• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Maastopyörä Revox 4 27.5" Musta

Bergamont Maastopyörä Revox 4 27.5" Musta
Kuvaus

Vankka MTB-pyörä luotettavin komponentein ja täydellisellä asenteella 

Suosittu Bergamont Revox 4 yhdistää oikean asenteen täydellisyyteen. Se on optimaalinen valinta niin maastopyöräilyn kokeiluun kuin laadukkaan, arjen matkoille sopivan pyörän hankintaan. Tämä hardtail tarjoaa monipuoliset käyttömahdollisuudet, sujuvan liikkuvuuden ja luotettavat komponentit, jotka tekevät seikkailuista nautinnollisempia – olipa alustana sitten asfaltti, soratie tai haastavat metsäpolut. Tehokkaat hydrauliset levyjarrut sopivat nopeiden polkujen ystäville, riippumatta siitä, käytätkö pyörää metsäpoluilla vai sileillä pyöräteillä lähellä kotia. Pyörän kevyt alumiinirunko, jossa on viistetty yläputki, tekee siitä helpon nousta ja siitä laskeutua, joustokeula parantaa mukavuutta, ja 2,4 tuuman leveät renkaat takaavat hyvän etenemiskyvyn – kyllä, tämä pyörä selviytyy haastavimmastakin pyöräilystä.

Menestyksen avain!

  • Joustava ja monikäyttöinen MTB laatu- ja suorituskykyä arvostaville, jotka pitävät etenemiskykyä ykkösprioriteettina
  • Jyrkästi kallistettu alumiinirunko (AL-6061) päivitetyllä geometrialla ja erinomaisella varusteiden yhteensopivuudella
  • Joustava etuhaarukka Suntourilta (XCT30 HLO DS) lukituksella ja 100 mm iskunpituudella 
  • Luotettava 18-vaihteinen 2x-voimansiirto Shimanolta (Altus), jossa on laaja välitysskaala (36/22Tx11-36T)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka takaavat huippuluokan suorituskyvyn kaikissa sääolosuhteissa
  • Laadukkaat ja leveät Kenda-renkaat (Booster - 27,5x2.4") luotettavalla etenemiskyvyllä ja optimaalisella pidolla mutkissa
  • Yhteensopivuus monenlaisten lisävarusteiden kanssa tekee arjesta helpompaa

Luja alumiinirunko, joustokeula ja renkaat, joissa on täydellinen pito käännöksissä 

Rungossa käytetty päivitetty alumiinirakenne (AL-6061) uudella geometrialla on suunniteltu tarjoamaan erinomaista näkyvyyttä, mukavuutta ja laajaa yhteensopivuutta erilaisten varusteiden, kuten lokasuojien, telineiden ja renkaiden kanssa. Sen kallistettu alumiinirunko yhdistettynä kestävään pyöräsarjaan ja 2,4" leveisiin renkaisiin varmistaa, että tämä malli on oivallinen valinta kaikkia maastoja ja alustoja silmällä pitäen. Leveiden renkaiden ja Suntourin joustokeulan (jossa on lukitus ja 100 mm iskunpituuus) kombinaatio tarjoaa erinomaisen pidon ja viehättävän mukavuuden. 

Luotettava kaksivaihteinen voimansiirto 18 vaihteella ja helpot hallintalaitteet

Johdonmukainen nopeus saavutetaan käyttämällä sujuvaa kaksivaihteista voimansiirtoa 18 varmalla ja helposti käytettävällä vaihteella Shimanolta (Altus), jonka vaihteenvaihto tapahtuu vaivattomasti hallintalaitteiden avulla. Voimansiirto tarjoaa kattavan vaihtelualueen raskaimman ja kevyimmän vaihteen välille, mikä mahdollistaa vaivattoman mukautumisen erilaisiin nopeuksiin ja alustoihin. Tämä toiminnallinen voimansiirto takaa testatun suorituskyvyn ja helppokäyttöiset hallintalaitteet, jotka tekevät vaihteenvaihdosta vaivatonta.

Hydrauliset levyjarrut, jotka aina varmistavat huippuluokan jarrutustehon

Kun vauhti kiihtyy poluilla, vaatimukset jarrutuskyvylle kasvavat. Tästä syystä käytössä ovat Shimanon (MT200) tehokkaat hydrauliset levyjarrut, joissa on helposti käsiteltävät jarruvivut, varmistavat aina tehokkaan jarrutustehon riippumatta alustasta, sääolosuhteista tai vuodenajasta. Eli, se on viihdyttävä ja tehokas pyörä, jonka erinomainen liikkuvuus soveltuu useimmille alustoille ja takaa mukavan pyöräilyn myös haastavimmassa maastossa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072506-0119
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriSvart
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072506
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaBergamont Revox
MallisarjaBergamont Performance
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)14,7 KG
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/ua/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

18-vaihteinen (2x9)
MallisarjaBergamont Performance
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiTeräsjousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

100 mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-584
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont Revox

-25%
BERGAMONT Revox 2 29
€ 792,61
€ 594,21
Tarjous
-25%
Bergamont Maastopyörä Revox 3 27.5" Oliv
-22%
Bergamont Maastopyörä Revox 4 29" Musta
-18%
Bergamont Maastopyörä Revox 6 29" Vihreä
€ 1 090,21
€ 891,81
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO