• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior X-Road Team Issue

Superior X-Road Team Issue
Kuvaus

Superkevyt monikäyttöpyörä, joka keskittyy sekä nopeuteen, liikkuvuuteen että mukavuuteen

Etsitkö superkevyttä hiilikuitupyörää, joka yhdistää ripeän kilpailutuntuman miellyttävään mukavuuteen ja joka viihtyy yhtä hyvin karkeilla hiekkateillä kuin sileällä asfaltilla, niin myydyin Superior X-Road Team Issue on erinomainen valinta. Terävä monikäyttöpyörä pienellä painolla kaikenlaiseen liikkumiseen ja harjoitteluun, joka selviää aggressiivisesta kurvien otosta säilyttäen hallinnan ja joka tarjoaa paljon nopeaa pyöräilyiloa vaihtelevissa maastoissa. Sopii niille, jotka haluavat ajaa jotain, joka on huomattavasti nopeampi kuin perinteinen hybridipyörä ja pystyä polkemaan kivuttomasti myös viileämmän vuodenajan aikana (kunhan valitsee oikeat renkaat). Todella pätevä kilpapendelöintipyörä hydraulisilla levyjarruilla, jossa liikkuvuus, tehokkuus ja haastava pyöräily ovat keskeisellä sijalla. Ehkäpä täydellinen valinta vaativille työmatkapyöräilijöille, seikkailunhaluisille, maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan.

Menestyksen avain!

  • Vaikuttava hiilikuiturunko kilpailuvalmiilla geometrialla ja sisäisellä kaapeloinnilla
  • Hiilikuituinen etuhaarukka huippuluokan värinänvaimennuksella ja vakaa ajotuntuma
  • Tehokas 2x-voimansiirto 22 erittäin luotettavalla vaihteella laadukkailta Shimanolta (Ultegra/GRX) 
  • Laadukas alumiininen pyöräsetti DT Swissilta (ER 1600 Spline DB32) hoikalla profiililla
  • Laadukkaat renkaat Schwalbeltä (Pro One Evo) 30mm leveydellä (mutta käyttö on mahdollista jopa 40mm leveyteen saakka)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Ultegra) toimivat kaikissa sääolosuhteissa
  • Hoikka aerodynaaminen ohjaustanko selvästi minimalistisella suunnittelulla
  • ONE1:n (Carbon) hiilikuituinen satulaputki ja Fizikin (Vento Argo R5) satula
  • Muuten varustettu laadukkailla komponenteilla ONE1:lta
  • Piilotetut kiinnityspisteet lokasuojille

Täysin kilpailuvalmis runko, joka auttaa sinua karsimaan arvokkaita sekunteja

Täysin kilpailuvalmis suunnittelu korkealaatuisessa hiilikuidussa (Carbon X-Road Race Mid Modulus), joka huolimatta kevyestä painostaan tarjoaa voimansiirron ja värinänvaimennuksen huippuluokkaa. Tämä on vaikuttavan kevytrakenteinen pyörä huipputehokkuudella, suunniteltu sinulle, joka tähtäät karsimaan arvokkaita sekunteja ja tavoittelet johtajan paitaa. Korkealaatuinen runko on uskomattoman vääntöjäykkä ja modernin gravel-geometriansa ansiosta varmistaa, että pystyt selviytymään myös todella pitkistä lenkeistä säilyttäen korkean mukavuustason, mikä yhdessä suhteellisen lyhyen akselivälin kanssa tekee pyörästä reaktionopean ja helposti ohjattavan. Ohjaustarkkuuden maksimoimiseksi pyörässä on kevyt etuhaarukka (kokonaan hiilikuitua), joka takaa täyden hallinnan, korkean mukavuuden ja välittömän reagoinnin. Runko on yhteensopiva Shimanon elektronisten voimansiirtojen kanssa ja suunniteltu leveästandardisille vetoakseleille (12x142mm) jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan takaamiseksi.

Sisäisen kaapeloinnin hyödyt korostuvat tie- ja gravelpyörissä. Mahdollisuus nopeasti nostaa pyörä olkapäälle on välttämätöntä ja kaapelivapaa runko tekee tarttumisen yksinkertaisemmaksi ja turvallisemmaksi. Kaapelit ja vaijerit ovat myös paremmin suojassa mekaaniselta vaikutukselta rungon sisällä ja kokonaan sileä runko vähentää ilmanvastusta sekä on helpompi pitää puhtaana. Eikä sovi unohtaa, että pyörä sisäisellä kaapeloinnilla näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Tehokas 2x-voimansiirto 22 mekaanisella vaihteella ja DT Swiss -pyöräsetti

Komponenttien osalta kyseessä on erittäin luotettava 2x-voimansiirto 22 mekaanisesti ohjatulla vaihteella Shimanolta (Ultegra/GRX), joka tarjoaa sujuvan suorituskyvyn ja varmistaa, että löydät aina oikean vaihteen. Kun alusta ja olosuhteet tarjoavat haastavampia vastuksia, pelastuksena toimii moderni välitys (vevipakka kahdella ketjupyörällä 50/34T yhdistettynä kasettiin 11-34T), mikä yhdessä pyörän kevyen painon kanssa varmistaa, että pyörä vastaa korkeisiin odotuksiin. Alkuperäisesti pyörä rullaa laadukkaalla DT Swissin alumiinivanteisilla pyöräsetillä (ER 1600 Spline DB32) 30mm levyisillä laaturenkailla Schwalbeltä (Pro One Evo), mutta pyörä mahdollistaa renkaiden asentamisen leveyksiin aina 40mm saakka, mikä luo luokkansa parhaan liikkuvuuden ja takaa, että voit polkea eteenpäin riippumatta alustasta. Pienemmällä ilmanpaineella renkaissa parannat pitoa pehmeämmillä alustoilla ja suuremmalla ilmanpaineella saat lähes samanlaisen rullaavuuden kuin maantiepyörällä.

Laadukkaat komponentit korkealla precisionilla ja hydrauliset levyjarrut

Koska tämä pyörä on suunniteltu nopeutta varten, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Ultegra), jotka tarjoavat luotettavaa ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden - riippumatta siitä, onko kurainen, pölyinen tai loskainen päivä. Lisäksi pyörässä on läpikotaisin kulutusta kestäviä laatuosia korkealla tarkkuudella, mikä on täydellinen ratkaisu tiukoihin pohjoismaisiin olosuhteisiin. Terävä monikäyttöpyörä, jossa on korkealuokkainen voimansiirto ja pieni paino, sopii kaikenlaiseen liikutteluun ja harjoitteluun, ja se selviytyy aggressiivisesta kurvien otosta täydellisellä hallinnalla tarjoten runsaasti nopeita ajokokemuksia. Erikoisalat ovat liikkuvuus, nopeus, tehokkuus ja monipuolisuus... lähes riippumatta alustasta!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069000
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriGloss Black Rainbow/Hologram Chrome
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaSuperior X-ROAD Team Issue
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

22-vaihteinen (2x11)
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Ultegra
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaSuperior X-Road sarja
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko30-622
Voimansiirto
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-20%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 527,62
Tarjous
-16%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 019,49
Tarjous
-18%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 141,01
Tarjous
-12%
Orbea Gravelbike Terra M30Team Metallic Night Black

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO