• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

MOUSTACHE Moustache Naisten Hybridi sähköpyörä Xroad 3 Open Titanium Kiiltävä

Moustache Naisten Hybridi sähköpyörä Xroad 3 Open Titanium Kiiltävä
Kuvaus

Urheilullinen moniottelija elegantilla muotoilulla ja suurella rohkeudella

Dynaamisen taiteilijan Moustache Samedi 27 Xroad 3 Open avulla voit pitää kaikki pallot ilmassa! Haluatko pystyä pendelöimään töihin? Hoitaa neljä asiaa lounastauolla? Kääntyä metsäpolulle kotimatkalla? Nauttia adrenaliinitäyteisestä sunnuntaista kavereiden kanssa? Tai kenties lähteä seikkailulle pitkälle lomalle uuteen maanosaan? Vastaus on tietenkin kyllä, kyllä, kyllä, kyllä ja kyllä! Tämä äärimmäisen monipuolinen sähköpyörä on luotu sinulle, joka haluat omistaa vaikuttavan varustellun ja todella tehokkaan ilon koneen, joka ei epäröi.

Avain menestykseen!

  • Veistoksellista muotoilua edustava runko, hydroformattua alumiinia (6061 T4-T6) erittäin matalalla kynnysarvolla
  • Suntourin (XCM ATB HLO) iskunvaimennettu etuhaarukka 80mm joustolla ja lukituksella
  • Keskitetysti asennettu Bosch sähkömoottori (Performance Line) jopa 65 Nm vääntömomentilla
  • Vankka Bosch-akku 625Wh tarjoaa pitkän kantaman
  • Valitse 5 eri ajotilan väliltä (Off, Eco, Tour+, eMTB, Turbo) jopa 340% avustuksella
  • Selkeä Intuvia 100 -näyttö Bluetooth-yhteydellä (yhdistettävissä älypuhelimeesi) tietojen synkronoimiseen
  • Boschin eBike Lock-toiminto muuttaa älypuhelimesi digitaaliseksi avaimen polkuavustuksen poistamiseksi
  • Suunnittele reittisi suoraan eBike Flow -sovelluksessa ja navigoi helposti määränpäähäsi
  • Älykäs järjestelmä tarjoaa lisäjännitystä ja auttaa sinua helposti nousemaan mäkien huipulle
  • Tehokas 10-vaihteinen voimansiirto Shimanolta (Deore) tarjoaa korkealuokkaisen suorituskyvyn
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut toimivat kaikissa sääolosuhteissa ja vuoden aikana
  • Ergonomisesti muotoiltu ohjaustanko ja kätevästi säädettävä ohjainkannatin
  • Iskunvaimennettu satulaputki (40 mm jousto) ja mukava komfortsatula
  • Runsas varustelutaso luotettavilla ja laadukkailla komponenteilla

Veistoksellinen runko hydroformattu alumiinia dynaamisella geometrialla

Moustachen panostus pyöriensä suunnitteluun on ilmeinen, monista kansainvälisistä palkinnoista ja yhteistyöstä maailman johtavien muotoilijoiden, kuten Philippe Starckin kanssa, voi päätellä. Hydroformattu alumiinirunko puhdaslinjaisella ja dynaamisella muotoilulla on paitsi esteettisesti miellyttävä, myös mahdollistaa laajan näköalan ympäröivään maisemaan. Sen selkeästi muovattu rungon muoto ei ole ainoastaan käytännöllinen, vaan herättää myös syvää omistamisen halua. Runko ei ole vain kaunis vaan myös innovatiivisesti rakennettu luotettavuutta ja riittävää pystysuoraa joustavuutta ajomukavuuden takaamiseksi huonommallakin alustalla.

Kun tehokas sähkömoottori yhdistyy vaikuttavaan 10-vaihteiseen voimansiirtoon

Voimanlähteenä toimii keskelle asennettu sähkömoottori Bosch (Performance Line) yhdessä integroidun akun kanssa, joka yhteensä tarjoaa 625Wh ympäristöystävällistä voimaa. Tämä antaa sinulle vaikuttavan kantaman ja lisää potkua sekä jalkoihin että keuhkoihin. Koska akku ja sähkömoottori on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan esimerkillisen matala painopiste, joka tarjoaa virheetöntä hallintaa ja optimaalisen tasapainon.

Voimansiirto tarjoaa vahvan työntövoiman, mutta sen seuraavuus jokaisella polkaisulla on yhtä lailla vaikuttavaa. Tämä johtuu pitkälti laadukkaista sensoreista, mikä käytännössä merkitsee, että rauhallisella polkemisella saavutat pehmeän avustuksen, kun taas voimakkaammalla polkemisella saat käyttöösi huomattavasti enemmän tehoa. Moottori vie sinut tehokkaasti ja nopeasti haluamaasi kohteeseen ilman, että sinun tarvitsee tehdä kaikki työ itse. Voit vapaasti valita itsellesi sopivan avustustason milloin tahansa.

Moottori toimii saumattomasti yhdessä Shimano Deoren 10 tehokkaan vaihteen kanssa tarjoten huippuluokan suorituskyvyn ja modernin välityksen (40Tx11-42T), mikä tehokkaasti lisää vaikuttavaa kantamaasi. Intuvia 100 -näyttö viidellä eri toimintatilalla (Eco, Tour+, eMTB, Turbo, Off) antaa sinulle täyden hallinnan moottorin 340% avustuksesta ja tarjoaa kaikki tarvitsemasi tiedot. Näytössä on Bluetooth-yhteys älypuhelimeesi, mikä mahdollistaa tietojen synkronoinnin ja pääsyn eBike Flow -sovellukseen.

Mukava ergonominen asento ja tehokkaat levyjarrut

Ohjaat pyörää luotettavasta ohjaamosta, jossa on ergonomiset kahvat, säädettävä ohjaustangon kannatin ja helppokäyttöiset säätimet oikealla etäisyydellä. Istut tietenkin mukavasti pehmeällä satulalla, joka suojaa herkkiä alueitasi. Korkeiden nopeuksien vuoksi Samedi 27 Xroad 3 on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka vähentävät huollon tarvetta ja takaavat voimakkaan jarrutustehon ympäri vuoden, olipa keli mikä tahansa.

Vaimennettu etuhaarukka ja tukevat 27,5-tuumaiset renkaat oikealla pidolla

Vaimennetun etuhaarukan ansiosta Suntour (XCM ATB) 80 mm joustolla ja lukituksella sekä parilla laadukkailla renkailla, jotka tarjoavat runsaasti tilavuutta, sinulla on aina korkeatasoinen mukavuus. Vakaat 27,5-tuumaiset Hutchinson-renkaat (Python) 53 mm leveillä renkailla tarjoavat paitsi vaikuttavan pidon mutkissa, myös luotettavan rullauksen ja nopean kiihtyvyyden, jota varmasti huomaat, kun kiidät suorilla tai kiihdytät liikkeelle punaisissa valoissa.

Äärimmäisen hyvin varusteltu luotettavilla laadukkailla komponenteilla

Yksityiskohdat luovat kokonaisvaikutelman, ja slimmi ketjusuoja, tukevat lokasuojat, älykäs tavarateline (QL3 low-rider carrier) MIK:n laukkujen ja tarvikkeiden kanssa yhteensopivana, laadukas LED-valaistus sekä ovelasti sijoitetut tukijalat antavat pyörälle sen monipuolisen ja käytännöllisen luonteen. Tämä hyvin varusteltu, monipuolinen ja viihdyttävä kulkuneuvo on valmis osallistumaan kaikkiin seikkailuihisi ja muuttamaan näkemyksesi pyöräilystä ikuisesti.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101720-M528
EAN-koodi-
TuotemerkkiMOUSTACHE
VäriTITANIUM GLOSSY
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101720
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
PersonointiTyömatkapyöräily
Maastopyöräily
TuotesarjaMoustache Xroad
MallisarjaMoustache Xroad
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)26, 5 kg
Valmistajan verkkosivutmoustachebikes.com/gb/en/electric-bikes/samedi-27-xroad-smart-system/samedi-27-xroad-3-open-smart-system/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaMoustache Xroad
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

80 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko53-584
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
75 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

171 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)625
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturi4 Ah, Bosch
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch Intuvia 100
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotAuto, Eco, Sport, Turbo
TalutusapuEi
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Moustache Xroad

-1%
Moustache Hybridi sähköpyörä Xroad Fs 3 Titanium Kiiltävä
-1%
Moustache Hybridi sähköpyörä Xroad 6 Musta Kiiltävä
€ 4 701,09
€ 4 634,72
Tarjous
Loppunut
-1%
Moustache Hybridi sähköpyörä Xroad Fs 6 Musta Kiiltävä
€ 5 375,65
€ 5 307,90
Tarjous
Loppunut

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-17%
Orbea MTB Wild H20 Mango (Gloss) - Black (Matt)
€ 4 760,61
€ 3 967,01
Tarjous
-17%
Orbea MTB Wild H20 Metallic Night Black (Matt-Gloss)
-7%
Orbea MTB Wild M10 Urban Green (Gloss) - Black (Matt)
-7%
Orbea Kemen Mid Suv 40 Metallic Night Black (Matt-Gloss)

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO