• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

3T 3T Gravel pyörä Exploro Racemax Campagnolo Ekar 1X13 Punainen/Valkoinen

3T Gravel pyörä Exploro Racemax Campagnolo Ekar 1X13 Punainen/Valkoinen
Kuvaus

Aerodynaaminen italialainen gravelracer, joka suorastaan murskaa kaiken vastustuksen

Innovatiivinen 3T Exploro RaceMax Campagnolo Ekar on selvästi aerodynaamisella suunnittelulla varustettu gravelracer, jonka on luonut Gérard Vroomen (yksi Cervélon perustajista). Kaiken ytimessä on kyky ylläpitää korkeaa nopeutta aerodynaamisen geometrian ja suunnittelun avulla, joka mahdollistaa aggressiivisen ajoasennon, mutta samalla maksimaalisen läpäisevyyden lisäämällä mahdollisuuden valita karkeasti kuvioidun renkaan todella anteliaalla leveydellä. Mihin kategoriaan se sitten kuuluu... gravelracer, cyclocross, allroad vai ehkä puhdas aeroracer? Tämä saattaa olla keskustelun aihe, mutta se, että se näyttää kilpapyörältä, tuntuu kilpapyörältä ja suorastaan murskaa kaiken vastustuksen soralla ja muilla haastavilla alustoilla... sitä meidän ei tarvitse keskustella!

Menestyksen avain!

  • Näyttää kilpapyörältä, tuntuu kilpapyörältä ja murskaa kaiken vastustuksen kaikenlaisilla haastavilla alustoilla
  • Italialainen nopeusihme, jolla on äärimmäisen aerodynaamiset muodot ja luokkansa parhaat etenemiskyky
  • Korkealaatuinen hiilikuiturunko (High Modulus Unidirectional pre-preg carbon) allekirjoitettu Gérard Vroomenin toimesta
  • Tehokas 1x-vaihteisto 13 -vaihteella arvostetulta Campagnololta (Ekar) erinomaisen selkeällä tuntumalla
  • Hydrauliset levyjarrut Campagnololta (Ekar) voimakkaalla jarrutuskyvyllä riippumatta olosuhteista
  • Mestarillinen italialainen pyöräsarja Fulcrumilta (Race 600 DB), joka mahdollistaa vaikuttavat renkaanleveydet
  • Suunniteltu niin, että voit ajaa renkailla kokoon 700x42 ja/tai 650bx61mm saakka
  • Haluatko ajaa kahdella erikokoisella renkaalla? Sekä runko että etuhaarukka mahdollistavat sen ilman pienintäkään ongelmaa!
  • Selkeä ohjaamo 3T:n (Apto Stealth) ohjaintangolla ja 3T:n (Superergo LTD) ohjaustangolla
  • Hiilikuituinen satulaputki 3T:ltä (Charlie Sqaero Team) Ritchey´n älykkäällä Rail Clamp -kiinnityksellä
  • Rungossa on integroidut lokasuojakiinnikkeet ja se on valmiina muihin varusteisiin (bento box, pullotelineet jne.)

Korkealaatuinen hiilikuiturunko äärimmäisen aerodynaamisilla muodoilla

Runko koostuu aerodynaamisesta italialaisesta hiilikuiturungosta (High Modulus Unidirectional pre-preg carbon), jonka jäykkyyden ja aggressiivisen gravelgeometrian ansiosta saavutetaan huippuluokan tehokkuus ja täydellinen hallinta korkeissa nopeuksissa. Vaikkakin voimme kirjoittaa paljon tästä ainutlaatuisesta aerodynaamisesta suunnittelusta ja onnistuneesta geometriasta, riittää kun mainitsemme, että vaikuttavan rungon kehitystyön taustalla on perusteellinen tutkimustyö (voit löytää kaikki kulmat ja mitat kuvista). Koko kokoonpanon viimeistelee ainutlaatuisen kompakti etuhaarukka (Fango RaceMax) korkealaatuisesta hiilikuidusta ja tietenkin monipuolinen ohjaustanko, jotka yhdessä muodostavat perustan sen vahvalle ajotuntemukselle ja nopealle kääntyvyydelle.

Äärimmäisen pätevä 1x-vaihteisto hämmästyttävällä suorituskyvyllä

Aerodynaamisen ohjaamon alta löydät erittäin pätevän 1x-vaihteiston italialaiselta Campagnololta (Ekar). Se tarjoaa yksinkertaisesti 13 erittäin luotettavaa vaihdetta elektronisella säätimellä, joka käytännössä ei koskaan petä ja jota on kaikin puolin ylistetty sen erinomaisen selkeän tuntuman vuoksi. Korkealaatuinen italialainen suunnittelu sulkee pois kaikki keskinkertaiset tuotteet, ja tämä maineikas 1x-vaihteisto koostuu korkealaatuisesta kammen osasta yksittäisellä hammaspyörällä (38T) ja se yhdistetään 13-osaiseen kasettiin (9-42T), tarjoten vaikuttavan laajan välityssuhteen keskittyen silti luotettavaan suorituskykyyn. Kasetti on myös porrastettu täydellisesti, mikä varmistaa, että pystyt ylläpitämään huimaa vauhtia erilaisilla alustoilla ja eri kaltevuuksissa.

Korkealaatuiset hydrauliset levyjarrut voimakkaalla jarrutuskyvyllä

Kun vauhti kiihtyy, myös jarrutuskyvylle asetetut vaatimukset kasvavat, ja juuri siksi pyörä on varustettu korkealaatuisilla hydraulisilla levyjarruilla Campagnololta (Ekar), jotka takaavat minimaalisen huoltotarpeen ja tarjoavat vaikuttavan voimakkaan jarrutuskyvyn ympäri vuoden, riippumatta siitä ovatko olosuhteet kuivat, märät tai sohjoiset.

Mestarilliset pyörät, jotka tarjoavat lähes rajattomat valinnanmahdollisuudet

Kaikki pyörii italialaisen Fulcrumin (Race 600 DB) parin ainutlaatuisen monipuolisesti muotoiltujen asymmetristen alumiinipyörien päällä, jotka voivat käsitellä renkaita laajassa kokovalikoimassa. Valitessasi pyöräillä 700c-renkailla (jotka toimitetaan tässä versiossa), sallitaan renkaiden leveys jopa 42 mm asti, mutta jos valitset ajaa 650b-kokoisella setillä, sallitaan renkaiden leveys jopa kokonaiset 61 mm (kyllä, luit oikein). Ainutlaatuinen monipuolisuus varmistaa, että voit loistaa kaikilla alustoilla valitsemalla juuri sinulle sopivimmat renkaat.

Mitä VAM ja RAM tarkoittavat uudelle Exploro RaceMaxille?

Uudella Exploro RaceMaxilla nerokas Gérard Vroomen on luonut täysin uuden konseptin renkaan korkeuden/leveyden mittaamiseksi ja laskemiseksi, kaikki aerodynaamisen gravel-pyörän luomiseksi. Ymmärtääkseen hänen ajatuksensa tämän takana, on tärkeää tutustua siihen, mikä vaikutus WAM:lla (Width As Measured) ja RAM:lla (Radius As Measured) on koko konseptiin. Jos haluat oppia yksityiskohtaisemmin, tai ehkä ensisijaisesti nähdä, mitkä renkaat sopivat parhaiten juuri sinun unelmaprojektiisi, klikkaa tästä.

Käytännössä kyse on suunnittelusta, joka mahdollistaa useiden eri pyöräsarjojen käytön kattamaan vieläkin laajemman kirjon eri renkaanleveyksiä. Jos tavoitteesi on maksimoida nopeus, valitset pyörän (700c) VAM:lla 35-42 mm. Jos haluat keskittyä enemmän etenemiskykyyn, valitset hieman tukevamman ja leveämmän pyörän (650b), ja mielenkiintoista on, että 90% rungon aerodynamiikasta säilyy WAM:lla jopa 61mm leveillä renkailla.

Rungon tiiviissä muotoilussa takapyörän kohdalla (silti tilaa mudalle ja lialle) ja etuhaarukassa, jossa on runsaasti tilaa leveille renkaille ja joka on yhtä lyhyt kuin useimmissa perinteisissä maantiepyörissä, on saavutettu aerodynaaminen runko, jolla on nopea kääntyvyys ja tarkka ajotuntuma. Se on toki tiukasti muotoiltu, mutta tarjoaa silti tilaa sinun valitsemillesi pyöräkooille.

Aerodynaaminen gravelracer sinulle, joka haluat ajaa ohi kaikista

Aerodynaaminen nopeusihme upealla vasteella, ripeällä kiihtyvyydellä ja luotettavalla suuntavakaudella nielee kerskuvat kilpailijat aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä. Erittäin hyvin rakennettu gravel-pyörä tehokkaalla voimansiirrolla, ripeällä reagoinnilla ja vaikuttavalla hallinnalla tarjoaa aina terävän suorituskyvyn, olipa kyseessä päivittäinen intensiivinen harjoittelu tai haastavat kestävyyskilpailut kansainvälisellä tasolla. Aito italian nopea hiilikuituraketti välittää jokaisen wattin pedaalivoimasta suoraan takapyörään, mahdollistaen sinun ajaa ohi kenestä tahansa ja nousta korkeimmalle palkintosijalle päivän päätteeksi.

Mitä maailman pyöräilymedia sanoo 3T Explorosta?

  • Bicycling - "Se on loistava maantie- ja gravel-pyörä samassa. Se on yksinkertaisesti nopea kaikkialla."
  • RoadBikeAction - "Yksi harvoista gravel-pyöristä, jotka ovat todella kykeneviä toimimaan sekä soralla että asfaltilla."
  • Road.cc - "Nopea ja ketterä gravel-muotoilu", "Se on absoluuttisen hauska ajaa."

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072142060856
EAN-koodi4895211824837
Tuotemerkki3T
VäriRed/White
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072142
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
Tuotesarja3T Exploro Racemax
Mallisarja3T Exploro
SukupuoliUnisex
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.3t.bike/en/223-exploro-race#sg-prod-content
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
176-186cm
Sopii pituudelle (cm)175-180, 180-185, 185-190
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

13-vaihteinen (1x13)
Vaihdevipu sarjaCampagnolo Ekar
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Campagnolo Ekar
Mallisarja3T Exploro
Runkosetti
Runkokoko56
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-20%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 527,62
Tarjous
-16%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 019,49
Tarjous
-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black
-18%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 141,01
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO