• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

PRINCIPIA Principia Gravel pyörä Gravel Alu 700c Grx Rx600 1x10sp Matta Copper

Principia Gravel pyörä Gravel Alu 700c Grx Rx600 1x10sp Matta Copper
Kuvaus

Laadukasta tanskalaista unelmien rakentamista vaikuttavalla maastokelpoisuudella 

Temperamenttinen Principia Gravel Alu 40 on nopea pyörä, joka tarjoaa vaikuttavan maastokelpoisuuden. Sitä voit käyttää sekä harjoitteluun, kilpailuihin että kulkuvälineenä – ja kaiken lisäksi ympärivuotisesti! Tämä nautinnollinen menopeli, jolla on seikkailunhaluiset geenit, vie sinut nopeasti minne tahansa haluatkin, ja niin suurilla nopeuksilla, jos vain jalkalihaksesi ovat valmiit haasteeseen. Jos etsit karismaattista huippupyörää sarviohjaustangolla ja tehokkailla levyjarruilla, joka on lisäksi helppo käsitellä ja tarjoaa erinomaista mukavuutta kaikilla alustoilla, olet löytänyt täydellisen yksilön! Melkeinpä itsestäänselvä valinta sinulle, joka pyöräilet vuoden ympäri ja haluat kykyä kulkea pidempiä matkoja pyörällä, joka on nopeampi ja monipuolisempi kuin perinteinen hybridipyörä. Uskallamme väittää, että tämä hienostunut tanskalainen sopii kaikkeen – arkeen, treeniin, kilpailuihin tai työmatkapyöräilyyn... ja se on tietenkin valmiina varustettavaksi sekä tavaratelineellä että lokasuojilla, jos niin haluat.

Menestyksen avain!

  • Luonteikas, kolminkertaisesti vähennetty alumiinirunko oikeilla kulmilla ja erinomaisella vääntöjäykkyydellä 
  • Hiilikuituinen etuhaarukka, joka tarjoaa vaikuttavan responsiivisen ohjaustuntuman 
  • Voimakas 1x-vaihteisto 11 lähes varmatoimisella vaihteella Shimanolta (GRX 600)
  • Hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat erinomaisen jarrutustehon kaikissa sääolosuhteissa
  • Jämäkät pyöräsetit 38mm leveillä laaturenkailla Panaraceriltä (GravelKing SK)
  • Pyörän voi varustaa lisävarusteilla, jotka parantavat kantokykyä ja takaavat ongelmattoman pyöräilyn kaikissa sääolosuhteissa

Laadukas, kevyt ja vääntöjäykkä alumiinirunko

Rungon muodostaa korkealuokkainen alumiinirunko, jonka keveys ja vääntöjäykkyys ovat keskeisiä tekijöitä sen vaikuttavassa tehokkuudessa ja erinomaisessa voimansiirrossa. Eturengas on valmistettu hiilikuidusta, mikä on salaisuus sen keveydelle, tehokkaalle värinänvaimennukselle ja loistavalle responsiivisuudelle ohjauksessa. Kaikki pyörän kaapelit on vedetty tyylikkäästi, mikä ei ainoastaan näytä hyvältä, vaan tarjoaa myös tehokkaan suojan lian, kosteuden ja tiesuolan varalta – jotka ovat tuttuja haasteita pitkässä maassamme. 

Voimakas 1x-vaihteisto 11 vaihteella ja hydrauliset levyjarrut 

Ansiosta tehokkaan 1x-vaihteiston, jossa on 11 voimakasta vaihdetta ja laaja vaihteluväli (40T×11-42T) laatuvarmalta Shimanolta (GRX RX600), voit kiivetä minkä tahansa mäen ylös samalla kun pystyt pitämään korkean nopeuden myös pitkillä suorilla. Tämä antaa sinulle vapauden valita eri pyöräilytyyleistä. Lisäksi varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (GRX RX600), jotka takaavat aina luotettavan ja johdonmukaisen jarrutustehon, vuodenajasta ja sääolosuhteista riippumatta. Pitkät alamäet eivät ehkä ole niin tyypillisiä täällä pohjoisessa, mutta huonot sääolosuhteet ja epätasaiset alustat ovat, ja siinä levyjarrut tarjoavat huomattavasti luotettavampaa suorituskykyä kuin perinteiset vannejarrut.

Alumiinivanteiset pyöräsetit ja nopeat renkaat upealla maastokelpoisuudella

Sen vankat pyöräsetit ovat vaikuttavan kestävät ja alumiinivanteilla on parit huippuluokan laaturenkaat Panaraceriltä (GravelKing SK) 38mm leveydellä. Tämä takaa, että pyörä suoriutuu kunnialla kaikentyyppisissä maastoissa valittamatta tasaisella asfaltilla. Ajamalla näitä hieman alhaisemmalla ilmanpaineella, parannat ajomukavuutta ja saat paremman suojan teräviä esineitä ja soraa vastaan, kaiken tämän ansiosta pyöräilysi on mahdollisimman ongelmatonta vaihtelevalla alustalla. Jos taas pidät renkaat kovapumppuisina, ne kestävät lähes mitä tahansa ja pyöräsi rullaa uskomattoman kevyesti, tuottaen iloa jokaisella polkaisulla liikennevaloista lähtiessäsi. Voit tietysti varustaa pyöräsi nastarenkailla talveksi, tai mikset vaihtaisi kapeisiin slick-renkaisiin, jos ajat ainoastaan asfaltilla... valinta on sinun!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101852-M607
EAN-koodi-
TuotemerkkiPRINCIPIA
VäriMATTE COPPER
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101852
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiSora
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
SähköpyöräEi
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Yksivaihteinen
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
Runkosetti
Runkokoko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko38-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Polkimet-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2023
  • 28"

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 10
€ 3 113,89
€ 3 056,52
Tarjous
-2%
Nishiki Gravel pyörä Zone LagunSininen
€ 2 935,33
€ 2 886,69
Tarjous
-2%
Scott Gravel Bike Speedster Gravel 30 EQ
€ 2 419,49
€ 2 377,20
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO