Mountain Control)

Veistoksellinen alumiinirunko valmiina intensiivisiin metsälenkkeihin

Veistoksellinen runko on valmistettu kolminkertaisesti kevennetystä alumiinista, modernilla trail-geometrialla, joka kykenee käsittelemään puhtaita endurokierroksia ja herättää kiihkeää omistamisen halua. Jäykkä rakenne yhdistettynä edistyneeseen linkistöön tarjoaa pehmeää vaimennusta yhdistettynä aggressiiviseen geometriaan, joka soveltuu kaikenlaiseen maastopyöräilyyn. Sen selkeästi muotoiltu runko ei ole vain tyylikäs vaan myös kestävä, tarjoten suuren sivuttaisjäykkyyden turvallisen perustan, sekä nykyaikaisen linkistön avulla riittävästi joustoa nopeisiin kierroksiin myös haastavilla alustoilla.

Lopputuloksena on mahtava maakosketus herkän tuntuman kera, tehokas voimansiirto, ja pyörä reagoi nopeasti kun haluat kasvattaa vauhtia. Samalla se mahdollistaa hankalien reittivalintojen sujuvan käsittelyn. Runossa on luonnollisesti tyylikäs integroitu kaapelinveto ja se on sovitettu läpiakseleille (BOOST), eli extra leveät etu- ja taka-akselit, jotka mahdollistavat laajemman etäisyyden ekerkiinnikkeiden välillä navassa, mikä puolestaan tuottaa jäykemmän pyörän ja paremman kontrollin poluilla.

Erinomainen jousituskokoonpano tarjoaa lisääntynyttä hallintaa haastavilla poluilla

Edessä on FOX 34 Float Performance 140 3-Position ja takana FOX FLOAT X Performance 2-Position Evol LV Custom Tune. Kiitos monipuolisten säätöjen ja anteliaden iskunpituksien 150/150 mm, pyörä imee tehokkaasti epätasaisuudet ja mahdollistaa täyden kontrollin riippumatta maastosta. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja mahdollistaa nopean etenemisen kaikenlaisilla alustoilla. Kun polut muuttuvat haastaviksi, korkeuden säädettävä satulatolppa on melkein välttämätön, joten se on itsestäänselvästi varustettu dropper postilla OC:ltä (MC20 Mountain Control).

Erityisen pätevä 1x-voimansiirto keskittyen tehokkuuteen ja nopeuteen

Alustan alla on Shimanolta (SLX) hankittu pätevä 1x-voimansiirto, joka tarjoaa vikasietoisen 12-vaihteisen ratkaisun, tarjoten luotettavia toimintoja ja sujuvaa käyttöä. Espanjalainen suunnittelu nousee yli tyypillisen keskitason tarjoten sydämenä kampisarjan yhdellä ketjupyörällä (32T) Race Facelta (Aeffect), yhdistettynä 12-osaan vaihteistoon (10-51T), tarjoten laajan vaihteiston painottaen luotettavaa tehokkuutta ja korkeaa nopeutta.

Jämerät 29-tuumaiset renkaat paksuilla renkailla ja hydraulisilla levyjarruilla

Kokonaisuus liikkuu jämerillä 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready) varustettuna 2,5/2,4" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Minion DHF/Dissector), jotka tarjoavat korkeaa mukavuutta ja erinomaista pitoa kurveissa, mikä on täydellistä niille, jotka arvostavat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa läpäisykykyä. Koska pyörä nauttii kovasta vauhdista poluilla, siinä on Shimanolta (M6100) hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat tehokasta ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden, riippumatta siitä, onko ulkona sateista, lumista tai pölyistä.

Joo, tämä on ketterä metsäkone, joka selviytyy esteettä yli rungoista ja kivistä. Pyörä haluaisi asua sellaisen luona, joka nauttii haastavasta trail-pyöräilystä tai hieman kevyemmästä endurosta. Täydellinen pyörä niille, jotka haluavat kestävän viihdepyörän, joka tarjoaa paljon hauskuutta ja samalla täyden potentiaalin viedä pyöräily kokonaan uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101594-M487
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriLEO ORANGE-BLACK
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101594
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Occam
MallisarjaOrbea Occam
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
MallisarjaOrbea Occam
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

150 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko63-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Occam

-10%
Orbea Racer Orca M30Iteam Infinity Green Carbon View
-10%
Orbea Racer Orca M30Iteam Metallic Mulberry-Black
€ 4 413,41
€ 3 967,01
Tarjous
-15%
Orbea Racer Orca M30Iteam Glitter Anthracite-Metallic Red
-17%
Orbea Racer Orca M30Iteam Pwr Leo Orange-Black
€ 2 975,01
€ 2 479,01
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-2%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 887,03
Tarjous
-2%
GT Trail maastopyörä Force CRB Elite Tan
€ 3 629,73
€ 3 566,35
Tarjous
-2%
GT Trail maastopyörä Force CRB Pro Tummanvihreä
€ 5 008,61
€ 4 924,99
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO