• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Maastopyörä Spark RC Pro Valkoinen

Scott Maastopyörä Spark RC Pro Valkoinen
Kuvaus

Kilpailuun optimoitu suorituskyky ja malli, johon kaikki vertaavat itseään

Uudelleen kehitetty Scott Spark RC Pro on kilpailuun optimoitu XC-ohjus, joka mahdollistaa sinun etenemisen täydellä kontrollilla erityyppisillä radoilla samaa vauhtia kuin Nino Schurter ja hänen tallitoverinsa. Täysin ainutlaatuisen rakenteensa, täysin integroidun iskunvaimentimensa ja 120/120 mm iskunpituuksiensa ansiosta pyörä häivyttää rajat perinteisen XC:n ja Trail-pyöräilyn välillä, mikä on täydellistä meille, jotka nautimme vauhdikkaista metsälenkeistä maksimaalisella flow'lla. Tämä on uskomattoman nopea metsäkone meille, jotka palvomme nopeutta ja edellytämme, että pyörä ylläpitää vauhtia myös teknisesti vaativammissa osuuksissa. Täysin integroitu iskunvaimennin? Tehokas yksipistejousitus huippuluokan kinematiikalla? Täysin integroitu kaapelireititys ohjaamossa? Tilaa kahdelle vesipullolle rungon etukolmiossa? Tarkistettu, tarkistettu, tarkistettu ja tietenkin tarkistettu!

Menestyksen avain!

  • Päivitetty versio mallista, joka on voittanut useita MM- ja olympiamitaleja enemmän kuin mikään muu pyörä
  • Häkellyttävän nopea metsäkone, joka toimii sekä ylä-, että alamäessä sekä tasaisella
  • Kokonaan jousitettu hiilikuiturunko (Spark RC Carbon HMF) täysin integroidulla iskunvaimentimella ja yksipistejousituksella
  • Luokkansa kevyin kokonaan jousitettu runko 120/120mm iskunpituuksilla (2.150 grammaa sisältäen iskunvaimentimen)
  • Laadukkaat ilmaiskunvaimentimet RockShoxilta ja FOXilta, joita ohjaa Scottin oma TwinLock
  • Mahdollistaa helpon pääsyn säätämään ilmanpainetta, palautusta, puristusta ja SAG-arvoa iskunvaimentimessa
  • Kilpailuvalmis 1x-vaihdelaatikko 12 vaihteella Shimanolta (XTR) yhdistettynä kampeen RaceFacesta (Next SL Carbon)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XTR), jotka on täysin optimoitu nopeuden mukaan
  • Erittäin laadukas pyöräsetti Syncrosilta (Silverton 1.5 TR), joka kestää kovaakin käsittelyä
  • Temponopeat ja laadukkaat renkaat Maxxisilta (Rekon Race 29x2.4"), jotka ovat tubeless-valmiit
  • Dropper-tolppa FOXilta (Transfer SL Performance Elite)
  • Laadukkaat komponentit Syncrosilta heti alusta lähtien

Hiilikuitumestarielos teleskooppijousituksella ja kilpailuvalmiilla geometrialla

Tämä ketterä metsäkone nojaa itsevarmasti runkoon, joka on valmistettu korkealaatuisesta hiilikuidusta (HMF) ja painaa vain 2.150 grammaa iskunvaimennin mukaan lukien. Rungon alempi osa (jäykkyysalue), jossa keskitytään lujuuteen ja vääntöjäykkyyteen, sekä ylempi osa (kevytalue), jossa pyritään minimoimaan paino ilman, että rungon rakenteellinen lujuus heikkenee, on jo osoittautunut voittavaksi konseptiksi. Onkin ymmärrettävää, että tämä täysin uusi runko on saanut inspiraationsa aikaisemmasta mallista, jonka geometria on voittanut useita MM- ja olympiamitaleja enemmän kuin mikään muu XC-pyörä maailmassa.

Takakolmion puuttuva pivot-jousitus navassa säästää merkittävästi painoa, ja yläketjut flexaavat enintään 7 mm iskunvaimentimen työskennellessä. Tehokkaan kinematiikan ja yksipistejousituksen yhdistelmä tasapainotettujen iskunpituuksien kanssa luo sulavan ohjattavuuden, luokkansa johtavan tehonsiirron ja tekee sinusta nopean myös vaativassa maastossa. Menestyvän geometrian perustan muodostavat yli 67 asteen etuhaarukan kulma yhdistettynä noin 76 asteen satulaputken kulmaan ja 43.75 cm ketjuväliin. Älykäs yksityiskohta on, että voit säätää etuhaarukan kulmaa 0.6 astetta ilman, että sinun tarvitsee irrottaa ohjaustankoa, ohjainlaakeria, haarukkaa jne.

Huippuluokan iskunvaimennus, joka pitää sinut valmiina kohtaamisiin

Edessä on tarkka ilmahaarukka RockShoxilta (SID Select+ RL3 Air) ja takaosassa iskunvaimennuksesta vastaa FOX (NUDE 5 EVOL Trunnion), iskunvaimentimilla on 120/120 mm iskunpituudet ja voit helposti säätää sekä ilmanpainetta, palautusta, puristusta että SAG-arvoa. Molempia iskunvaimentimia ohjaa Scottin innovatiivinen TwinLock, joka yksinkertaisesti selitettynä on monitoimivipu, joka mahdollistaa molempien iskunvaimentimien hallinnan yhdellä säätimellä. Valitset vain yhden kolmesta vakiotoiminnosta (Lukitus - Vetopito - Lasku), mikä tarjoaa laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti sekä kuoppaisilla metsäteillä että tiiviillä sorateillä. Erittäin käytännöllinen järjestelmä, joka tekee pyörästä vaikuttavan ketterän ja salamannopeasti mukautuvan rataosuuksien erilaisiin vaatimuksiin.

Tyylikkäästi integroitu iskunvaimennin, joka tarjoaa sinulle useita etuja

Takaiskunvaimennin on tyylikkäästi integroitu runkoon, mikä ei ainoastaan luo uskomattoman puhdasta muotoilua vaan myös laskee painopistettä ja varmistaa, että iskunvaimennin ei käytännössä koskaan likaannu. Integrointi mahdollistaa myös pyörän kampiosan jäykistämisen, mikä tekee voimansiirrosta tehokkaamman. Ja että Scott on onnistunut säilyttämään helpon pääsyn iskunvaimentimeen (jotta voit helposti säätää ilmanpainetta, palautusta, puristusta), on melkoinen bonus. Lisäksi ulkoinen indikaattori iskunvaimentimen SAG-asetusten säätöön (helppo pääsy erillisen luukun kautta, suojattuna kumikannella), tekee tästä pyörästä selkeän voittajan!

Kilpailuvalmis 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja lähes ongelmaton toiminta

Yksilöllisen iskunvaimennuksen ja luokkansa johtavan hiilikuiturungon lisäksi siinä on kilpailuvalmis vaihteisto 12 vaihteella Shimanolta (XTR), joka yhdessä kampisarjan kanssa RaceFacesta (Next SL Carbon) tarjoaa kilpailuvalmiin suorituskyvyn modernissa 1x-vaihteistossa, jolla on ongelmaton toiminta ja laaja valikoima (32Tx10-51T). Vaihteistoa ohjataan erittäin ohuesta kokoonpanosta, johon kuuluu ohjaustanko ja ohjainkannatin Syncrosilta, jossa on täysin integroitu kaapelinveto ja vaikuttava yhteensopivuus erilaisten lisävarusteiden kanssa Syncrosilta, Garminilta ja GoProlta (tietokoneet, GPS-laitteet, valot, kamerat jne.). Vaihteiston 55 mm:n ketjulinja mahdollistaa sekä erittäin leveiden renkaiden käytön että 40-hampaisen eturattaan asentamisen (jos kukaan muu kuin Nino kykenee hyödyntämään sitä vaihdetta). Myös muut komponentit ovat todella korkealaatuisia ja pyörässä on tasapainoinen yhdistelmä osia, jotka on valittu suoraan ylähyllyltä RockShoxilta, FOXilta, Shimanolta ja Syncrosilta.

Teräväreunainen pyöräsetti, nopeat renkaat ja tehokkaat levyjarrut

Terävä pyöräsetti Syncrosilta (Silverton 1.5 TR), joka pyörii nopeilla laatukumeilla Maxxisilta (Rekon Race), nämä nopeat 29-tuumaiset 2.4" leveydellä ovat tunnettuja lähes kiihkeästä nopeudenhalustaan ja erinomaisesta pidostaan mutkissa. Koska Spark RC rakastaa nopeuksia, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (XTR), jotka vastaavat nopeusresursseja ja takaavat, että sinulla on tehokas jarruteho ympäri vuoden, lisäksi riippumatta siitä, onko reitillä mutaa, sadetta tai loskaa. Jos arvostat tehokasta iskunvaimennusta, tehokasta

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068299-0129
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
VäriVit
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0068299
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)11.2 kg (Tubeless-kokoonpano)
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XTR
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XTR
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

120 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

120 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2022
  • 29" (tuumaa)

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-9%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-23%
Orbea Trail MTB Occam H30 White Chic- Shadow Coral (Gloss)
-1%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 897,15
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO