• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior X-Road Team Elite Se

Superior X-Road Team Elite Se
Kuvaus

Superkevyt gravel-pyörä, joka keskittyy nopeuteen, etenemiskykyyn ja mukavuuteen

Jos etsit superkevyttä hiilikuitupyörää, joka yhdistää nopean kilpailutuntuman miellyttävään mukavuuteen ja viihtyy yhtä hyvin sekä karkeilla sorateillä että tasaisella asfaltilla, Superior X-ROAD Team Elite SE on selvä valinta. Se on suunniteltu niille, jotka haluavat polkea vaivattomasti myös kylmemmällä säällä (kun vain valitsee oikeanlaiset renkaat) ja haluavat ajaa jotain, joka on huomattavasti nopeampi kuin perinteinen hybridipyörä. Tämä on erittäin pätevä kilpapyörä hydraulisilla levyjarruilla, jossa keskitytään etenemiskykyyn, tehokkuuteen ja vaativaan pyöräilyyn. Se saattaa olla täydellinen väline nirsoille työmatkalaisille, seikkailunhaluisille, maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan.

Menestyksen avain!

  • Vaikuttava hiilikuiturunko (X-Road Race Mid Modulus) kilpailuvalmiilla Road Advanced Geometrylla
  • Vaimentava hiilikuituinen etuhaarukka (X-ROAD Carbon) erinomaisella ohjaustuntumalla
  • Tehokas 2x-vaihteisto 22 luotettavalla vaihteella Shimanolta (105)
  • Kestävä pyöräsarja Shimanolta (RS370) alumiinivanteilla
  • Laatukkaat renkaat Schwalbelta (Pro One Evo), leveys 30mm (pyörä tukee kuitenkin jopa 40mm leveyttä)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (105-sarja) toimivat kaikissa olosuhteissa
  • Satula Fizikiltä (Aliante R5) ja hiilikuituinen satulatolppa ONE1 (Carbon)
  • Lokasuojille piilotetut kiinnityspisteet

Täysin kilpailuvalmis runko, joka auttaa vähentämään arvokkaita sekunteja

Korkealaatuisesta hiilikuidusta valmistettu täysin kilpailuvalmis runko, joka keveydestään huolimatta tarjoaa huippuluokan voimansiirron ja tärinänvaimennuksen. Tämä on vaikuttavan kevyt rakennelma, jolla on korkea suorituskyky ja joka on suunniteltu sinulle, jos keskityt karsimaan sekunteja ja tavoittelemaan kärkisijoja. Laadukas runko on uskomattoman torsiojäykkä ja siinä on moderni gravel-geometria, mikä takaa, että pystyt suoriutumaan myös erittäin pitkistä lenkeistä säilyttäen hyvän mukavuuden, ja yhdessä suhteellisen lyhyen akselivälin kanssa se tarjoaa nopeasti reagoivan pyörän, joka mielellään seuraa ohjauksiasi. Optimaalisen ohjaustarkkuuden maksimoimiseksi pyörässä on kevyt, kokonaan hiilikuidusta valmistettu etuhaarukka, joka varmistaa täyden hallinnan, suuren mukavuuden ja nopean vasteen. Runko on suunniteltu yhteensopivaksi Shimanon elektronisten vaihteistojen kanssa ja se on luonnollisesti tarkoitettu läpiakseleille leveällä standardilla (12x142mm), mikä mahdollistaa jäykemmän pyörän ja tarjoaa siten parannetun hallinnan.

Pyörän sisäisen kaapelivedon etuna voidaan pitää sen erityistä merkitystä road- ja gravel-pyöräilyssä. Pyörän nostaminen olkapäälle nopeasti on ehdoton etu ja rungosta kädensijan saaminen ilman ylimääräisiä vaijereita on selkeästi yksinkertaisempaa sekä turvallisempaa. Vaijerit ja kaapelit ovat luonnollisesti suojattu paremmin mekaanisilta vaikutuksilta rungon sisässä ja sileä runko tarjoaa vähäisemmän ilmanvastuksen ja on helpompi pitää puhtaana. Eikä sovi unohtaa, että pyörä, jossa on sisäinen kaapeliveto, näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Tehokas 2x-vaihteisto ja korkealaatuinen pyöräsarja nopeilla laaturenkailla

Komponenteissa on kyse luotettavasta 2x-vaihteistosta 22-vaihteella Shimanolta (105-sarja), joka varmistaa korkean suorituskyvyn ja että oikea vaihde löytyy aina tarpeen mukaan. Kun alusta ja olosuhteet ovat vaativampia, moderni vaihteisto (kahden ketjupyörän yhdistelmä 52/34T ja kasetti 11-34T) yhdessä pyörän alhaisen painon kanssa takaa, että pyörä vastaa korkeisiin odotuksiin. Alkuperäinen pyörä rullaa kestävällä pyöräsarjalla Shimanolta (RS370) ja 30 mm leveillä laaturenkailla Schwalbelta (Pro One Evo), mutta renkaat voidaan vaihtaa jopa 40mm levyisiin, mikä takaa luokkansa parhaan etenemiskyvyn ja varmistaa, että voit jatkaa polkemista riippumatta alustasta. Pienemmällä ilmanpaineella renkaissa parannat pitoa pehmeämmillä alustoilla ja suuremmalla ilmanpaineella saat saman kaltaisen sujuvan rullauksen kuin puhtaalla maantiepyörällä.

Korkealaatuiset komponentit ja luotettavat hydrauliset levyjarrut

Koska tämä pyörä on suunniteltu nopeutta rakastaville, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat luotettavaa ja jatkuvaa suorituskykyä läpi vuoden - olipa sää sitten mutainen, pölyinen tai loskainen. Lisäksi siinä on läpikotaisin kestävät ja tarkat komponentit, jotka sopivat täydellisesti vaativiin skandinaavisen olosuhteisiin. Tämä pyörä on terävä monikäyttöpyörä, jolla on alhainen paino kaikenlaiseen liikennöintiin ja harjoitteluun, ja se selviytyy aggressiivisesta käännöksenteosta säilyttäen hallinnan ja tarjoaa runsaasti nopeaa pyöräilyiloa. Sen erikoisuuksia ovat etenemiskyky, nopeus, tehokkuus ja monipuolisuus... lähes riippumatta alustasta!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069054
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Olive Metallic/Chrome
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

22-vaihteinen (2x11)
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano 105
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105
MallisarjaSuperior X-Road sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko30-622
Voimansiirto
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-20%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 527,62
Tarjous
-16%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 019,49
Tarjous
-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black
-18%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 141,01
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO