• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior X-Road Elite Gr

Superior X-Road Elite Gr
Kuvaus

Monipuolinen taiteilija, jossa sekä etenemiskyky että mukavuus ovat keskiössä

Jos etsit pyörää, jolla on laaja käyttöalue ja joka viihtyy niin sorateillä ja metsäpoluilla kuin asfaltillakin, ja joka lisäksi on tarpeeksi robusti kestämään käytännössä mitä tahansa, mitä sille saatat altistaa, niin bestseller Superior X-ROAD Elite GR on todella fiksu vaihtoehto. Se on suunnattu niille meistä, jotka haluavat ajaa pitkiä matkoja mukavasti kaikkina neljänä vuodenaikana (on vain vaihdettava oikeanlaiset renkaat) nopeammalla pyörällä kuin perinteiset hybridipyörät. Nopea pyörä tehokkailla levyjarruilla, jossa korostuvat hyvä etenemiskyky, tehokkuus ja seikkailullinen pyöräily. Ehkä täydellinen väline työmatkapyöräilijälle, seikkailijalle, maantie- ja maastopyöräilijälle, joka ei halua jättää mitään sattuman varaan.

Menestyksen avain!

  • Triplareduktoitu alumiinirunko (Alu X6 Ultralite) modernilla gravel-geometrialla ja sisäisellä kaapeloinnilla
  • Värinää vaimentava hiilikuitu/alumiinietuhaarukka täydellisellä ohjautuvuudella
  • Tehokas 1x-vaihteisto 11 varmalla vaihteella Shimanolta (GRX RD-RX812/FC-RX600)
  • Pitovarmat laatu-renkaat Schwalbelta (G-One Allround) lähes 40mm leveydellä
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (GRX - ST-RX600/BR-RX400)
  • Laadukkaat komponentit tunnetuilta valmistajilta kuten esim. ONE1, Fizik, SunRace ja Velo
  • Nerokkaasti irrotettava magneettinen vaihdekeppi läpivientiakseleiden irrottamista/asentamista varten
  • Piilotetut kiinnityspisteet lokasuojillesi

Triplareduktoitu alumiinirunko, joka kestää todella kovaa käyttöä

Runkona on Superiorin parhaimmisto alumiinirungoissa (Alu X6 Ultralite), joka on esimerkillisen vääntöjäykkä sekä vaikuttavan iskunkestävä ja lainaa monia hienoja ominaisuuksia suoraan kalliimmista hiilikuiturungoista. Triplareduktoidussa rungossa on moderni geometria suhteellisen lyhyellä akselivälillä, mikä tarjoaa reaktionopean ja leikkisän pyörän, joka tottelee ohjauskomentojasi. Etuosan hiilikuitugaffeli tarjoaa hyvän tasapainon nopean ohjautuvuuden ja värinää vaimentavan mukavuuden välillä. Rungon vakuuttavat ominaisuudet yhdessä urheilullisen ajoasennon kanssa luovat miellyttävän aseman, joka varmistaa, että pystyt ajamaan myös todella pitkiä reittejä säilyttäen korkean mukavuuden.

Sisäisen kaapeloinnin suurin etu on ehkä juuri tällaisissa pyörissä. Nopea pyörän olalle nostaminen on vaatimus, ja rungon tarttuminen ilman kaikkia vaijereita on selvästi helpompaa ja turvallisempaa. Vaijerit ja kaapelit ovat tietysti paremmin suojattuja mekaaniselta vaikutukselta rungon sisällä, ja täysin sileä runko tarjoaa myös vähemmän ilmanvastusta ja on huomattavasti helpompi pitää puhtaana. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, pyörä sisäisellä kaapeloinnilla näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Tehokas 1x-vaihteisto Shimanolta ja pitovarmat renkaat Schwalbelta

Komponenttitasolla puhutaan robustista kampesta yksittäisellä ratasvaihteella ja 11 lähes varmalla vaihteella Shimanolta (GRX), jotka takaavat korkean tarkkuuden ja luotettavan toiminnan myös kun alusta ja olosuhteet muuttuvat haastaviksi. Alunperin pyörä rullaa parilla esimerkillisen kevyesti rullaavilla ja vakaailla 28-tuumaisilla, lähes 40mm leveillä laaturenkailla Schwalbelta (G-One Allround RaceGuard), jotka varmistavat, että voit jatkaa matkaa ongelmitta riippumatta vallitsevasta alustasta.

Robusteja laatuosia ja levyjarruja luotettavalla suorituskyvyllä

Koska pyörä on suunniteltu vauhdikkaaseen menoon, siihen on asennettu tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat luotettavaa ja johdonmukaista suorituskykyä vuoden ympäri – oli alusta sitten mutainen, pölyinen tai loskainen. Lisäksi pyörässä on läpi käyvästi kestäviä laatuosia sekä tarkkuutta että kulutuskestävyyttä, mikä sopii erinomaisesti tiukoille pohjoismaisille olosuhteille. Viihdyttävä monikäyttöpyörä kaikenlaiseen liikennöintiin ja harjoitteluun, joka tarjoaa runsaasti pyöräilyiloa, jossa ensisijalla ovat etenemiskyky, mukavuus, kestävyys ja monipuolisuus... melkein riippumatta alustasta!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069005
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Black/Trooper Green
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaSuperior X-ROAD Elite GR
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaSuperior X-Road sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-20%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 527,62
Tarjous
-16%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 019,49
Tarjous
-18%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 141,01
Tarjous
-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO