• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Jäykkäperäinen maastopyörä XP 969 Matta Musta/Kromi/Team Punainen

Superior Jäykkäperäinen maastopyörä XP 969 Matta Musta/Kromi/Team Punainen
Kuvaus

Kilpailuvalmis hardtail, jolla on vertaansa vailla oleva nopeus ja ketterä kilpailufiilis 

Jos etsit taitavaa hardtailia vahvalla kilpailutuntumalla, suursuosikki Superior XP 969 on selvä valinta. Erittäin hinta-laatusuhteeltaan loistava hiilikuitupyörä, jossa on nopeat 29-tuumaiset renkaat ja pätevä jousitus. Tämä pyörä rakastaa vauhtia ja ei kaihda haasteita. Olitpa sitten viihtymässä tasaisilla XC-poluilla, haastamassa mutkittelevia metsäreittejä tai laskemassa jyrkänteitä bikeparkissa, se tarjoaa huippunopeuden kaikkialla! Kyllä, tämä on mielettömän nopea hardtail, joka tekee haastavien tilanteiden navigoinnista uskomattoman helppoa, ja jokaista yksityiskohtaa on mietitty huolella.

Menestyksen avaimet!

  • Kilpailuun valmis hiilikuiturunko (Carbon MTB Race Pro Mid Modulus) kevyellä painolla ja erinomaisella voimansiirrolla
  • Terävä ilkamagaffeli RockShoxilta (SID SL Select RL R) 100mm iskunpituudella ja kaukosäädöllä varustetulla lukituksella
  • Tehokas 12-vaihteinen voimansiirto yksittäisellä eturattaalla Shimanolta (SLX) ja laajalla välityssuhdevalikoimalla
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Deore), jotka vastaavat nopeuden tarpeisiin
  • Korkealaatuinen DT Swissin pyöräsarja (X 1900 Spline DB25), joka kestää kovaa käyttöä
  • Pitovaikutteiset 29-tuumaiset renkaat Schwalbeltä (Racing Ray/Racing Ralph) 2.25" leveydellä ja alhaisella vierintävastuksella
  • Alumiinista ja hiilikuidusta valmistetut ONE1:n komponentit, jotka on suunniteltu kestämään kovia olosuhteita
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka estää tehokkaasti ikävät vauriot rungossa

Kilpailuun valmis hiilikuiturunko ketterällä vasteella ja huomattavalla kapasiteetilla

Kehyksenä toimii kilpailuissa testattu runko, joka on kokonaan hiilikuitua (Carbon MTB Race Pro Mid Modulus) ja tarjoaa vaikuttavan voimansiirron. Se perustuu huippumalliin, mutta tässä versiossa on hieman suurempi paino. Uskomattoman kevyt Team-versio on valmistettu High Modulus hiilikuidusta ja painaa vain hieman yli 900 grammaa, kun taas tässä versiossa käytetty vähemmän kevyt Mid Modulus hiilikuitu lisää painoa noin 250 grammalla. Niinpä saat uskomattoman kevyen ja erittäin jäykän rungon, joka on itse asiassa kestävämpi kuin sen kalliimmat sisaret.

Runko on suunniteltu lyhyillä ketjuvaihtajilla ja optimaalisilla kulmilla, mikä yhdessä takaavat aina nopean kiihtyvyyden, oikean suuntavakauden, ketterän reaktion ja ennen kaikkea hauskan leikkisyyden. Runkoon on integroitu kaapelireititys, ja se on myös valmis läpiakseleille (BOOST), eli ekstra leveille etu- ja taka-akseleille, jotka mahdollistavat suuremman etäisyyden ekerien kiinnityspisteisiin navassa. Tämä parantaa pyörän jäykkyyttä ja kontrollia.

Legendaarinen pyörä, jonka kapasiteettiin kannattaa investoida

Jo alkuperäisessä asussaan myyttinen 969 selviää useimmista tehtävistä, mutta se tarjoaa myös vankan pohjan tuleville päivityksille... ei olekaan yllättävää, että tämä on yksi myydyimmistä malleistamme, ja se todella tarjoaa vertaansa vailla olevan kombinaation kun vertaillaan ominaisuuksia, painoa ja hintaa. Erinomainen pyörä, joka tarjoaa sen ihanan tunteen suuresta kapasiteetista, täydellinen niille, jotka haluavat viedä pyöräilyn seuraavalle tasolle, tai niille, jotka haluavat suoraan huipulle ohittamalla ensipyörän, josta kasvetaan ulos.

Ilmahaarukka, joka selviytyy kaikesta sileistä sorateistä vaativaan metsäpyöräilyyn

Edessä olevaa joustoa hallitsee laadukas ilmahaarukka RockShoxilta (Recon Silver RL R), jossa on kauko-ohjattava lukitus (voit lukita haarukan ohjaustangosta) ja 100 mm iskupituus. Tämän varusteiston ansiosta voit ajaa lähes yhtä nopeasti sileillä sorateillä kuin paljon vaativammissa maastoissa. Toisin sanoen voit mennä täysiä tasaisella, mutta olet nopea myös teknisissä osioissa.

Huimaavan alhainen kokonaispaino ja tehokas 1x-vaihteisto, jossa on korkea tarkkuus

Uskomattomia nopeuksia saavutetaan tehoakkaan 12-nopeuksisen vaihteiston avulla Shimanolta (SLX), joka tarjoaa tarkan ja luotettavan toiminnan. Kun vastukset kasvavat, nykyaikainen välityssuhde (34-hampainen yksittäiskiekko yhdistettynä 10-51T kasettiin) yhdessä pyörän alhaisen painon kanssa varmistaa, että se täyttää korkeat odotukset. 

Tehokkaat levyjarrut ja nopeat 29-tuumaiset, jotka pitävät mutkissa 

Kaikki pyörii kestävien 29-tuumaisen DT Swissin (X 1900 Spline DB25) pyöriä nopeilla laaturenkailla Schwalbeltä (Racing Ray/Racing Ralph), 2.25" leveydellä, jotka tarjoavat luotettavan suuntavakauden, oikean pidon mutkissa ja tietenkin erinomaisen rullauksen. Mitä nopeampi olet, sitä suuremmat vaatimukset asetat jarruillesi, siksi tämä malli on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla laatumerkiltä Shimano (Deore), jotka vastaavat nopeusvaatimuksiin ja tarjoavat voimakasta suorituskykyä läpi vuoden - olipa sää mikä tahansa. Jos haluat hallita kaiken aina sileistä sorateistä vaativaan metsäpolkuun ja haluat ohittaa sekä naapurin että kaikki tallitoverit, olet löytänyt oikean pyörän. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068983-D179
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Black/Chrome/Team Red
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0068983
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaSuperior XP 969
MallisarjaSuperior XP sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano SLX
MallisarjaSuperior XP sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

100 mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko57-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO