• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

Frappé FRAPPE FSC 401

FRAPPE FSC 401
Kuvaus

Muotoilu, toiminnallisuus ja mukavuus äärettömän tyylikkäässä paketissa

Etsitkö helppokäyttöistä sähköpyörää, jossa urbaani muotoilu sekä kokonaisuus että jokainen yksityiskohta välittävät varman tunteen korkeasta laadusta? Tyylikäs Frappe FSC 401 on silloin itsestäänselvä valinta. Mukava, moderni ja helppokäyttöinen sähköpyörä, jonka erityisen tilavat lastitilat muistuttavat laatutasoltaan korkealuokkaisesta sveitsiläiskellosta, mutta tässä tapauksessa huomattavasti suuremmilla renkailla. Se on avulias kumppani, jolla on esimerkillisen matala kynnyskorko, mikä varmistaa, ettei sinun koskaan tarvitse huolehtia hikisenä perille saapumisesta tai hengästyneisyydestä! Sen ketteryydessä on jotakin todella vaikuttavaa, ja vahvojen 28-tuumaisien pyörien sekä pehmeän mukavuussatulan ansiosta se selviää vaivattomasti sekä kiveysten että katukantojen yli, ja viihtyy yhtä hyvin sekä kaupunkiviidakossa että mutkittelevilla pyöräteillä.

Menestyksen avain!

  • Veistoksellinen alumiinirunko erittäin matalalla kynnyskorkoilla ja erinomaisen mukavalla ajoasennolla
  • Tehokas Shimano-moottori (STePS E5000), jossa on sulava käynti ja miellyttävän hiljainen toiminta
  • Shimanon 418Wh akku on integroitu tavaratelineeseen ja tarjoaa huomattavan toimintasäteen
  • Lähes pettämätön voimansiirto 7 Shimano-napavaihteella (Nexus), jotka ohjataan kätevällä säätimellä
  • Shimanon hydrauliset levyjarrut (MT200) takaavat, että käytössäsi on aina tehokas jarrutusvoima
  • Kestävät 28-tuumaiset CST-renkaat (Otis) 47 mm leveydellä ja lävistys suojalla 
  • Mukava huoltovapaasatula ja säädettävä ohjaustanko takaavat optimaalisen ajoasennon
  • Vahva tavarateline kestää painavat kuormat, muuttaen pyöräsi pieneksi kuormajuhdaksi
  • Varustettuna lokasuojilla, ketjusuojalla, seisontatuella ja valaistuksella 

Kevyt alumiinirunko sulavalla ajotuntumalla ja erinomaisella näkyvyydellä 

Sirot muodot koostuvat kauniista laadukkaasta alumiinista, jossa on lähes esikuvallisen matala kynnys, sisäinen kaapelinveto ja mukava geometria, jotka yhdessä säädettävän ohjaustangon kanssa antavat lähes panoraamamaisen näkymän ympäröivään liikenteeseen. Sen lisäksi, että runko on kaunis katsella, se tarjoaa myös modernin rakenteen hämmästyttävällä vakaudella, mutta kuitenkin riittävästi joustavuutta tarjotakseen mukavan kyydin karkeammilla alustoilla.

Vuorenvarma 7-vaihteinen voimansiirto ja sulava sähkökäyttö tarjoavat vaikuttavan kantomatkan

Sydämen muodostaa yksi markkinoiden parhaiten testatuista voimansiirroista, Shimanon sulava STePS (E5000), joka yhdistää sujuvan moottorin akkuun, joka tarjoaa 418 Wh ympäristöystävällistä tehoa ja takaa vaikuttavan kantomatkan lisäenergiaa sekä jaloille että keuhkoille. Akku ei vain käytä sähkömoottoria, vaan myös tyylikkäästi integroidut valot, varmistaen näkyvyytesi myös hämärässä. Liikkuva sähkömoottori tarjoaa 40Nm väännön ja kiihtyy jopa 25 km/h nopeuteen — ja tietysti, pyöräillä voi vielä nopeammin käyttämällä perinteistä lihasvoimaa.

Jännittävä moottori on äärimmäisen reaktiivinen ja toimii saumattomasti lähes pettämättömän voimansiirron kanssa, jossa on 7 kapseloitua ja lähes huoltovapaata vaihdetta laatusuositulta Shimanolta (Nexus 7). Käytännössä tämä merkitsee äärimmäisen luotettavaa suorituskykyä, minimaalista huollon tarvetta ja vaihdevalikoimaa, joka soveltuu erinomaisesti sekä jyrkkiin nousuihin että pitkiin suoriin. Vaihteet ovat myös hyvin suojattu fyysisiltä iskuilta sekä sateelta, loskalta ja lialta, mikä merkitsee niiden vaativan vähintään mahdollista huoltoa. Normaalilla huolenpidolla, hieman rakkaudella ja jonkin verran huoltoa aika ajoin, pyörä tarjoaa iloa vuosikymmenien ajan.

Moottorin keskeisen sijoittelun ansiosta saavutetaan esimerkillinen matala painopiste, mikä luo moitteetonta ohjattavuutta ja luonnostaan tasapainoisen ajotuntuman. Käytännössä se tarkoittaa, että kun poljet varovaisesti ja rauhallisesti, saat pehmeän ja rauhallisen avun, mutta kun poljet nopeammin ja mahdollisesti intensiivisemmin, saat voimakkaampaa tukea, mikä tietenkin nostaa nopeutta. Kaikki tapahtuu tehokkaasti, hiljaisesti ja lisäksi suoralla voimansiirrolla veivakselille (joka on ehdottomasti paras vaihtoehto, meidän mielestämme).

Moderni teknologia luo luotettavan tunteen helppokäyttöisestä voimasta

Sen kaikkien modernien teknologioiden myötä, pyörää on erittäin helppo käsitellä. Selkeän näytön avulla valitset yhden neljästä eri toimintatilasta (Off, Eco, Normal, High) ja sen jälkeen on vain poljettava eteenpäin. Tämä johtuu enimmäkseen tarkasti kalibroiduista sensoreista ja tehokkaasta ohjelmistosta, joka hoitaa loput. Voit myös käyttää ”walk mode” -toimintoa, mikä tarkoittaa, että voit hyödyntää sähkömoottoria myös pyörää taluttaessasi.

Vakuuttava mukavuus ja tehokkaat levyjarrut virheettömällä suorituskyvyllä

Yhdistelmä erittäin mukavaa satulaa ja hieman leveämmällä profiililla varustettuja renkaita (47 mm) tekevät pyöräretkistä karkeammilla alustoilla yllättävän mukavia. Koska se selviytyy vauhdikkaasti, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka takaavat, että sinulla on käytössäsi tehokas jarrutusvoima vuoden ympäri, sääolosuhteista riippumatta.

Sulava sähköpyörä ihastuttavalla mukavuudella ja korkealla varustelutasolla

Ympäristötietoinen kulkuneuvo, jossa on sujuva ja nopea lataus, sopii sinulle, joka asetat korkeat vaatimukset suunnittelulle, toiminnallisuudelle, mukavuudelle ja toimintasäteelle. Sähköavusteinen Frappe FSC 401 varmistaa, että ehdit jättää lapset ja hoitaa kaikki tärkeät asiat ennen töihin saapumista, ja mikä parasta, ilman että tulet lainkaan hikiseksi tai hengästyt. Se, että pyörä on myös alusta alkaen varustettu kaikella tarvittavalla, katsomme ylimääräiseksi bonukseksi. Esimerkiksi, mitä sanotte säädettävästä ohjaustangosta, lokasuojista, tavaratelineestä, seisontatuista, ketjusuojasta, etu- ja takavalosta sekä hyväksytystä runkolukosta, joka ehkäisee uteliaita pyörävarkaita varmistamalla, että tyylikäs Frappesi pysyy turvassa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068958
EAN-koodi-
TuotemerkkiFrappé
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
MallisarjaFrappé Sähköpyörät
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutfrappebikes.com/en-en
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
MallisarjaSähköpyörät från Frappé
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko47-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
40 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiTavarateline
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)418
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturilaturi EC-E6002 (1.8A) kaapeli SM-BCC1 sovitin SM-BTE60
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
Näyttödisplay SC-E5000
AvustustasotOff, Eco, Normal, High
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO