• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Maastopyörä Lynx Race Lt 6.5 Oranssi-Musta-Musta

BH Maastopyörä Lynx Race Lt 6.5 Oranssi-Musta-Musta
Kuvaus

Ensiluokkainen vauhtikone, joka nostaa pyöräilysi uudelle tasolle!

Haluatko ajaa samalla rungolla kuin David Velero ja kaikki muut BH Coloma Teamin pyöräilijät? Olet tullut oikeaan paikkaan! Täysjousitettu BH Lynx Race LT 6.5 on nopea vauhtikone, jossa on 120/100 mm joustomatka ja uskomattoman mukava tuntuma, suunniteltu meille, jotka rakastamme ajaa kovaa ja haluamme haastaa kaiken ja kaikki. Temperamenttinen espanjalainen kilpahevonen, jossa on nopea kisakokemus, varmistaa, että kiidät poluilla eteenpäin, täydellinen kunnianhimoisille pyöräilijöille, jotka asettavat korkeat vaatimukset varusteilleen eivätkä koskaan tyydy kompromisseihin. Tämä on aggressiivinen XC/XM-ohjus, jossa on ensiluokkainen hiilikuiturunko ja erittäin luotettava spesifikaatio, jolla on potentiaalia nostaa pyöräilysi kansainväliselle tasolle. 

Avaimen menestykseen!

  • Kevyt vauhtikone, jossa on sama kilpapyörän geometria kuin David Valerolla ja BH Coloma Teamilla
  • Täysjousitettu, ensiluokkaisesta hiilikuidusta (Lynx Race Carbon) valmistettu runko, jolla on vakuuttava kinematiikka
  • Lyhyet takahaarukat (430 mm) ja edistyksellinen kilpapyörän geometria, jossa ohjauskulma on 67/68 astetta
  • Ensiluokkaiset FOX-jousitukset, joissa on 120/100 mm joustomatkat, soveltuvat XC/XM
  • Tehokas 1x-voimansiirto 12 vaihteella Shimanolta (Deore/XT), joka toimii erittäin harvoin
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6000), jotka vastaavat vauhtiresursseja
  • Robusti Race Face -kiekko (Aeffect TLR), jossa on 27 mm leveät alumiinivanteet
  • Tempoon sopivat laaturenkaat Maxxisilta (Ardent EXO/ Ikon EXO), leveys 2.25"
  • Fiksu BlockLock-systeemi, joka minimoi rungon ja haarukan vaurioitumisen riskin
  • Ohjaat koko rakennelmaa linjakkailla BH:n ohjaamoilla, joissa on siisti kaapeliveto
  • Yhteensopiva FIT-järjestelmän kanssa (ei sisälly) - Piilotettuna ohjainputkeen voit sijoittaa tärkeimmät työkalut 

Täysjousitettu runko nopealla kilpapyörän geometrialla ja maagisella split pivot -linkkauksella 

Koko luomus perustuu ensiluokkaisesta hiilikuidusta (Lynx Race Carbon) valmistettuun täysjousitukseen, ja kuten kaikki BH:n kilpapyörät, siinä käytetään HCIM (Hollow Core Internal Moulding) -tekniikkaa, mikä mahdollistaa huippukonstruktion, jossa paino on pidetty minimissä. Tämä tehokas rakennelma omaa aggressiivisen kilpapyörän geometrian ja kiertojäykkyyden, joka takaa vaikuttavan voimansiirron, mikä yhdistettynä esimerkillisen alhaiseen painopisteeseen antaa vaikuttavan vakavuuden myös erittäin suurilla nopeuksilla. Tämä on sama kilpapyörän geometria, jota käyttää David Valero ja BH Coloma Teamin pyöräilijät.

Tämä hieman maaginen linkkaus, Split Pivot System, tarjoaa jousitukselle ripustuksen, joka tuottaa progressiivisen kinematiikan ja todella vaikuttaa kaikilla osa-alueilla. Tuloksena on uskomaton maantuntuma, jossa on äärimmäisen mukava tuntuma yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon. Pyörä reagoi nopeasti, kun haluat lisätä vauhtia, ja samalla se varmistaa, että voit hallita vaikeita reittivalintoja hämmästyttävän helposti. Ja yhdistelmä tasapainotettuja joustomatkoja (voit ajaa sekä 100 että 120 mm) luo sulavan ohjattavuuden ja tekee sinusta tehokkaan polkemaan myös vähemmän haastavassa maastossa. Täysjousitettu runko on epäilemättä toimiva ja tarjoaa hienosäädetyn tasapainon jäykkyyden ja vahvuuden välillä, mikä tekee siitä sekä ketterän, tehokkaan että aggressiivisen.

Runko on elegantisti integroitu kaapelivedolla ja on tietenkin sovitettu läpiakseleille (BOOST), eli ekstra leveä etu- ja taka-akseli, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden pinnan kiinnityksille navassa, mikä puolestaan tuottaa jäykemmän kiekon maksimaalista hallintaa varten. 

Ensiluokkaiset jousitukset, jotka varmistavat, että voit ajaa nopeasti

Edessä on FOX:n ilmajousi (Fox 34SC Performance) ja myös takana jousitus hoituu FOX:n (DPS Evol Performance) toimesta. Jousituksissa on 120/100 mm joustomatkat ja molemmissa jousituksissa on runsaasti säätömahdollisuuksia, joten voit helposti säätää pyörän juuri omien tarpeidesi mukaan. Ne ovat tietenkin varustettu lukituksella, jota ohjataan helposti hallittavilla säädöillä, mikä yksinkertaistetusti antaa sinulle laajemmat käyttömahdollisuudet ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti sekä kuoppaisilla metsäpoluilla että kovapintaisilla sorateillä. Helppokäyttöinen ja näppärä kokoonpano, joka tekee pyörästä täysin mukautettavissa sen hetkisten olosuhteiden mukaan. 

Nykyiset teknisesti haastavat radat (sekä XC että Marathon) ovat usein niin teknisesti vaativia, että joskus on hyödyllistä ajaa säädettävällä satulatolpalla. Ja tietysti tämä pyörä voidaan varustaa Dropper Postilla (ei sisälly), mikä käytännössä antaa sinulle paljon lisämanööveritilaa, sillä voit laskea satulan nopeasti alas ja pitää sen poissa tieltä, kun ohjaat hallitusti laskuissa eteenpäin.

Tyylikäs ohjaamo ja tehokas 1x-voimansiirto, joka toimii erittäin harvoin

Moottorin alla on tehokas 1x-voimansiirto, joka on valittu Shimanon ylähyllyiltä (Deore/XT), lyhyesti sanottuna tässä on 12 mekaanisesti ohjattua vaihdetta, jotka toimivat erittäin harvoin ja osallistuvat ilomielin paikallisiin mestaruuskilpailuihisi ja SM-kilpailuihin. Espanja laisessa huipputason suunnittelussa keskinkertaisia osia ei hyväksytä, ja luomuksen sydämenä on kampisarja, jossa on yksi eturatas, yhdistettynä 12-lehtiseen kasettiin (10-51T), mikä antaa vaihteen, jolla on vaikuttava laajuus keskittyen luonnollisesti korkeaan tehokkuuteen ja maksimaaliseen nopeuteen. Ohjaat koko rakennelmaa BH:n linjakkaalla ohjaamolla, ja siinä on täysin integroitu kaapeliveto sekä on yhteensopiva älykkään FIT-järjestelmän kanssa (ei sisälly) - piilotettuna ohjainputkeen voit sijoittaa tärkeimmät työkalut, mikä voisi olla ratkaiseva tekijä maaliviivan ylittämisessä.

Ensiluokkainen kiekko setti tempoon sopivilla renkailla ja tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla 

Ensiluokkainen kiekko setti tulee Race Facelta (Aeffect TLR), jossa on alumiinivanteet ja rullaa tempoon sopivilla laatutuotteilla Maxxisilta (Ardent EXO/Ikon EXO), nämä nopeat 29-tuumaiset, joiden leveys on 2.25", erottuvat suurella nopeuden ilolla yhdistettynä vaikuttavaan kaarrepitoon. Kun vauhti kasvaa, jarrutuskykyvaatimukset lisääntyvät, ja siksi pyörässä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6000), jotka vastaavat nopeusresursseja ja varmistavat, että sinulla on äärimmäisen luotettava jarruvoima ympäri vuoden riippumatta siitä, onko reitillä mutaista, sateista tai loskaista. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106491-O370
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriOrange-Black-Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusMaastopyöräily
MallisarjaBH LYNX RACE
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Paino (valmistajan mukaan)12,55
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriORANGE-BLACK-BLACK
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoLYNX RACE CARBON, PC LAYUP, ACROS ICR, PF92, 148X12, UDH
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaFox 34SC Performance Push to Lock kabolt 120mm
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Joustohaarukka
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

120 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
TakaiskunvaimenninFox DPS Evol Performance , 190x45mm ,DCM,DRM,CMF
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

100 mm
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Vuosimalli2023
Kiekot
EtunapaShimano MT400/410
TakanapaShimano MT400/410
EturengasMaxxis Ardent EXO 2.25
TakarengasMaxxis Ikon EXO 2.25
Renkaan koko56-622
VanteetRace Face Aeffect TLR, 27mm, 32H
Voimansiirto
VaihdevivutShimano Deore 6100 12sp
TakavaihtajaShimano XT 8100 12sp
KeskiölaakeriShimano
KampisarjaShimano MT510 , 175mm
KetjuShimano Deore
RataspakkaSHIMANO DEORE 6100 10/51
Komponentit
EtujarruShimano M6000 180mm
TakajarruShimano M6000 180mm
OhjainlaakeriAcros ICR FIT 36/45, Block Lock 160
OhjaustankoBH SL Top Flat 780mm, 10mm Rise
OhjainkannatinBH FIT 60mm, 31,8mm, -6
SatulatolppaBH SL 31,6mm 420mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatBH SL Lock On
SatulaPrologo Nago RS
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO