• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott MTB Contessa Spark 920

Scott MTB Contessa Spark 920
Kuvaus

Vauhdikas endorfiinikone, joka rakastaa rynnätä eteenpäin kivien ja kantojen lomassa

Vikkelä metsän raketti Scott Contessa Spark 920 takaa, että voit rynnätä eteenpäin täydessä hallinnassa kaikentyyppisillä alustoilla, ja lisäksi yhtä nopeasti kuin Nino Schurter ja hänen tallitoverinsa. Ainutlaatuisen rakenteen, jossa on täysin integroitu iskunvaimennin ja 130/120 mm iskunpituudet, ansiosta se kyntää metsässä yllättävän helposti ja tehokkaasti. Totta, se ei ole aivan yhtä kevyt kuin R -sarjan pyörät, mutta se on yhä äärimmäisen kiipeämisvalmis ja lisäksi hieman pitoisampi alamäissä. Täydellinen pyörä niille naisille, jotka nauttivat vaikeiden metsäpolkujen läpäisemisestä täydellisessä hallinnassa, ja se tarjoaa lisäksi suorituskykyä niin ylämäessä, alamäessä kuin tasaisellakin. Uskomattoman viihdyttävä metsäkone meille, jotka rakastamme nopeutta ja joiden mielestä on tärkeää, että eturengas pitää otteensa myös teknisesti vaativammissa paikoissa. Täysin integroitu iskunvaimennin? Tehokas yksinpistekiinnitys luokkansa parhaalla kinematiikalla? Ohjaustanko täysin integroiduilla kaapeleilla? Tilaa kahdelle vesipullolle eturungossa? Check, check, check ja tietysti check! 

Onnistumisen avain!

  • Täysjousitettu endorfiinikone tarkalla hiilikuitukehikolla ja moninkertaisten maailmanmestareiden DNA:lla
  • Päärunko hiilikuitua (HMF) integroidulla iskunvaimentimella ja yksinpistekiinnitysliitoksella, jossa on alumiininen heiluri (6011)
  • Luokkansa ketterin täysjousitettu kehikko 130/120mm iskunpituudella (2.650 grammaa iskunvaimentimen kanssa)
  • Laadukkaat iskunvaimentimet RockShoxilta, joita ohjataan Scottin omalla TwinLock-mekanismilla
  • Mahdollistaa helpot säädöt ilmanpaineeseen, paluuvaimennukseen, puristukseen & SAGiin iskunvaimentimessa
  • Luotettava 1x-voimansiirto 12 vaihteella laadukkaasta SRAMista (NX/SX Eagle) laajalla vaihteistolla
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT501), jotka on mukautettu nopeuteen 
  • Kestävä pyöräsetti Syncrosilta (X-30SE TR), joka kestää paljon ja enemmänkin
  • Pitoa tarjoavat laadukkaat renkaat Schwalbelta (Wicked Will  29x2.4"), valmiina tubeless-käyttöön
  • Dropper Post Syncrosilta (Duncan Dropper Post 2.5), jota ohjataan TwinLock-vivusta
  • Syncrosin huippuluokan komponentit, jotka on sopeutettu erityisesti naisen anatomiaan

Loistava hiilikuitu/alumiinirunko uniikilla yksinpistekiinnityksellä 

Ylpeilemättä tämä vikkelä metsäkone nojautuu itsevarmasti korkealuokkaiseen hiilikuituiseen etukolmioon (HMF) yhdistettynä yksinpistekiinnityksellä alumiinisen heilurin (6011) kanssa, joka painaa vain 2.650 grammaa sisältäen iskunvaimentimen. Ainutlaatuinen rakenne, jonka kraftfullinen alarunko (jäykkyysalue), keskittyen lujuuteen ja vääntöjäykkyyteen, yhdistettynä kevyempään ylärunkoon (kevytalue), joka keskittyy painon minimointiin a)riskittämättä rungon rakenteellista lujuutta, on jo osoittanut olevansa voittava konsepti. Eikä ihme, kun tämä uudenlainen runko on saanut inspiraationsa mallista, joka on voittanut useampia MM- ja olympiamitaleja kuin mikään muu XC-pyörä maailmanhistoriassa.

Takakolmio ilman navan kiinnityskohdan pivot-ripustusta säästää paljon painoa ja yläketjuvälimat flexaavat enintään 7 mm, vaikka iskunvaimennus on täysillä. Tehokas kinematiikka yhdistettynä yksinpistekiinnitykseen sekä tasapainotettuihin iskunpituuksiin luovat ketterän ohjattavuuden, luokkansa parhaan voimansiirron ja pitävät sinut nopeana haastavissakin maastoissa. Onnistuneen geometrian perustana on etuhaarukankulma alle 66° yhdistettynä satulaputken kulmaan noin 76° sekä 43.75 cm pitkät takahaarukat. Nerokas yksityiskohta on, että voit muuttaa etuhaarukan kulmaa 0.6 astetta ilman, että tarvitsee purkaa ohjaustankoa, ohjainlaakeria, etuhaarukkaa jne.

Ensimmäisluokkainen iskunvaimennus, joka varmistaa, että olet aina valmis ennakkoon

Edessä on erinomainen ilmaetuhaarukka RockShoxilta (Pike Select RL3 Air) ja takana iskunvaimennusta hallitsee RockShox (Deluxe Select RL3 Trunnion), iskunvaimentimet tarjoavat 130/120 mm iskunpituutta ja voit helposti säätää ilmanpainetta, paluuvaimennusta, puristusta ja SAGia. Molemmat iskunvaimentimet ohjataan Scottin nerokkaalla TwinLockilla, joka antaa sinulle samanaikaisen hallinnan molemmista iskunvaimentimista sekä dropper postistasi samasta kahvasta. Valitset yksinkertaisesti yhden kolmesta asetuksesta (Lockout - Trail - Descend), mikä laajentaa käyttöaluettasi ja mahdollistaa yhtä nopean ajon sekä kuoppaisilla metsäpoluilla että tiiviillä sorateillä. Erittäin kätevä järjestelmä, joka tekee pyörästä vaikuttavan helposti käsiteltävän ja nopeasti mukautettavan radan eri osiin mukaan.

Tyylikäs integroitu iskunvaimennin tarjoaa useita etuja

Takaiskunvaimennin on tyylikkäästi integroitu runkoon, mikä luonnollisesti luo uskomattoman puhtaan designin, mutta myös laskee painopistettä ja varmistaa, että iskunvaimennin pysyy käytännössä aina puhtaana. Integrointi mahdollistaa myös pyörän kammen osan jäykemmän voimansiirron. Ja että Scott on onnistunut tässä samalla säilyttäen pääsyn iskunvaimentimeen säätöjä varten (jotta voit helposti säätää ilmanpainetta, paluuvaimennusta, puristusta), on mielestämme melkoinen bonus. Lisäksi ulkoinen indikaattori iskunvaimentimen SAGin säätöön (helppo pääsy erillisen luukun kautta, suojakumilla) tekee tästä varman voittajan!

Luotettava 1x-voimansiirto 12 sujuvalla vaihteella ja lähes täydellisellä toiminnalla

Laadukkaan rungon ja ainutlaatuisen iskunvaimennuksen lisäksi, pyörässä on luotettava voimansiirto 12 vaihteella SRAMilta (NX/SX Eagle), joka turvallisesti tarjoaa suorituskykyä modernilla 1x-voimansiirtosysteemillä ja ongelmattomalla toiminnolla sekä vaikuttavan laajalla välityksellä (30Tx11-50T). Voimansiirtoa ohjataan kapeasta ohjauspaneelista, jossa on sekä ohjaustanko että ohjainkannatin Syncrosilta, jotka on täysin integroitu kaapeloinnilla ja jolla on vaikuttava yhteensopivuus eri lisävarusteiden kanssa Syncrosilta, Garminilta ja GoProlta (tietokoneet, GPS-laitteet, valot, kamerat jne). Voimansiirron 55 mm ketjulinja mahdollistaa erittäin leveiden renkaiden käytön ja myös 40-hampaan eturattaan asentamisen (jos kukaan muu kuin Nino kykenee hyödyntämään tätä välitystä). Myös muut komponentit ovat äärimmäisen korkealaatuisia ja pyörässä on tasapainoinen sekoitus osia suoraan parhaimmilta hyllyiltä RockShoxilta, SRAMilta, Shimanolta ja Syncrosilta.

Luja pyöräsetti ja pitoa tarjoavat renkaat sekä hydrauliset levyjarrut 

Luja pyöräsetti Syncrosilta (X-30SE TR), joka pyörii nopeilla laaturenkailla Schwalbelta (Wicked Will), nämä pitoa tarjoavat 29-tuumaiset 2.4" leveät renkaat tunnet ovat tunnetut luotettavasta rullauksestaan ja luokkansa johtavasta pidostaan mutkissa. Koska Spark rakastaa korkeita nopeuksia, siihen on lisätty hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT501), jotka vastaavat nopeusresursseihin ja takaavat tehokkaan jarrutuskyvyn ympäri vuoden, lisäksi riippumatta siitä, onko radalla mutaa, sadetta tai loskaa. Jos arvostat voimakasta iskunvaimennusta, tehokasta voimansiirtoa ja leikkisää ajonautintoa, olet täysin oikeassa paikassa. Jos sinulla on vielä korkeita tavoitteita ja joskus haluat vetää yllesi johtajan paitaa, tämä on täydellinen trail-pyörä sinulle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068355
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaScott Contessa Spark 920
MallisarjaScott Contessa Spark
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)13.6 (Tubeless-kokoonpano)
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en/products/bike-bikes
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaSRAM GX Eagle
MallisarjaScott Contessa Spark
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-2%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-23%
Orbea Trail MTB Occam H30 White Chic- Shadow Coral (Gloss)
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 887,03
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO