• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Team Xf 29Issue

Superior Team Xf 29Issue
Kuvaus

Adrenaliinia sykkivä kilpailuhirviö lähes huimaavalla nopeudella

Legendaarinen Superior Team XF 29 Issue on tehokas täysjousitettu XC-pyörä sinulle, joka haluat päästä uskomattomiin nopeuksiin samalla kun hallitset varusteesi täydellisesti. Tämä nopea kilpailuhirviö, jolla on valtavat nopeusvarat, tarjoaa ketterän ohjaustuntuman ja aggressiivisen kilpatunnelman läpi koko voimala. Täsmällinen investointi, joka vastaa aina kun haluat nostaa nopeuttasi, tarjoten sinulle maksimaalista hyötyä korkeina nopeuksina, olipa päiväsi ohjelmassa kilpailu tai treeni. Se on sukkela XC-monsteri lähes rajattomalla kapasiteetilla, suunniteltu aikaa voittamaan... ja mikä parasta, varmistaa että jätät naapurisi ja tallitoverisi kauas taaksesi vaivatta.

Menestyksen avain!

  • Kilpailuun valmis hiilikuiturunko (High Modulus) painaa vain hämmästyttävän vähän, 1,717 grammaa
  • Erittäin laadukas kinetiikkaan sovitettu linkusto, joka on suunniteltu kansainvälisiin kilpailuihin
  • Vasteherkät DT Swiss -iskunvaimentimet 110/100 mm iskunpituudella ja kauko-ohjattavalla lukituksella
  • Voimakas 1x-vaihteisto 12 Shimano XTR -vaihteella tarjoaa poikkeuksellista suorituskykyä
  • Laadukas Race Face NEXT SL -kammi, jossa on 34-hampainen yksittäisketju
  • Tehokkaat Shimano XTR -hydrauliset levyjarrut vastaavat nopeusvarantoja
  • Mestarilliset 29-tuumaiset DT Swiss XM 1700 Spline DB30 -vanteet alumiinista
  • Kilpatasoiset Schwalbe Racing Ralph ja Racing Ray -renkaat
  • Crankbrothers Highline 7 -dropper-posti antaa runsaasti säätövaraa
  • Block Lock -ohjainlaakeri suojaa runkoa ja vähentää vahinkojen riskiä
  • Fizik Terra Argo X5 -satula

Kompromissitonta kilpogeometriaa ja kinetiikkaa huippuluokasta

Vaikuttavan rungon muodostaa kilpailuvalmis huippulaadukas hiilikuiturunko (Carbon MTB Race Pro SU-01) kompromissittomalla kilpogeometrialla ja kinetiikalliseen linkustoon, joka tekee aggressiivisista reittivalinnoista hämmästyttävän helppoja. Ultrakevyt suunnittelu, jossa sekä etuosa että takahaarukka on valmistettu huippulaatuisesta hiilikuidusta (High Modulus), varmistaa erinomaisen voimansiirron. Tasapainoinen ja erittäin kevyt perusta tarjoaa suuren kapasiteetin, varmistaen, että kaikki voima välittyy takapyörään. Malli on päivitetty uudella geometrialla, jossa on lyhyemmät ketjuhaarat ja loivempi ohjauskulma, mikä tarjoaa sinulle kaikki mahdollisuudet kerätä palkintoja ja mestaruuksia. Rungossa on tyylikkäästi integroitu kaapelireititys, ja se on suunniteltu käyttämään läpiaxleja (BOOST) erittäin leveällä etu- ja takaisella akselilla, mikä lisää navan ekeresorointien välimatkaa parantaen näin renkaan jäykkyyttä ja hallintaa.

Täysjousitettu maastokone, jolla on kapasiteettia voittaa kansainvälisiä kilpailuja

Vasteherkät iskunvaimentimet ovat peräisin DT Swissiltä, edessä on F232 ONE O.D.L. kaukosäädöllä (säädettävissä suoraan ohjaustangosta) ja takana on R 232 ONE (myös kaukosäädöllä), iskunvaimentimissa on 110/100 mm iskunpituudet suunnattu erityisesti niille, jotka haluavat kisata huippunopealla XC:llä. Tehokas iskunvaimennus takaa maksimaalisen pidon maahan ja mahdollistaa ohittamisen missä tahansa maastossa. Kun reitit muuttuvat haastaviksi, säädettävä dropper-post Crankbrothers Highline 7 on lähes välttämätön, ja se on varustettu jo alkuun asti.

Äärimmäisen tehokas 1x-vetopyörästö suurella kapasiteetilla ja virheettömällä toiminnalla

Huimaa nopeutta saavutetaan Race Facen (NEXT SL) kevytkammella, joka on yhdistetty 12 täysin kilpavalmiiseen Shimano XTR-vaihteeseen, tarjoten ylivoimaista tarkkuutta ja toimintavarmuutta. Vastustaessaan suurempia haasteita, kiehtova välityssuhde (34-hamppainen yksiketju yhdistettynä 10-51T kasettiin) yhdessä pyörän äärimmäisen alhaisen painon kanssa, takaavat, että tämä unelmapyörä ylittää kaikki odotukset.

Nopeat mestariteokset erinomaisella rullauksella ja nopeusresursseja vastaavat levyjarrut

Kaikki pyörii DT Swissin huippulaadukkailla XM 1700 Spline DB30 -vanteilla, joissa on nopeat Schwalbe Racing Ray EVO/Racing Ralph EVO -renkaat 2.25" leveydellä tarjoten kurssivakautta, oikeaoppista pito kurveissa ja erinomaista rullavastusta. Mitä nopeammin mennään, sitä suuremmat vaatimukset asetetaan jarruille, minkä vuoksi tämä malli on varustettu voimakkailla Shimano XTR -hydraulisilla levyjarruilla, jotka vastaavat nopeusvarantoihin ja varmistavat luotettavan suorituskyvyn läpi vuoden - säässä kuin säässä. Kun vanha ja kankea pyöräsi on jäänyt taakse ja tavoitteenasi on täyttää palkintokaappisi kiiltävillä mitaleilla ja kiillotetuilla pokaaleilla, tämä pyörä on seuraava valintasi.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068972
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Carbon/Chrome/Team Red
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaSuperior Team XF 29 Issue
MallisarjaSuperior Team XF 29 sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XTR
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XTR
MallisarjaSuperior Team XF 29 sarja
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoCarbon MTB Race Pro SU-01, Advanced Race Geometry, Travel 100 mm, Tapered Head Tube, BB92, 3D alloy one piece link, Carbon swingarm, SR dropout, Boost Thru Axle 12x148 mm, Inner cable routing, Dropped seat post ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaDT Swiss F232 ONE O.D.L., Tapered, 15x110mm axle, remote Lockout, 110mm travel
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

110 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
TakaiskunvaimenninDT Swiss R 232 ONE, remote Lockout, size 190x45mm ### Bushing body for DT Swiss
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Kiekot
EturengasSchwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL Easy, 29x2.25", ADDIX Speed, Schwalbe Racing Ray SnakeSkin TL Easy, 29x2.25", ADDIX Speedgrip
TakarengasSchwalbe Racing Ralph SnakeSkin TL Easy, 29x2.25", ADDIX Speed, Schwalbe Racing Ray SnakeSkin TL Easy, 29x2.25", ADDIX Speedgrip
Renkaan koko57-622
Voimansiirto
VaihtajatSHIMANO XTR SL-M9100 Rapidfire Plus, 12-speed
TakavaihtajaSHIMANO XTR RD-M9100 Shadow Plus
KeskiölaakeriRace Face BB92, PressFit, shell 41x92mm
RataspakkaSHIMANO CS-M8100-12, 10-51T
Komponentit
EtujarruSHIMANO XTR BL-M9100/BR-M9100, hydraulic disc brake ### SHIMANO XTR BL-M9100/BR-M9110, hydraulic disc brake
TakajarruSHIMANO XTR BL-M9100/BR-M9100, hydraulic disc brake ### SHIMANO XTR BL-M9100/BR-M9110, hydraulic disc brake
OhjainlaakeriACROS AZX-220 R4, ZS44/28.6
ZS56/40, BlockLock 150° ### Head set cover
OhjaustankoONE1 Carbon, Horizon Bow, 9° backsweep, 7mm rise, 760mm, 31.8mm
OhjainkannatinONE1 Race Alloy, 31.8mm, -7°
SatulatolppaCrankbrothers Highline 7 dropper post, 30.9mm
Kädensijat/tankonauhatONE1 VLG-1907D2 ### ONE1 VLG-1962-11D2, Lock-On
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO