• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Gravel pyörä X-road Team Comp Gr_23 Kiiltävä Oliivi Kromi

Superior Gravel pyörä X-road Team Comp Gr_23 Kiiltävä Oliivi Kromi
Kuvaus

Uskomattoman kevyt sorapyörä keskittyy nopeuteen, etenemiskykyyn ja mukavuuteen

Jos etsit huippukevyttä kuitupyörää, joka yhdistää ripeän kilpailutuntuman miellyttävään ajoasentoon ja viihtyy niin kivikkoisilla sorateillä kuin sileämmälläkin asfaltilla, Superior X-ROAD Team Comp GR on ehdoton valintasi. Se on suunniteltu niille, jotka haluavat pystyä polkemaan mukavasti myös kylmemmällä kaudella (oikeanlaisten renkaiden kanssa) ja etsivät jotakin, joka on selvästi nopeampi kuin tavallinen hybridi. Kyseessä on pätevä kilpapendelöintipyörä, johdossa hydrauliset levyjarrut, ja keskittyy etenemiskykyyn, tehokkuuteen ja haastavaan pyöräilyyn. Täydellinen valinta vaativille työmatkapyöräilijöille, seikkailijoille sekä maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan.

Menestyksen avain!

  • Vaikuttava hiilikuiturunko (X-Road Race Mid Modulus) jossa yhdistyy nopea kilpailutuntuma ja mukava ajoasento
  • Road Advanced Geometry - Moderni geometria, jossa suhteellisen lyhyt akseliväli luo leikkisiä ominaisuuksia
  • Värinöitä vaimentava hiilikuitu-etuhaarukka (X-ROAD Carbon) tarjoaa vaikuttavaa ohjaustuntumaa
  • Tehokas 1x-vaihteisto 11 vuorenhuippuvarmalla vaihteella Shimanolta (GRX RX812/RX600)
  • Laadukas pyöräsetti DT Swissiltä (G 1800 Spline), joka mahdollistaa vaikuttavan kiihtyvyyden
  • Erinomaista etenemiskykyä tarjoavat Schwalben renkaat (G-ONE Allround) 40 mm leveydellä
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (GRX RX600) takaavat luotettavan suorituskyvyn kaikissa olosuhteissa
  • Selle (Royal Gravel) -satula ja hiilikuituinen ONE (Carbon) -satulatolppa
  • Varustettu muutoin korkealaatuisilla hiilikuitu- ja alumiinikomponenteilla ONE:lta
  • Älykäs irrotettava magneettinen styrstift vapauttaa tai asentaa läpivientiakseleita
  • Piilotetut kiinnityspisteet lokasuojille

Vaikuttavan kevyt rakenne, jossa on erittäin korkea suorituskyky kaikenlaisilla pinnoilla

Täysin kilpailuvalmis malli korkealaatuisesta hiilikuidusta (Carbon X-Road Race Mid Modulus), joka pienestä painostaan huolimatta tarjoaa erinomaista voimansiirtoa ja värinänvaimennusta. Tämä on vaikuttava kevytrakenteinen pyörä, jonka suorituskyky on korkealla tasolla ja joka on suunniteltu niille, jotka haluavat karsia arvokkaita sekunteja ja tavoitella johtajan paitaa. Korkealuokkainen runko on uskomattoman vääntöjäykkä, ja moderni gravelgeometria takaa, että jaksat pitkilläkin lenkeillä säilyttäen korkean mukavuuden. Lyhyen akselivälin ansiosta saat nopeasti reagoivan pyörän, joka mielellään vastaa ohjaukseesi. Jotta ohjaustarkkuus olisi maksimaalinen, pyörässä on värinöitä vaimentava täysin hiilikuituinen etuhaarukka (X-ROAD Carbon), joka varmistaa täyden kontrollin, korkean mukavuuden ja salamannopean reagoinnin. Runko sopii Shimanon sähköisille voimansiirtojärjestelmille ja on suunniteltu laajalle standardiakselille (12x142mm), mikä mahdollistaa jäykemmän pyörän ja näin ollen parantaa kontrolliasi.

Kaapeloinnin sisäinen vetäminen on ehkä suurin etu erityisesti maantie- ja sorapyörissä. Pyörän nopea nostaminen olkapäälle on ehdoton vaatimus, ja rungon tarttuminen ilman irti roikkuvia kaapeleita on selvästi yksinkertaisempaa ja turvallisempaa. Kaapelit ja johdot on suojattu mekaanisilta vaikutuksilta rungon sisällä, ja sileä runko vähentää ilmanvastusta sekä on helpompi pitää puhtaana. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, sisäisellä kaapelivedolla varustettu pyörä näyttää yksinkertaisesti tyylikkäämmältä.

Tehokas 1x-vaihteisto ja terävät, gripillä varustetut Schwalben renkaat

Kun puhutaan komponenteista, keskiössä on vankka kammenosa yksittäisketjulla ja 11 tehokkaalla vaihteella, jotka Shimano (GRX RX812/RX600) on tarkasti valinnut. Modernin välityksen (40Tx11-42T) ansiosta kokonaisuus tarjoaa vaikuttavaa tarkkuutta ja luotettavaa toimintaa, myös kun alusta ja olosuhteet asettavat haasteita. Alun perin pyörä rullaa DT Swissin esimerkillisesti vankalla pyöräsetillä (G 1800 Spline) Schwalben 40 mm leveillä laaturenkailla (G-One Allround RaceGuard), mikä luo luokkansa parhaan etenemiskyvyn ja takaa, että voit jatkaa polkemista ongelmitta riippumatta alustasta. Pienemmällä ilmanpaineella renkaissa parannat pitoa pehmeämmällä alustalla ja suuremmalla ilmanpaineella saat melkein yhtä hyvän rullauksen kuin maantiepyörällä.

Korkealuokkaiset komponentit ja luotettavat hydrauliset levyjarrut

Tämä pyörä on rakastunut nopeuteen, ja sen vuoksi se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (GRX RX600), jotka tarjoavat luotettavaa ja johdonmukaista suorituskykyä läpi vuoden, oli sitten mutaa, pölyä tai loskaa. Lisäksi pyörässä on läpivuonna kestävät komponentit, jotka tarjoavat korkean tarkkuuden sekä hiilikuidussa että alumiinissa – täydellinen yhdistelmä Pohjolan vaativiin olosuhteisiin. Terävä kaikkialla toimiva pyörä on kevyt sekä kuljetukseen että harjoitteluun, kestää aggressiiviset kurvit säilyttäen kontrollin ja tarjoaa paljon nopeaa pyöräilyiloa. Sen erikoisalat ovat etenemiskyky, nopeus, tehokkuus ja monipuolisuus... lähes riippumatta alustan laadusta!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106939-O443
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriGLOSS OLIVE CHROME
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0106939
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiSora
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-en
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Kiekot-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Kampisarja-
Ketju-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Jarrulevy edessä-
Takajarru-
Jarrulevy takana-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2023
  • 28"

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 40
€ 2 072,29
€ 2 037,54
Tarjous
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 10
€ 3 113,89
€ 3 056,52
Tarjous
-2%
Nishiki Gravel pyörä Zone LagunSininen
€ 2 935,33
€ 2 886,69
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO