• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ACTIVE Active Gravel pyörä Wanted 311 Apex Metallinpunainen

Active Gravel pyörä Wanted 311 Apex Metallinpunainen
Kuvaus

Monipuolinen gravel, jolla on vaikuttava etenemiskyky kaikilla alustoilla

ACTIVE Wanted Gravel 311 Apex on suomalainen gravel-pyörä, joka tarjoaa joustavan ja kevyen ajokokemuksen sekä vaikuttavan etenemiskyvyn, jota voit hyödyntää kaikentyyppisessä harjoittelussa ja liikkumisessa läpi vuoden! Kyseessä on helposti käsiteltävä ja viihdyttävä pyörä, jonka seikkailunhaluiset geenit vievät sinut aina haluamaasi määränpäähän, ja vieläpä nopeasti, jos jalkalihaksesi ovat valmiina. Jos etsit kestävää työmatkapyörää, jossa on ketterä ohjaustanko ja luotettavat levyjarrut, ja joka on helppo käsittää ja tarjoaa mukavuutta useimmilla alustoilla, olet löytänyt etsimäsi! Tämä on monipuolinen pyörä, joka on varustettu energisellä 11-vaihteisella voimansiirrolla ja selkeän urheilullisella olemuksella, jotka tekevät päivittäisestä liikkumisestasi käytännöllisempää ja huomattavasti viihdyttävämpää. Ja sillä ei ole merkitystä, preferoitko sileää asfalttia, karheita mukulakiviä tai koukeroisia metsäpolkuja, sillä se selviytyy lähes kaikista alustoista. Se on myös valmiiksi varusteltavissa tarakalla, lokasuojilla, valaisimilla, lukolla ja telineellä, jos niin haluat.

Menestymisen avain!

  • Urheilullinen gravel, joka sopii niin nopeaan päivittäiseen työmatkapyöräilyyn kuin rentoihin lenkkeihin perheen kanssa
  • Helsingissä valmistettu suomalainen pyörä, joka tarjoaa paljon hauskuutta tinkimättä turvallisuudesta
  • Kestävä ja vääntöjäykkä alumiinirunko (Alloy 6069) kevyellä rakenteella
  • Eturunko alumiinia (Alloy 6069), tarjoaa erinomaisen ohjaustuntuman myös suurilla nopeuksilla
  • Luotettava ja urheilullinen 1x-voimansiirto, 11 nopeutta laatutakuulla varustetulta SRAMilta (APEX 1), laajalla vaihdevalikoimalla (42Tx11-42T)
  • Mekaaniset levyjarrut, jotka vaativat vähän huoltoa ja tarjoavat luotettavan jarrutuskyvyn kaikissa sääolosuhteissa
  • Vahvat pyörät, varustettu 40 mm leveydellä laadukkailla WTB:n (Nano Comp) renkailla
  • Mahdollisuus varustaa pyörä lisävarusteilla, jotka parantavat kantokykyä ja takaavat ongelmattoman pyöräilyn kaikissa sääolosuhteissa
  • Varustettu elämää satulassa helpottavilla lisävarusteilla: kestävät lokasuojat, valot ja vakaa tuki

Laadukas alumiinirunko tehokkaalla voimansiirrolla ja korkealla vääntöjäykkyydellä

Runko koostuu kestävästä ja kevyestä alumiinirungosta (Alloy 6069), joka tarjoaa vaikuttavan tehokkaan voimansiirron korkean vääntöjäykkyytensä ansiosta. Eturunko on myös valmistettu laadukkaasta alumiinista, joka takaa matalan painon ja responsiivisen ohjaustuntuman. Kaapelit on vedetty siististi rungon sisään, mikä paitsi näyttää hyvältä, myös suojaa tehokkaasti likaa, kosteutta ja tiesuolaa vastaan – tuttuja haasteita pitkässä maassamme.

Urheilullinen 1x-voimansiirto luotettavilla nopeuksilla sekä mekaaniset levyjarrut

Konepellin alta löytyy testattu amerikkalainen 1x-voimansiirto 11 sujuvasti vaihtuvalla vaihteella laadukkaalta SRAM (APEX 1) -valmistajalta. Laajan vaihteiston (42Tx11-42T) ansiosta pyörä tarjoaa luotettavia nopeuksia suorilla osuuksilla ja helpottaa jyrkkien ylämäkien kiipeämistä. Lisäksi pyörässä on mekaaniset levyjarrut Tektrolta (MD-C310), jotka takaavat johdonmukaisen suorituskyvyn kaikissa sääolosuhteissa, vuoden ympäri. Pohjoismaiden olosuhteissa, joissa pitkät alamäet ovat harvinaisia mutta sään vaihtelut ja haastavat alustat yleisiä, levyjarrut tarjoavat huomattavasti luotettavamman jarrutuskyvyn verrattuna perinteisiin vanteen jarruihin.

Pyöräsarja vaikuttavalla etenemiskyvyllä ja erinomaisella pidolla mutkissa

Kaikki rullaa vankalla pyöräsarjalla, jonka alumiinivanteet on varustettu pitävillä WTB (Nano Comp) renkailla. Renkaat tarjoavat upean vauhdin ja erityisen hyvän pidon mutkissa. Suuremmat 40 mm leveät pyörät lisäävät mukavuutta, rullausta ja nopeaa kiihtyvyyttä, mikä erottuu erityisesti punaisista valoista lähdettäessä tai mutkittelevilla pyöräteillä ajettaessa. Suomalainen zenbuddhalainen saattaisi kuvailla rengaskokoa "kultaiseksi keskitieksi". Alhaisemmalla ilmanpaineella ajaminen lisää mukavuutta ja suojaa paremmin teräviä esineitä ja soraa vastaan, mikä tekee ajokokemuksesta mahdollisimman miellyttävän erityisesti pehmeämmillä alustoilla. Renkaat kovina pitäminen tarjoaa suuren vastustuskyvyn ja tekee pyörästä erittäin rullaavan, erityisesti kovemmilla alustoilla, mikä ilahduttaa joka kerta, kun poljet matkaan punaisista valoista. Voit myös varustaa pyörän nastarenkailla talveksi tai vaihtaa kapeampiin slicks-renkaisiin, jos haluat keskittyä ainoastaan sileän asfaltin valloitukseen – valinta on sinun!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0097490-A165
EAN-koodi-
TuotemerkkiACTIVE
VäriRed Metallic
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0097490
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiSora
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Mekaaninen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaSRAM APEX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM APEX
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Kiekot-
Etunapa-
Takanapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Kampisarja-
Ketju-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Jarrulevy edessä-
Takajarru-
Jarrulevy takana-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Satula-
Varusteet
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2023
  • 28"

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 10
€ 3 113,89
€ 3 056,52
Tarjous
-2%
Nishiki Gravel pyörä Zone LagunSininen
€ 2 935,33
€ 2 886,69
Tarjous
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 30 EQ
€ 2 419,49
€ 2 377,20
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO