• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Onna 27 XS Junior 40 Brick Red

Orbea Onna 27 XS Junior 40 Brick Red
Kuvaus

Viihdyttävä juniormalli, joka rakastaa uusia seikkailuja

Viihdyttävä Orbea Onna 27 XS Junior 40 on täydellinen juniorille, joka haluaa kokeilla maastopyöräilyä tai yksinkertaisesti etsii hauskaa ajettavaa, jolla on laaja käyttöalue. Tämä tulisieluinen ja edullinen malli, jossa on moderni geometria, luotettava varustus ja vaimennettu etuhaarukka, on aina valmis uusiin seikkailuihin. Pyörä on varustettu kestävillä komponenteilla ja sen laadukas alumiinirunko vastaa kalliimpien mallien laatua. Tämä sporttinen juniopyörä tarjoaa vauhtia ja mukavuutta, ja sen voi varustaa esimerkiksi lokasuojilla, tavaratelineellä ja seisontatukella sekä lukuisilla muilla lisävarusteilla, jotta kokemuksesi on mahdollisimman käyttäjäystävällinen. Iloinen ja monipuolinen maastopyörä, joka viihtyy niin sileällä asfaltilla, kuoppaisilla sorateillä kuin vaativilla metsäpoluilla.

Menestyksen avain!

  • Korkealaatuinen alumiinirunko moderneilla kulmilla ja käytännöllisellä sisäisellä kaapeloinnilla
  • Mukava ja urheilullinen ajoasento, joka samalla tarjoaa hyvän näkyvyyden ympäristöön
  • Vaimennettu etuhaarukka SR Suntour (XCT 30 Coil), jossa on 100 mm:n liikesäde
  • Luotettava 18-vaihteinen voimansiirto Shimanolta (Altus/Alivio)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta takaavat moitteettoman jarrutustehon kaikissa maastoissa
  • Robustit 27,5-tuumaiset renkaat, joissa on Kenda-merkin pidoltaan varmat 2,35 tuuman kumit
  • Yhteensopiva säädettävien satulatolppien kanssa (halkaisijaltaan 27,2 mm), valmiina tulevaisuuden haasteisiin
  • Voidaan varustaa lokasuojilla, seisontatukella ja tavaratelineellä tarpeen mukaan

Alumiinirunko, joka maksimoi tehon ja hallinnan

Runko on valmistettu kestävästä ja kevyestä korkealaatuisesta alumiinista, mikä takaa luotettavuuden ja nopean vasteen poljettaessa. Korkealaatuisten valmistusmenetelmien ansiosta runkoon on saatu suuri jäykkyyden aste, mikä varmistaa, että lihasvoimasi siirtyy suoraan takapyörään. Runko on riittävän jäykkä nopeaan ja herkkään reagointiin, mutta samalla riittävän joustava tarjotakseen täydellistä mukavuutta. Moderni geometria maksimoi tehokkuuden, vakauden ja hallinnan. Täydellinen kaikille, jotka haluavat oppia rakastamaan seikkailunhaluista MTB-pyöräilyä. Lisäksi käytännöllinen sisäinen kaapelointi ja ajoasento, joka tarjoaa hyvän näkyvyyden ympäristöön, takaavat, että hallitset tilanteen myös vilkkaassa liikenteessä.

Vaimennettu etuhaarukka parantaa etenemiskykyäsi ja lisää mukavuutta

Suotuisa vaimennus SR Suntourin etuhaarukalta (XCT 30 Coil) 100 mm liikesäteellä, mikä antaa paremman hallinnan haastavissa olosuhteissa. Haarukka mahdollistaa mukavan ajon vaativassakin maastossa ja vauhdin ylläpitämisen sileillä pinnoilla. Se on yhteensopiva säädettävien satulatolppien kanssa (halkaisijaltaan 27,2 mm), joten olet valmis kohtaamaan tulevaisuuden haasteet maastossa.

Helppokäyttöinen 2x-voimansiirto Shimanolta tarjoaa vaihtelevuutta

Ajonopeutesi kasvaessa Shimano Alivio/Altus -voimansiirron 18 vaihdetta ja moderni välityssuhde (36/22T x 11-36T) takaavat, että pysyt mukana vaihtelevissa nopeuksissa ja erilaisissa olosuhteissa. Vaihteiden vaihto on sujuvaa ja toiminnalliset vipukytkimet tekevät vaihteiden vaihdosta helppoa ja vaivatonta.

Luja pyöräsetti ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Vankalla pyöräsetillä, jossa on alumiinivanteet ja Kenda-merkin pidoltaan varmat renkaat, tarjoavat luotettavan pidon kurveissa ja hyvän rullauksen useimmilla pinnoilla. 27,5-tuumainen pyöräkoko yhdistää 29-tuumaisen pyörän suuren rullauksen ja sujuvan etenemisen 26-tuumaisen pyörän nopean kääntymiskyvyn ja vakauden kanssa. Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200) varmistavat, että saat parhaan mahdollisen jarrutustehon kaikissa tilanteissa.

Alhainen kokonaispaino auttaa, kun väsymys iskee

Pyörän alhainen paino on eduksi, kun väsyttää ja matka tuntuu pitkältä. Yhdistelmä kevyttä runkoa, luotettavia komponentteja ja lapsen tarpeet huomioivaa suunnittelua lisää hallintaa, tasapainoa ja turvallisuutta. Tämä malli on kevyt, mutta suunniteltu kestämään kovaa käyttöä vuosien ajan, mikä takaa, että pyörä säilyttää arvonsa ja se voidaan periyttää seuraavalle sukupolvelle tai myydä käytettynä oikeaan hintaan.

Luotettava ystävä, joka viihtyy skandinaavisessa ilmastossa

Tämä pyörä on luotettava ystävä, joka ei hätkähdä huonoa säätä ja viihtyy monenlaisissa ympäristöissä. Sen vasemmassa ketjukotelossa on integroitu telineen kiinnityspiste ja erilliset kiinnityspisteet lokasuojille ja tavaratelineille, mikä on käytännöllistä skandinaavisessa ilmastossa, missä kohtaamme sateita ja räntää.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072221A759A4
EAN-koodi8434446971716
TuotemerkkiORBEA
VäriBrick Red
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072221
Tekniset tiedot
PersonointiMaastopyöräily
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
145-160cm
Sopii pituudelle (cm)145-150, 150-155, 155-160
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

18-vaihteinen (2x9)
Vaihdevipu sarjaShimano Alivio
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Altus
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Altus
Runkosetti
Runkokokoxs
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiTeräsjousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

100 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko55-584
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Varusteet
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2022

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO