• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Maastopyörä Spark RC Comp - 2022 Keltainen

Scott Maastopyörä Spark RC Comp - 2022 Keltainen
Kuvaus

Luokkansa kärkeä edustava aloitusmalli kilpailukykyisellä hinnalla

Uudistettu aloitusmalli Scott Spark RC Comp on kilpa-ajoon suunniteltu XC-ohjus, joka mahdollistaa sinun edetä täydessä hallinnassa erilaisilla reiteillä samaan tahtiin Nino Schurterin ja hänen tallitovereidensa kanssa. Sen ainutlaatuinen rakenne, johon kuuluu täysin integroitu iskunvaimennin ja 120/120 mm joustovarat, häivyttää perinteisen XC:n ja Trail-ajon rajat, mikä on täydellistä meille, jotka nautimme vauhdikkaista metsäpoluista maksimaalisella flow'lla. Tämä on hämmästyttävän nopea metsäpyörä meille, jotka arvostamme nopeutta ja vaadimme pyörän kykenevän ylläpitämään vauhtinsa myös teknisesti vaativissa maastoissa. Täysin integroitu iskunvaimennin? Tehokas singlepivot-jousitus huippuluokan kinematiikalla? Ohjaamo täysin integroidulla kaapelivedolla? Tila kahdelle vesipullolle eturungossa? Tarkistus kaikille!

Menestyksen avain!

  • Päivitetty versio mallista, joka on kahminut enemmän MM- ja olympiamitaleja kuin mikään toinen XC-pyörä
  • Täysjousitettu hiilikuiturunko (Spark RC Carbon HMF) täysin integroidulla iskunvaimentimella ja singlepivot-linkityksellä 
  • Huikean nopea metsäpyörä, joka suoriutuu loistavasti sekä ylämäissä että alamäissä sekä tasoissa maastoissa
  • Luokassaan kevein täysjousitettu runko 120/120mm joustovarrella (2.150 grammaa sis. iskunvaimentimen)
  • Huippuluokan ilmavaimentimet FOXilta, joita ohjataan Scottin omalla TwinLock-järjestelmällä
  • Mahdollistaa helpon säädön ilmanpaineelle, paluulle, puristukselle & SAG:ille
  • Voimakas 1x-vaihdejärjestelmä 12 luotettavalla vaihteella SRAMilta (NX Eagle), jossa on laaja vaihdealue
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka on sovitettu vastaamaan nopeuden tarpeita 
  • Lujat vanteet Syncrosilta (X-30SE TR), jotka kestävät rankkaakin käyttöä
  • Nopeat laatukumit Maxxisilta (Rekon Race 29x2.4"), jotka ovat tubeless-ready 
  • Laadukkaat alusta alkaen asennetut komponentit Syncrosilta

Hiilikuitumestari singlepivot-linkityksellä ja kilpailuvalmiilla geometrialla 

Tämä nopea metsäpyörä nojaa luottavaisesti korkealaatuiseen kuiturunkoon (HMF), joka painaa vain 2.150 grammaa iskunvaimennin mukaan lukien. Alempi runko (jäykkyysalue), joka on suunniteltu kestävyyden ja torsiojäykkyyden maksimoimiseksi, yhdistettynä ylempään runkoon (keveysalue), jonka tavoitteena on painon minimointi vaarantamatta rungon rakenteellista kestävyyttä, on jo osoittautunut voittavaksi konseptiksi. Tämä ei ole yllättävää, sillä uusi runko ammentaa inspiraatiota edeltäjästään, jonka geometria on voittanut enemmän MM- ja olympiamitaleja kuin mikään muu XC-pyörä maailmanhistoriassa.

Takakolmiossa ei ole napaan kiinnittyvää pivot-ripustusta, mikä säästää huomattavasti painossa ja ylemmät ketjutangot taipuvat korkeintaan 7 mm, vaikka iskunvaimentimen toiminta olisi täysillä. Tehokas kinematiikka singlepivotilla ja hyvin tasapainotetut joustovarat takaavat sulavan käsittelyn, luokkansa johtavan voimansiirron ja pitävät sinut ketteränä haastavassakin maastossa. Menestyksekkään geometrian perustana on yli 67 asteen etuhaarukan kulma yhdistettynä noin 76 asteen satulaputken kulmaan ja 43.75 cm pitkiin ketjutangonoihin. Älykäs yksityiskohta on mahdollisuus säätää etuhaarukan kulmaa 0.6 astetta ilman, että tarvitsee irrottaa ohjaustankoa, ohjainlaakeria, haarukkaa jne.

Laadukas iskunvaimennus, joka varmistaa valmiutesi haasteisiin

Edessä on terävä ilmakeula FOXilta (32 Float Rhythm) ja myös takana iskunvaimennuksen hoitaa FOX (Float Custom EVOL Performance Trunnion), joiden 120/120 mm joustovarat mahdollistavat helpon säädön ilmanpaineeseen, paluuseen, puristukseen ja SAG:iin. Molempia iskunvaimentimia ohjataan Scottin älykkäällä TwinLock-järjestelmällä, joka käytännössä on monitoimikahva, joka antaa sinulle samanaikaisen hallinnan molempiin iskunvaimentimiin ja dropper post -tölkkiin yhdellä vivulla. Voit valita yhden kolmesta asetuksesta (Lockout - Traction Control - Descend), mikä tarjoaa laajemman käyttöalueen ja mahdollistaa yhtä nopean ajon sekä karkeilla metsäpoluilla että tiukasti pakatuilla sorateillä. Erittäin kätevä järjestelmä, joka tekee pyörästä vaikuttavan helppokäyttöisen ja nopeasti mukautuvan eri reittiosioihin.

Tyylikkäästi integroitu iskunvaimennin tarjoaa monia etuja

Takaiskunvaimennin on tyylikkäästi integroitu runkoon, mikä ei ainoastaan luo erittäin puhdasta muotoilua vaan myös matalan painopisteen ja takaa, että iskunvaimennin pysyy suojassa lialta. Integrointi mahdollistaa myös kammenosan jäykistämisen, mikä parantaa voimansiirtoa. Se, että Scott on onnistunut tässä säilyttäen samalla helpon pääsyn iskunvaimentimeen säätöjen tekoa varten (ilmanpaine, paluu, puristus), on merkittävä etu. Lisäksi ulkoinen SAG-indikaattori (helppo pääsy erillisen luukun kautta, joka on suojattu kumitulppalla), tekee tästä pyörästä varman voittajan.

Luotettava 1x-voimansiirto 12 sujuvasti toimivalla vaihteella

Erinomaisen iskunvaimennuksen ja huippuluokan hiilikuiturungon lisäksi, siinä on tehokas voimansiirto 12 vaihteella SRAMilta (NX Eagle), joka tarjoaa luotettavaa suorituskykyä modernissa 1x-voimansiirtosysteemissä, jolla on sulava toiminta ja laaja valikoima (32Tx11-50T). Voimansiirtoa ohjataan kapeasta cockpitista, jossa sekä ohjaustanko että ohjainkannatin ovat Syncrosilta, joissa on täysin integroitu kaapelireititys ja kattava yhteensopivuus eri lisävarusteiden kanssa Syncrosilta, Garminilta ja GoPro:lta (tietokoneet, GPS:t, valot, kamerat jne.). Voimansiirron 55 mm:n ketjulinjan leveys mahdollistaa sekä erittäin leveiden renkaiden käytön että 40-hampaisen eturattaan asentamisen, jos kukaan muu kuin Nino pystyy hyödyntämään tuota vaihdealueen laitaa. Myös muut komponentit ovat korkealaatuisia, ja pyörässä on tasapainoinen kombinaatio varusteita, jotka on suoraan otettu FOXin, SRAMin, Shimanon ja Syncrosin parhaiden tuotteiden joukosta.

Lujat vanteet nopeilla renkailla ja tehokkailla levyjarruilla

Lujat vanteet Syncrosilta (X-30SE TR), jotka pyörivät nopeilla laaturenkailla Maxxisilta (Rekon Race), nämä ketterät 29-tuumaiset 2.4" leveydellä ovat tunnettuja niiden melkein kiihkeästä nopeuden rakkaudesta ja vaikuttavasta pidosta kaarteissa. Koska Spark RC on suunniteltu nauttimaan korkeista nopeuksista, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (Deore), jotka vastaavat pyörän nopeustarpeita ja takaavat tehokkaan jarrutustehon ympäri vuoden, riippumatta siitä onko maasto mutaista, sateista tai sohjoista. Jos arvostat vahvaa iskunvaimennusta, tehokasta voimansiirtoa ja luotettavaa tarkkuutta, olet oikeassa paikassa. Jos lisäksi sinulla on korkeat tavoitteet ja pyrit aina saavuttamaan johtajan paidan, tämä on täydellinen XC-pyörä sinulle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068302-0145
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
VäriGul
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0068302
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaScott Spark
MallisarjaScott Spark RC
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)12.5 kg (Tubeless-kokoonpano)
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/se/en
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaSRAM NX Eagle
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM NX Eagle
MallisarjaScott Spark RC
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

120 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

120 mm
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Scott Spark

-3%
Scott Maastopyörä Spark 950 - 2022
€ 2 975,01
€ 2 875,81
Tarjous
Scott Maastopyörä Spark 960 - 2022 Punainen
€ 3 570,21
alkaen € 2 479,01
Tarjous
-31%
Scott Maastopyörä Spark 970 - 2022 Oranssi
€ 3 173,41
€ 2 181,41
Tarjous
-16%
Scott Maastopyörä Spark 920 - 2022
€ 4 264,61
€ 3 570,21
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-2%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-23%
Orbea Trail MTB Occam H30 White Chic- Shadow Coral (Gloss)
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 887,03
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO