• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Trail MTB Xf 939 Tr

Superior Trail MTB Xf 939 Tr
Kuvaus

Mahtava viihdepyörä suurilla nopeuksilla ja tukevalla polkutuntumalla

Täysjousitettu Superior XF 939 TR tarjoaa huimat nopeudet ja vankkaa polkutuntumaa, ollen täydellinen valinta sinulle, joka haluat ajaa kovaa säilyttäen samalla täyden kontrollin varusteisiisi. Voimakas viihdepyörä, jossa on runsaasti hauskuutta ja joka vie pyöräilykokemuksesi uudelle tasolle. Kyseessä on terävästi suunniteltu kokonaisuus vankalla rungolla, joka todellakin ansaitsee päivittyä tasaisesti taitojesi kasvaessa. Jos siis haluat erottua joukosta niin rankoissa maastokisoissa kuin seikkailullisessa metsäajelussakin, ja haluat jättää naapurit ja tallitoverit taaksesi, tämä on juuri oikea valinta. Erinomainen investointi, jolla on nopea reagointi ja sulava ohjaustuntuma. Se vastaa aina kutsuun, kun haluat lisätä vauhtia, tarjoten sinulle 100% puhdasta pyöräilyiloa.

Menestyksen avain!

  • Täysin uudistetulla kinematiikalla varustettu täysjousitettu runko kolminkertaisesti kevennetyssä alumiinissa (Alu X6 Ultralite)
  • RockShoxin etujousitus (Revelation RC) 140 mm:n iskunpituudella ja lukituksella
  • RockShoxin takajousitus (Monarch RT) 130 mm:n iskunpituudella ja lukituksella
  • Tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja tarkalla toiminnalla Shimanolta (SLX/XT)
  • Nopeuksiin vastaavat tehokkaat hydrauliset levyjarrut
  • Nopeat 29-tuumaiset renkaat, jotka on varustettu laadukkailla Schwalben (Nobby Nic) renkailla
  • Fizikin (Taiga) satula

Kilpailuihin suunniteltu täysjousitettu alumiinirunko

Runko koostuu huippuluokan täysjousitetusta triple-reduktoidusta alumiinirungosta (Alu X6 Ultralite) pääkolmiosta ja takahaarukasta, mikä luo tasapainon tehokkaan voimansiirron ja jousitetun leikkisyyden välille. Runko tarjoaa tunteen korkeasta suorituskyvystä ja hyödyntää monia ominaisuuksia suoraan kalliimmista hiilikuiturungoista. Tämä kaikki jotta voisit nopeasti kerryttää palkintokaappiisi mitaleja ja pokaaleja. Ajanmukainen trail-geometria ja hieman lyhyempi akseliväli yhdistettynä uuteen kinematiikkaan tarjoavat nopean ohjattavuuden ja erinomaisen flow'n maastossa, häviämättä tehossa kun poljet täysillä.

Pyörässä on tyylikkäästi integroidut kaapelit ja se on suunniteltu BOOST-akseleille, eli leveämmille etu- ja takakselille, jotka mahdollistavat suuremman etäisyyden pinnakiinnikkeisiin napaan nähden, antaen jäykemmän pyörän paremmalla hallinnalla. Malli on optimoitu 140/130 mm jousitukselle ja suunnattu erityisesti niille, jotka haluavat ajaa nopeasti nykyaikaisilla, teknisesti haasteellisilla poluilla.

Laadukkaat ilmajousitukset kaikkiin olosuhteisiin

RockShoxin laadukkaat jousitukset, etujousituksena Revelation RT 140 mm iskunpituudella ja takana Monarch RT 130 mm:n iskunpituudella. Molemmissa jousituksissa on kaksi eri tilaa (Open/Pedal), joita säädetään jousituksesta. Tasapainoinen ja helppokäyttöinen yhdistelmä takaa, että voit ajaa nopeasti kaikentyyppisillä alustoilla. Jousitus ja linkusto tuovat juuri oikeanlaista kosketusta maahan ja mahdollistavat ohittamaan lähes kenet tahansa vaativammillakin alustoilla. Haasteellisessa maastossa säädettävä dropper-tolppa on nykyään melkein välttämättömyys, joten pyörässä on tietenkin sellainen jo alusta alkaen.

Tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja erinomaisella tarkkuudella

Huippunopeudet saavutetaan Shimano (SLX/XT) 12 vaihteen tehokkaalla 1x-vaihteistolla, joka tarjoaa erinomaista tarkkuutta ja luotettavuutta. Kun tiukemmat haasteet kutsuvat, moderni välityssuhde (34Tx10-51T) varmistaa yhdessä pyörän kevyen painon kanssa, että odotukset eivät ainoastaan täyty, vaan ylittyvät.

Terävästi reagoiva pyöräsetti loistavalla vakaudella ja pidolla kurveissa

Kaiken pohjana toimii DT Swissin (M 1900 Spline DB30) robustit laatuvalmistajan pyörät, joissa on Schwalben (Nobby Nic) 2.35 tuuman renkaat tarjoamassa vakaata menoa ja erinomaista pitoa kurveissa. Nopeuden kasvaessa jarrutuskyvyn on vastattava, minkä takia pyörä on varustettu Shimanon (Deore) hydraulisilla levyjarruilla, jotka tarjoavat voimakasta suorituskykyä kaikissa olosuhteissa, oli sitten kyse sateesta, lumesta tai pölystä poluilla.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0052146
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Trooper Green/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaSuperior XF
MallisarjaSuperior XF sarja
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väriMATTE TROOPER GREEN/BLACK
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.eu/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaSuperior XF sarja
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoAlu X6 Ultralite MTB Trail SU-02, Advanced Geometry, Travel 130 mm, Tapered Head Tube, BB92, 3D alloy one piece link, Alloy swingarm, SR dropout, Boost 12x148 mm, Inner cable routing, Dropped seat post ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaRockShox Revelation RC, Tapered, DebonAir, 15x110mm axle, 140mm travel
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
TakaiskunvaimenninRockShox Monarch RT, external rebound, 2 position compression (Open/Pedal), size 190x51mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Kiekot
EturengasSchwalbe Nobby Nic Performance, 29x2.35 , ADDIX
TakarengasSchwalbe Nobby Nic Performance, 29x2.35 , ADDIX
Renkaan koko60-622
Voimansiirto
VaihtajatSHIMANO SLX SL-M7100-IR RapidFire Plus, 12-speed
TakavaihtajaSHIMANO XT RD-M8100 Shadow Plus
KeskiölaakeriSHIMANO BB-RS500 PressFit, shell 41x92mm
RataspakkaSHIMANO CS-M6100-12, 10-51T
Komponentit
EtujarruSHIMANO BL-M6100/BR-M6100, hydraulic disc brake
TakajarruSHIMANO BL-M6100/BR-M6100, hydraulic disc brake
OhjainlaakeriACROS AZX-212 R5,ZS44/28.6
ZS56/40
OhjaustankoONE1 Alloy, MTB AL-312BT, 6° backsweep, 12mm rise, 760mm, 31.8mm
OhjainkannatinONE1 Race RAS-D63028 Alloy, 31.8mm, -10°
SatulatolppaONE1 Alloy, MT171, dropper post, 30.9mm
Kädensijat/tankonauhatONE1 VLG-1661D2N, Lock-On
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Superior XF

-26%
Superior Maastopyörä XF 929 RC Matta Musta/Valkoinen

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-17%
Orbea Laufey H30 Rawaluminium
€ 1 487,01
€ 1 239,01
Tarjous
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-17%
Orbea Occam M30 Icegreen/Jadegreen
€ 4 413,41
€ 3 669,41
Tarjous
-2%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 887,03
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO