• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Maastopyörä Spark 900 Ultimate Evo AXS - 2022

Scott Maastopyörä Spark 900 Ultimate Evo AXS - 2022
Kuvaus

Nopea lippulaiva, joka rakastaa puskea läpi kivikkojen ja kantojen

Hullun nopea metsien ohjus Scott Spark 900 Ultimate EVO AXS varmistaa, että voit puskea läpi kaikenlaisilla alustoilla täydellä hallinnalla, ja lisäksi yhtä nopeasti kuin Nino Schurter ja hänen tallitoverinsa. Ainutlaatuisen rakenteensa ansiosta, jossa on täysin integroitu iskunvaimennin ja 130/120 mm iskunpituudet, se kyntää metsän läpi yllättävän helposti ja tehokkaasti. Toki, se ei ole aivan yhtä kevyt kuin pyörät RC-sarjassa, mutta se on silti erittäin kiipeilyhalukas ja lisäksi vielä pidonvarmempi alamäkiajoissa. Täydellinen pyörä meille, jotka rakastamme puskea eteenpäin hankalilla metsäpoluilla täydellä hallinnalla ja se toimittaa lisäksi sekä ylämäessä, alamäessä että tasaisella maastolla. Uskomattoman viihdyttävä metsäkone meille, jotka rakastamme nopeutta ja vaadimme, että eturengas pitää otteen myös, kun radat muuttuvat teknisesti haastavammiksi. Täysin integroitu iskunvaimennin? Tehokas yksipistekiinnitys jousituksella, joka tarjoaa alansa johtavaa kinetiikkaa? Ohjaamo, jossa on täysin integroitu kaapelin veto? Tilaa kahdelle vesipullolle etukolmiossa? Tarkista, tarkista, tarkista ja tietenkin tarkista!

Avain menestykseen!

  • Kilpailuvalmis endorfiinikone, jossa on terävä hiilikuiturunko sekä DNA, joka juontaa juurensa useista maailmanmestareista
  • Hiilikuiturunko (Spark Carbon HMX SL) täysin integroidulla iskunvaimentimella ja yksipistekiinnityksellä 
  • Luokkansa sulavin täysjoustorunko, jossa on 130/120mm iskunpituus ja kokonaispaino 1.870 grammaa, iskunvaimennin mukaan lukien
  • Huippuluokan ilmaiskunvaimentimet FOXilta, joita ohjaa Scottin oma TwinLock
  • Mahdollistaa helpon pääsyn säätöihin ilmanpaineelle, paluulle, kompressiolle & SAGille iskunvaimentimessa
  • Äärimmäisen voimakas 1x-vaihteisto, jossa on 12 elektronisesti ohjattua vaihdetta laatumerkiltä SRAM (XX1 Eagle AXS)
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut Trickstuffilta (Piccola HD Carbon), jotka on täysin mukautettu nopeusresursseihin 
  • Mestarillinen pyöräsetti hiilikuituvanteilla Syncrosilta (Silverton 1.0S), jotka vakuuttavat kaikilla tasoilla
  • Pidonvarmat laadukkaat renkaat Schwalbelta (Wicked Will 29x2.4"), jotka ovat valmiita ajettaviksi tubeless
  • Dropper Post FOXilta (Transfer Factory Dropper Post Kashima), jota ohjataan TwinLock-vivulla
  • Kilpailuvalmiit komponentit Syncrosilta jo alusta lähtien

Hiilikuidun mestariteos yksipistekiinnityksellä ja modernilla trailgeometrialla 

Ei hituakaan ylimielisesti nojautuu tämä nopea metsäkone itseluottavasti korkealaatuiseen hiilikuiturunkoonsa (HMX SL), joka painaa hullun kevyet 1.870 grammaa, iskunvaimennin mukaan lukien. Voimakas alarunko (stiffness zone), jossa keskitytään vahvuuteen ja kiertymän jäykkyyteen yhdistettynä yläruntoon (lightweight zone), jossa keskitytään painon minimoimiseen menettämättä rungon rakenteellista vahvuutta, on jo osoittautunut voittavaksi konseptiksi. Ja se ei ehkä ole niin yllättävää, kun tämä aivan uusi runko on saanut inspiraationsa edeltäjästä, jonka geometria on voittanut enemmän MM- ja olympiamitaleja kuin mikään muu XC-pyörä maailmanhistoriassa.

Takakolmio on ilman nivelten ripustusta navan kiinnityskohdassa, mikä säästää paljon painoa, ja ylemmät ketjuvartet flexaavat korkeintaan 7 mm jopa kun iskunvaimennin työskentelee täysillä. Uskomattoman tehokkaan kinetiikan ja tasapainotettujen iskunpituuksien yhdistelmä luo sulavan ohjattavuuden, alan johtavan voimansiirron ja tekee sinusta nopean myös todella haastavassa maastossa. Menestyksekkään geometrian perustukset rakentuvat hieman alle 66° etuhaarukan kulmassa yhdistettynä noin 76° satulaputken kulmaan ja 43.75 cm pituisiin ketjuvarteen. Älykäs yksityiskohta on, että voit säätää etuhaarukan kulmaa 0.6 astetta ilman, että tarvitset purkaa ohjaustankoa, ohjainlaakeria, etuhaarukkaa jne.

Laadukas iskunvaimennus varmistaa, että olet aina valmis kohtaamiseen

Edessä on tarkka ilmahaarukka FOXilta (34 Float Factory Air / Kashima FIT4) ja takana iskunvaimentimen hoitaa myös FOX (NUDE 5T Factory EVOL Trunnion), iskunvaimentimet tarjoavat 130/120 mm iskunpituuden ja voit helposti säätää sekä ilmanpainetta, paluuta, kompressiota että SAGia. Molempia iskunvaimentimia ohjaa Scottin nerokas TwinLock, joka yksinkertaisesti selitettynä on monitoimivipu, joka antaa sinulle samanaikaisen hallinnan molemmista iskunvaimentimista ja myös dropper postistasi samalla säätimellä. Valitset vain yhden kolmesta kiinteästä asetuksesta (Lukitus - Vetopidon Hallinta - Alasajo), mikä tarjoaa sinulle laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti sekä töyssyisillä metsäpoluilla että tiiviisti pakatuilla sorateillä. Uskomattoman kätevä järjestelmä, joka tekee pyörästä vaikuttavan helposti käsiteltävän ja salamannopeasti mukautettavan radan eri osiin.

Tyylikkäästi integroitu iskunvaimennin tarjoaa sinulle joukon erilaisia etuja

Takaiskunvaimennin on tyylikkäästi integroitu runkoon, mikä tarjoaa tietenkin uskomattoman puhtaan muotoilun, mutta luo myös matalan painopisteen ja varmistaa lisäksi, että iskunvaimennin ei käytännössä koskaan likaannu. Integrointi mahdollistaa myös, että pyörän kampiosaa voidaan tehdä jäykemmäksi ja siten saada tehokkaampi voimansiirto. Ja että Scott on onnistunut tekemään sen säilyttäen samalla helpon pääsyn iskunvaimentimen säätöihin (jotta voit helposti säätää sekä ilmanpainetta, paluuta, kompressiota) pidämme melkoisena bonuksena. Lisää vielä ulkoinen indikaattori iskunvaimentimen SAGin säädölle (helposti saavutettavissa erillisestä luukusta, joka on suojattu kumisella peitelevyllä) ja sinulla on selvä voittaja!

Kilpailuvalmis 1x-vaihteisto, jossa on 12 vaihdetta ja lähes ongelmaton toiminta

Yksilöllisen iskunvaimennuksen ja alan johtavan hiilikuiturungon lisäksi sillä on voimakas sähköinen vaihteisto, jossa on 12 vaihdetta SRAMilta (XX1 Eagle AXS), joka toimittaa kilpailuvalmiin suorituskyvyn modernin 1x-vaihteiston muodossa, jossa on ongelmaton toiminta ja hullun laaja alue (32Tx10-52T). Vaihteisto ohjataan erittäin kapeasta ohjaamosta, jossa on sekä ohjaustanko että ohjainkannatin Syncrosilta, joissa on täysin integroitu kaapelinveto ja vaikuttava yhteensopivuus erilaisille lisävarusteille Syncrosilta, Garminilta ja GoPro:lta (tietokoneet, GPS:t, valot, kamerat jne). Vaihteiston ketjulinja 55 mm mahdollistaa, että voit ajaa erittäin leveillä renkailla ja asentaa myös 40-hampaisen ketjupyörän eteen (jos joku muu kuin Nino pystyy hyödyntämään tuota välitystä). Myös muut komponentit ovat todella korkeatasoisia ja pyörässä on tasapainoinen sekoitus laitteita, jotka on suoraan hankittu FOXin, SRAMin, Trickstuffin ja Syncrosin ylinnä hyllyiltä.

Terävät pyöräsetit, pidonvarmat renkaat sekä voimakkaat levyjarrut 

Terävät pyöräsetit hiilikuituvanteilla Syncrosilta (Silverton 1.0S), jotka pyörivät nopealiikkeisissä laaturenkaissa Schwalbelta (Wicked Will), nämä pidonvarmat 29-tuumaiset 2.4" leveydellä tunnetaan luotettavasta rullauksestaan ja alansa johtavasta pidosta kurveissa. Ja koska Spark rakastaa korkeita nopeuksia, siihen on varustettu voimakkailla hydraulisilla levyjarruilla, joissa on 4-mäntäiset satulat Trickstuffilta (Piccola HD Carbon), jotka sopivat nopeusresursseihin ja varmistavat tehokkaan jarrutustehon ympäri vuoden, lisäksi riippumatta siitä, onko rata mutainen, sateinen tai loskainen. Jos arvostat voimakasta iskunvaimennusta, tehokasta voimansiirtoa ja leikkisää ajoiloa, olet täysin oikealla polulla. Jos sinulla on lisäksi korkeat tavoitteet ja joskus haluat vetää johtajan paidan päällesi, tämä on täydellinen trail-pyörä sinulle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068303-0722
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0068303
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaScott Spark
MallisarjaScott Spark
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)10.8 kg (Tubeless-kokoonpano)
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaSRAM Eagle AXS
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM Eagle AXS
MallisarjaScott Spark
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

130 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

120 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Scott Spark

-3%
Scott Maastopyörä Spark 950 - 2022
€ 2 975,01
€ 2 875,81
Tarjous
Scott Maastopyörä Spark 960 - 2022 Punainen
€ 3 570,21
alkaen € 2 479,01
Tarjous
-31%
Scott Maastopyörä Spark 970 - 2022 Oranssi
€ 3 173,41
€ 2 181,41
Tarjous
-16%
Scott Maastopyörä Spark 920 - 2022
€ 4 264,61
€ 3 570,21
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-9%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-23%
Orbea Trail MTB Occam H30 White Chic- Shadow Coral (Gloss)
-1%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 897,15
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO