• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Xf 999 Tr

Superior Xf 999 Tr
Kuvaus

Vedenkestävä hiilikuitupyörä huimilla nopeusvaroilla ja tukevalla maastoajotuntumalla

Täysjousitettu lippulaiva Superior XF 999 TR tarjoaa huimia nopeusvaroja ja toimittaa runsaasti tukevaa maastoajotuntumaa, erittäin kiihtyvyysnopea pyörä sinulle, joka haluat pystyä ajamaan uskomattoman nopeasti samalla täydellisesti halliten varusteesi. Kiipeämisinnokas huvikone, joka tarjoaa runsaasti hauskuuspotentiaalia ja voi viedä pyöräilykokemuksesi aivan uudelle tasolle. Tämä on kevyt hiilikuiturakenne rungolla, joka on päivittämisen arvoinen sitä mukaa kuin taitosi kehittyvät. Jos haluat loistaa kaikessa aina juurakkoisista laskuista intensiivisiin maastopyörämaratoneihin ja olet tähdännyt ajamaan ohi sekä naapurisi että kaikki tallitoverisi, tämä on oikea valinta sinulle. Erinomainen sijoitus huippukapasiteetilla, nopealla vasteella ja ketterällä ohjaustuntumalla, joka mielellään vastaa kun haluat lisätä vauhtia, ja joka aina antaa sinulle täyden tuoton 100% puhtaana pyöräilyilon muodossa.

Menestyksen avain!

  • Täysjousitettu runko kokonaan hiilikuidusta (MTB Race Pro SU-01) Advanced Race Geometrylla
  • Linkustot uudella kinematiikalla ja hiilikuituisella heilurilla, joka toimittaa suuren kapasiteetin ja tehokkaan voimansiirron
  • Etuhaarukka RockShoxilta (Revelation RC) 140 mm iskunpituudella ja lukituksella
  • Takaiskunvaimennin RockShoxilta (Monarch RT) 130 mm iskunpituudella ja lukituksella
  • Erittäin tehokas 1x-voimansiirto 12 vaihteella Shimanolta (XT) ja lähes virheettömällä toimivuudella
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut 4-mäntäisellä satulalla (Deore XT) nopeuden mukaisesti
  • Nopeat 29-tuumaiset DT Swissiltä (M 1900 Spline DB30) laaturenkailla Schwalbeilta (Nobby Nic)
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka estää tehokkaasti vahingot rungossa
  • Korkeus-/syvyys säädettävä satulatolppa ONE1:ltä (MT171), jota ohjataan helposti saavutettavasta vipusta ohjaustangossa
  • Rungossa on tarpeeksi tilaa, että voit ajaa kahdella juomapullotelineellä

Täysjousitettu hiilikuiturunko, jolla voit voittaa kilpailuja

Runko koostuu täysjousitetusta hiilikuidusta (MTB Race Pro SU-01) sekä pääkolmiossa että takahaarukassa, joka tarjoaa tasapainoisen yhdistelmän nopeaa kisatuntumaa ja tehokasta voimansiirtoa. Runko toimittaa tuon ihmeellisen tunteen huippukapasiteetista, kaiken sen vuoksi, että voisit mahdollisimman nopeasti täyttää pokaalikaappisi mitaleilla ja pokaaleilla arvokkaista metalleista. Tämän vuoden malli on lisäksi päivitetty täysin uudella kinematiikalla ja terävämmällä geometrialla pidemmällä akselivälillä ja loivemmalla ohjainkannattimen kulmalla. Ja yhdessä sen tasapainoisen linkuston kanssa se tarjoaa nopean kääntyvyyden ja ylivoimaisen sujuvuuden maastossa, ja tekee sen lisäksi siten, että voima ei huku kun pistät täyden paineen polkimille. Siinä on tietenkin siististi integroitu kaapelireititys ja se on sovitettu läpiakseleille (BOOST), eli ylimääräiselle leveälle etu- ja takakselille, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden ekerenkaivureiden välillä navassa, mikä puolestaan antaa jäykemmän pyörän paremmalla hallinnalla. Malli on suunniteltu 140/130 mm jousitusmatkalle ja se on suunnattu erityisesti niille, jotka haluavat pystyä ajamaan todella nopeasti nykyaikaisella tyylillä sujuvilla metsäpoluilla sekä jyrkissä rinneosuuksissa haastavassa maastossa.

Vaimennimet, jotka selviytyvät kaikesta juurakkoisista laskuista sileisiin soratie-rallitapahtumiin

Vaimennus hoidetaan laadukkailla RockShoxeilla, edessä on Revelation RC lukituksella sekä täydet 140 mm iskunpituutta ja takana on Monarch RT 130 mm iskunpituudella, jota säädellään vivusta vaimentimessa. Erittäin tasapainoinen ja helppokäyttöinen yhdistelmä, joka varmistaa, että sinulla on kaikki mahdollisuudet ajaa uskomattoman nopeasti kaikelta sileiltä sorateiltä juurakkoisiin maastoihin. Kun maasto muuttuu juurakkoiseksi, dropper postista tulee nykyään lähes pakollinen, joten tietenkin pyörä on varustettu alusta alkaen korkeus-/syvyys säädettävällä satulatolpalla, jota ohjataan helposti saavutettavasta vivusta ohjaustangossa.

Tehokas 1x-voimansiirto johtavalla tarkkuudella ja sulavalla toiminnolla

Huimaavia nopeuksia saavutetaan avulla erittäin luotettavalla 12-vaihteisella voimansiirrolla Shimanolta (Deore XT) johtavalla tarkkuudella ja todistetulla toiminnolla. Kun haasteet muuttuvat hieman vaikeammiksi, pelastajana toimii nykyaikainen välitys (yksinkertainen ratas 34Tx10-51T) mikä yhdessä pyörän alhaisen painon kanssa varmistaa, että pyörä täyttää korkeat odotukset.

Terävät 29-tuumaiset vakavalla kurssivakaudella ja erinomaisella pidolla mutkissa

Kaikki pyörii DT Swissin (M 1900 Spline DB30) mestariteoksiin, joissa on Schwalbein (Nobby Nic Evo Super Ground TL Easy) laaturenkaat 2,35" leveydellä, jotka tarjoavat kurssivakautta, erinomaista pitoa mutkissa ja tietenkin hyvää rullavuutta. Mitä nopeammin mennään, sitä suuremmat vaatimukset asetetaan jarruille ja siksi malli on varustettu hydraulisilla levyjarruilla 4-kolvisella satulalla laadukkaalta Shimanolta (Deore XT), jotka todella vastaavat nopeusvaroja ja tarjoavat tehokasta suorituskykyä ympäri vuoden - oli sitten sateinen, lumisata tai pölyinen ulkona maastossa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068977
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Black/Olive Metallic
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaSuperior XF 999 TR
MallisarjaSuperior XF sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XT
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaSuperior XF sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko60-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-2%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-23%
Orbea Trail MTB Occam H30 White Chic- Shadow Coral (Gloss)
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 887,03
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO