• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Gravelbike Grandurance Elite

Bergamont Gravelbike Grandurance Elite
Kuvaus

Seikkailunhaluisille nopeuden viikareille, jotka sekä pendelöivät, harjoittelevat että valloittavat mantereita

Jos olet seikkailunhaluinen nopeuden viikari, joka haluaa pystyä pendelöimään, harjoittelemaan ja valloittamaan mantereita yhdellä ja samalla menopelillä, niin saksalainen lippulaiva Bergamont Grandurance Elite on ehdoton vaihtoehto. Mihin kategoriaan se sitten kuuluukaan... gravel, allround, endurance vai onko se puhtaasti maantiepyörä? Vaikea sanoa, mutta jos etsit äärimmäisen monikäyttöistä saksalaista hiilikuiturakennetta, jossa keskitytään alhaiseen painoon, tehokkaaseen suorituskykyyn, maksimaaliseen kulkuun ja pitkiin päiviin satulassa säilyttäen samalla korkean mukavuustason myös oikein karkeilla alustoilla, olet oikeassa paikassa... tämä on LUOKKAA!

Menestyksen avaimet!

  • Tyylikäs runko erittäin kevyessä hiilikuidussa (Ultra Lite HSC Carbon) oikeilla kulmilla ja harkituilla yksityiskohdilla
  • Terävä hiilikuituinen etuhaarukka, joka antaa oikean ohjaustuntuman ja on varustettu monilla kiinnityspisteillä
  • Geometria (allroad), jossa on lisää tilaa leveille renkaille ja parannettu kaapelointi
  • Äärimmäisen tehokas 1x-vaihteisto 11 vaihteella Shimanolta (GRX810), joka on kehitetty nimenomaan gravel-ajoon
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut takaavat johdonmukaisen jarrutehon kaikissa olosuhteissa
  • Laadukkaat pyörät alumiinivanteilla Syncrosilta (Capital 2.0), kestävät kovaa käyttöä
  • Pitovoimaiset laaturenkaat Schwalbeltä (G-One Bite Evo) 45mm leveydellä ja lujaan punktuurisuojaus
  • Korkeudeltaan säädettävä satulatolppa Syncrosilta (Duncan), jonka vivusta on helppo tavoittaa ohjaustangolta
  • Lisäksi varustettu korkeatasoisilla alumiinikomponenteilla Syncrosilta ja Satorilta
  • Erityiset kiinnityspisteet lokasuojille, tavaratelineille, tuelle ja muille pienille varusteille

Ultrakevyt hiilikuiturunko oikeilla kulmilla ja harkituilla yksityiskohdilla

Voisimme kirjoittaa pitkään palkitusta geometriasta, mutta mainitsemme vain, että perusteellinen kehitystyö takaa ultrakevyen hiilikuiturungon (Ultra Lite HSC Carbon) olevan suunniteltu täydellisillä kulmilla. Jokainen yksityiskohta äskettäin päivitetyssä rungossa on tarkkaan harkittu (esimerkiksi erityiset kiinnityspisteet lokasuojille sekä käytännöllinen sisäinen kaapelointi), minkä lisäksi tarkasti suunniteltu hiilikuituinen etuhaarukka vähentää värinöitä ja luo oikeanlaisen kokonaiskuvan. Tähän lisätään monipuolinen ohjaustanko ja navat, jotka tukeutuvat läpimenon akselit, perusta erinomaiselle ketteryydelle ja voimansiirrolle.

Äärimmäisen tehokas vaihteisto 11 vaihteella ja vaikuttava nopeuden varanto

Moottorin alla on äärimmäisen tehokas vaihteisto 11 sujuvalla vaihteella Shimanolta (GRX810), jotka tarjoavat varmat nopeusresurssit tasaisilla ja mahdollistavat jyrkimpienkin nousujen voittamisen luotettavasti. Lisäksi suurin osa komponenteista on laadukkaita ja tunnetuilta valmistajilta Syncrosilta ja Satorilta. Kun on aika hidastaa, voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (RX810) vähentävät huollon tarvetta ja takaavat tehokkaan jarrutustehon läpi vuoden, olosuhteista riippumatta.

Pyöräsetti renkaineen, joka selviää mistä tahansa sileästä asfaltista erittäin karkeille alustoille

Pyöräsetti, jossa on tukevat alumiinivanteet Syncrosilta (Capital 2.0), kulkee 45 mm leveillä renkailla, joilla on erinomainen pito Schwalbeltä (G-One Bite EVO), nopeat ja pitäväiset kumit, jotka mahdollistavat sujuvan etenemisen kaikilla pinnoilla sileästä asfaltista karkeisiin alustoihin ilman, että sinun tarvitsee huolehtia rengasrikoista. Pyörään voi myös asentaa talvirenkaat talveksi tai vaihtoehtoisesti vaihtaa kapeampiin slickseihin, jos suunnittelet ajavasi pääasiassa sileällä asfaltilla... valinta on tietenkin sinun!

Erinomaisesti rakennettu saksalainen gravel-pyörä kovapäisille voittajille, jotka vaativat parasta

Tämä on lähes itsestäänselvä yhdistelmä kovapäisille voittajille, jotka etsivät optimaalista tasapainoa kevyen painon, suuren nopeuden, maksimaalisen läpäisykyvyn ja tehokkaan suorituskyvyn välillä. Erittäin hyvin rakennettu saksalainen gravel-pyörä laajalla skaalalla ja täsmälleen oikealla ulkonäöllä, tarjoten vakuuttavaa hallintaa ja luotettavuutta... lisäksi soveltuu kaikkiin vuodenaikoihin, alustoihin tai sääolosuhteisiin. Lyhyesti sanottuna - Saattaa hyvin olla se ultimaattinen hiilikuitupyörä meidän vaihtuviin pohjoisiin oloihimme.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108513
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriSHINY MIDNIGHT BLUE
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiSora
TuotesarjaBergamont Grandurance
MallisarjaBergamont Grandurance
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)9,8
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaBergamont Grandurance
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko45-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont Grandurance

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 40
€ 2 072,29
€ 2 037,54
Tarjous
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 10
€ 3 113,89
€ 3 056,52
Tarjous
-2%
Nishiki Gravel pyörä Zone LagunSininen
€ 2 935,33
€ 2 886,69
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO